SiteLock FAQ – najczęściej pojawiające się pytania

sitelock

Zweryfikowałem własność domeny i połączenie FTP dla narzędzia SMART, co dalej?

Usługa SiteLock oraz dostępne w ramach niech narzędzia, są bezobsługowe. Jeśli własność domeny została poprawnie zweryfikowana, oraz wskazałeś dane dostępu do FTP (opcjonalnie) SiteLock od tej pory będzie automatycznie weryfikował stan Twojej witryny i przesyłał raporty swojej pracy. Na ich podstawie będziesz mógł ocenić skuteczność jego działania, a także podjąć odpowiednie kroki przy naprawie błędów. Jeśli korzystasz z funkcji SMART, SiteLock sam, automatycznie, usunie potencjalne zagrożenia z Twojej strony WWW.

Jak działają narzędzia SiteLock?

Mechanizm działania SiteLock składa się z 3 elementów, skanera strony WWW, generatora raportów oraz narzędzi do automatycznej naprawy plików. Skanując pliki strony, poszukiwane są wszelkie złośliwe skrypty, sygnatury, łącza, błędy oraz inne zagrożenia. Skanowanie realizowane jest codziennie, m.in, na podstawie porównania pierwotnego kodu witryny z jego kolejnymi wersjami. W zależności od wybranego planu, skanowaniu może podlegać część lub cała witryna, włącznie ze stroną błędu 404, która zwykle uznawana jest za “koniec” strony.

Czy zwiększając częstotliwość skanowania, ponoszę dodatkowe koszty?

Nie. Dokonując zakupu usługi SiteLock, ponosisz jednorazową opłatę za dany pakiet, który będzie aktywny przez wskazany okres czasu. Po jego upływie, otrzymasz Pro Formę informacyjną, na podstawie której będziesz mógł przedłużyć aktywność usługi. Zwiększając czy zmniejszając częstotliwość skanowania, konfigurując formy raportowania o błędach czy też wprowadzając inne modyfikacje, nie ponosisz dodatkowych opłat. W przypadku jeśli chciałbyś rozszerzyć działanie usługi SiteLock o więcej niż jedną stronę (osobną witrynę), możesz dokupić kolejny pakiet SiteLock.

Jak często SiteLock skanuje moją stronę WWW?

SiteLock działa bez przerwy, wykonując przynajmniej jedno skanowanie w ciągu dnia. W przypadku dodatkowych narzędzi, jak XSS Scan/SQL Injection Scan, skanowanie aplikacji oraz SMART, możesz sam zdecydować jak często chcesz wykonać skanowanie Twojej strony WWW. Wskazane narzędzia przeprowadzając “głębokie” skanowanie. Badają stronę pod kątem słabości, które mogą wykorzystać hakerzy. Zaleca się zachowanie stałego skanowania strony WWW, które może być realizowane codziennie, co tydzień, co miesiąc, kwartalnie lub w ogóle.

Czy przekazanie danych dostępu do FTP w usłudze SiteLock jest bezpieczne?

Usługa SiteLock podobnie jak inne dostępne na rynku usługi tego typu, czy to online czy w formie aplikacji komputerowych, wymagają dostępu do plików źródłowych, celem zmaksymalizowania efektów swojej pracy. SiteLock nie pobiera zawartości serwera FTP a jedynie tworzy jego kopię, przenosząc obraz na swoje własne serwery, gdzie wykonywane jest pełne skanowanie. Po jego zakończeniu generowany jest raport, a obraz strony umieszczany jest na Twoim serwerze FTP. Dane nie są kasowane, nie są także rozpowszechniane ani przetwarzane w inny sposób, niż wskazany w dokumentacji usługi. Same pliki na serwerach SiteLock, przechowywane są w najkrótszym możliwym czasie, niezbędnym do świadczenia usługi, a następnie kasowane.

WAŻNE! Niezależnie od działania usługi, na serwerach home.pl masz stały dostęp do kopii zapasowej całego serwera. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz w każdej chwili przywrócić starszą wersję strony WWW lub pobrać ją, celem samodzielnej analizy i porównania do stanu obecnego.

Czy podczas skanowania witryny, będzie odczuwalne spowolnienie jej działania?

SiteLock jest dostępny w ramach Twojej witryny WWW, ale właściwe skanowanie strony odbywa się bezpośrednio na serwerach SiteLock, dzięki czemu cały proces nie ma wpływu na wydajność Twojego serwera. Po zakończonej konfiguracji, SiteLock wykonuje pierwsze skanowanie strony WWW, które może zająć zająć za pierwszym razem więcej czasu.

Wraz z kolejnymi skanami strony, SiteLock pobiera jedynie informacje o nowych lub zmodyfikowanych plikach, dzięki czemu cały proces trwa krócej. Codzienne skanowanie w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania oraz wirusów odbywa się w godzinach nocnych, 24:00 czasu EST. Dzięki czemu cały proces wykonywany jest w czasie zwykle najmniejszego obciążenia serwerów i strony WWW.

Jak sprawdzić czy skanowanie przyniosło efekty a problemy strony zostały usunięte?

Po zalogowaniu do pulpitu nawigacyjnego w Twoim panelu usługi SiteLock, masz dostęp do wszystkich raportów i alertów, wygenerowanych podczas działania usługi. Weryfikując raport narzędzia SiteLock SMART, otrzymasz informację zarówno o wykrytych problemach jak i elementach zmienionych/usuniętych. W przypadku wybranych elementów raportu, może okazać się, że działanie narzędzia SMART mogłoby zbyt mocno zaingerować w działanie strony WWW. Mogło by to być niebezpieczne. SiteLock poinformuje Cię o takich zdarzeniach odpowiednim komunikatem, sugerując, aby modyfikację/naprawę elementu zlecić np. twórcom aplikacji, skryptu czy strony WWW.

Ile trwa skanowanie mojej witryny WWW?

Czas skanowania strony WWW uzależniony jest zarówno od rozmiaru strony, jak i jej złożoności (budowy kodu źródłowego). Czas skanowania to suma czasu jaki SiteLock będzie potrzebował na pobranie witryny (lub jej wybranych elementów) + skanowanie + ponowne przesłanie zmodyfikowanych plików na Twój serwer.

Czy usługa SiteLock skanuje/ma dostęp do bazy danych?

Nie, narzędzia SiteLock nie skanują zawartości bazy danych.

Jakie korzyści przynosi automatyczne usuwanie problemów przez narzędzie SMART?

Odpowiedzią jest automatyzacja zadania. W przeciwieństwie do większości dostępnych narzędzi, SMART konfiguruje jedynie przy pierwszym uruchomieniu usługi. Następnie, przez okrągły rok, 365 dni, SiteLock skanuje Twoją stronę dzień w dzień, dbając o jej bezpieczeństwo i chroniąc jej użytkowników. Przerwa pomiędzy kolejnymi skanowaniami nie jest dłuższa jak 24h, nawet, jeśli jesteś na wakacjach.

Czym różni się narzędzie SMART od pozostałych narzędzi pakietu SiteLock?

SMART opiera swoje działanie na narzędziach dostępnych w ramach usługi SiteLock i pobiera a następnie skanuje Twoją witrynę, sprawdzając kod źródłowy. Dodatkowo działa automatycznie, w ustalonych przez Ciebie odstępach czasu oraz w ramach tej samej automatyzacji, aktualizuje poprawione pliki strony, przedstawiając Ci jedynie końcowy raport z przeprowadzonych działań. To proste.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Sprawdź pełną dokumentację usługi SiteLock, klikając tutaj. Jeśli masz dodatkowe pytania lub wątpliwości dotyczące działania i konfiguracji usługi lub szukasz innych rozwiązań do ochrony oraz budowy i zarządzania stroną WWW, zajrzyj na www.forum.home.pl i dołącz do dyskusji z pracownikami i użytkownikami usług home.pl.

Jak rozliczane jest działanie usługi SiteLock w home.pl?

Usługa SiteLock rozliczana jest w abonamencie rocznym, w cenie odpowiadającej wybranemu pakietowi, zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie ofertowej.

Jak zamówić usługę SiteLock?
Poprzedni
Jak rozpocząć pracę z SiteLock – logowanie do panelu usługi
Następny
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl