Dlaczego konsumenci płacą online (elektronicznie)?

Z danych Gemiusa dla eCommerce Polska wynika, że już 63% internautów kupujących online skorzystało (kiedykolwiek) z serwisów płatności elektronicznych. Z kolei z raportu mShopper przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Allegro dowiadujemy się, że 37% internautów deklaruje robienie zakupów na smartfonie, a 13% wskazuje, że dokonuje zakupów w sieci wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

  • Wygoda to podstawowy argument, który przemawia za wyborem płatności elektronicznej jako sposobu zapłaty za towary i usługi. W przypadku płatności kartą wystarczy podać jej numer, datę ważności i kod CCV. Cała operacja zajmuje kilkadziesiąt sekund, a rozliczeniem transakcji zajmuje się agent rozliczeniowy.
  • Szybki e-przelew upraszcza wykonywanie przelewów na rachunek sklepu. Klient loguje się do systemu transakcyjnego swojego banku, a następnie dokonuje autoryzacji transakcji. Parametry przelewu takie jak numer konta odbiorcy czy kwota są wypełniane automatycznie.
  • Transakcja przelewu wykonywana jest natychmiast, sklep może rozpocząć realizację zamówienia tuż po dokonaniu płatności. W ten sposób unikamy konieczności oczekiwania na zaksięgowanie tradycyjnego przelewu na rachunku sklepu, w rezultacie czego przesyłka szybciej trafia do kupującego.
  • Oszczędność. Klient nie ponosi kosztów związanych z obsługą przesyłki pobraniowej. Koszt dostawy towaru w przypadku przedpłaty jest niższy.
  • Sklep, który zdecyduje się wdrożyć system płatności on-line staje się bardziej wiarygodny dla klientów niż taki, który wysyła towary tylko po przedpłacie na wskazany rachunek.

Przeczytaj także:

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl