- Co mam zrobić, jeśli hasło do mojej skrzynki zostało zmienione przez home.pl?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail na poprzedniej platformie home.pl?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail na nowej platformie home.pl?
- Jakie mogą być przyczyny zaistniałych sytuacji oraz jak się ich wystrzegać?
Co mam zrobić, jeśli hasło do mojej skrzynki zostało zmienione przez home.pl?
W celu dalszego użytkowania skrzynki e-mail powinieneś nadać jej nowe hasło dostępu. Koniecznie inne niż ustawione poprzednio, czyli przed zmianą hasła przez home.pl.
Jeśli ustawisz takie samo hasło jak poprzednio, to SPAM może być nadal wysyłany z Twojej skrzynki, co może spowodować ponowną zmianę hasła do skrzynki e-mail przez administratorów home.pl. Z tego względu pamiętaj, aby nadać nowe, bezpieczne hasło dostępu.
Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail na poprzedniej platformie home.pl?
- Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak to zrobić.
- Przejdź do sekcji Usługi, a następnie kliknij znak + przy serwerze, na którym utworzona jest skrzynka e-mail.
- Kliknij skrzynkę e-mail, dla której chcesz zmienić hasło, następnie ikonę kłódki – zmiana hasła.
-
Wypełnij formularz zmiany hasła (podaj hasło użyty podczas logowania do Panelu home.pl oraz nowe hasło dostępu do skrzynki).
- Kliknij przycisk Zapisz, aby zmienić hasło do wybranej skrzynki.
Więcej informacji o zmianie hasła do skrzynki na poprzedniej platformie home.pl znajdziesz pod tym adresem.
Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail na nowej platformie home.pl?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić hasło lub wybierz: Opcje –> Edytuj konto pocztowe.
- W wyświetlonym formularzu wprowadź nowe hasło dostępu. Ze względów bezpieczeństwa oraz z uwagi na mechanizmy szyfrujące aktywne na serwerach home.pl, podgląd aktualnie ustawionego hasła nie jest możliwy. Jeśli nie znasz hasła dostępu, zmień je na inne.
- Kliknij przycisk Zapisz, aby zmienić hasło dostępu do wybranej skrzynki e-mail.
Więcej informacji o zmianie hasła do skrzynki e-mail na nowej platformie home.pl znajdziesz pod tym adresem.
Jakie mogą być przyczyny zaistniałych sytuacji oraz jak się ich wystrzegać?
Przyczyną tej sytuacji mogło być odnotowanie przez administratorów home.pl, prób wysyłki wiadomości typu SPAM z Twojego konta pocztowego. W związku z tym zdarzeniem podjęte zostały kroki zmierzające do zabezpieczenia Twoich usług pocztowych przed niekorzystnymi konsekwencjami tej sytuacji.
W ramach podjętych działań, administratorzy home.pl zmienili hasło do Twojej usługi na losowy ciąg znaków. W celu odzyskania dostępu do konta wymagane jest nadanie nowego hasła do usługi, koniecznie innego niż ustawione dotychczas.
Przyczyn zaistniałej sytuacji, w której to Twoja skrzynka wysyłała SPAM, może być wiele. Dość częstym powodem jest zbyt proste hasło dostępu do skrzynki e-mail, które zostało złamane lub wykradzione przez obecność złośliwego oprogramowania na komputerze, na którym skonfigurowane jest konto pocztowe.
Zachęcamy do sprawdzenia oprogramowaniem antywirusowym wszystkich komputerów, z których łączysz się z usługą, do której hasło dostępu zostało zmienione przez administratorów home.pl. Sugerujemy również nie zapisywać trwale haseł do skrzynek e-mail w konfiguracji programów pocztowych.