Konfiguracja programu pocztowego – SeaMonkey

Poczta wybrana przez tysiące firm

  1. Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
  2. Instrukcja konfiguracji dla programu SeaMonkey.
  3. Czy mogę zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3, lub odwrotnie?

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty SeaMonkey.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

 

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji dla programu SeaMonkey

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program SeaMonkey.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę “Okno“, nastepnie wybierz opcję “Kurier Poczty“.

    SeaMonkey - Okno - Wybierz opcje Kurier Poczty

  3. Następnie w górnym menu kliknij zakładkę “Edycja” oraz wybierz opcję “Konfiguracja kont…“.

    SeaMonkey - Edycja - Wybierz opcje Konfiguracja kont

  4. Kliknij przycisk “Dodaj konto“, aby rozpocząć dodawanie nowego konta pocztowego.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Konfiguracja serwera poczty wychodzącej (SMTP) - Kliknij przycisk Dodaj konto

  5. Na wyświetlonym ekranie “Konfiguracja nowego konta” należy wskazać typ konta, jakie chcesz dodać – wybierz “Konto pocztowe” oraz kliknij przycisk “Dalej“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Zaznacz opcje Konto pocztowe

  6. W następnym oknie podaj “imię“, “nazwisko” lub “pseudonim“, które będą widniały w nagłówkach wysyłanych wiadomości e-mail (dla przykładu “Jan Kowalski“) oraz wpisz “Adres e-mail“, z którego mają być wysyłane wiadomości e-mail. Po wpisaniu wymaganych informacji kliknij przycisk “Dalej“.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Podaj imię i adres e-mail

  7. Określ typ serwera jako “Serwer IMAP” (sprawdź dlaczego), a w polach “Serwer poczty przychodzącej” oraz “Serwer poczty wychodzącej (SMTP)” podaj adresy swojego serwera poczty. Kliknij przycisk “Dalej” po podaniu wszystkich danych.
    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Określ typ serwera jako Serwer IMAP

    • Serwer poczty przychodzącej – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer poczty wychodzącej (SMTP) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej“.
  8. W następnym oknie w polu “Nazwa użytkownika” podaj pełen adres e-mail dla konta, które chcesz skonfigurować.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Podaj pełen adres e-mail dla konta

  9. Na następnym ekranie zdefiniuj “Nazwę konta“, może to być dowolne wyrażenie, które pomoże Ci w przyszlości zidentyfikować konto e-mail. Kliknij przycisk “Dalej“, aby przejść do ekranu podsumowującego konfiguracje. Jeśli wszystkie dane się zgadzają kliknij przycisk “Zakończ“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Zdefiniuj Nazwę konta

  10. W tym momencie powinieneś wrócić do okna “Konfiguracji konta“. Aby dokończyć konfigurację, wybierz z lewej strony ekranu opcję “Serwer poczty wychodzącej“, następnie zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk “Edytuj“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk Edytuj

  11. W nowym oknie otworzy się konfiguracja serwera poczty wychodzącej. Sprawdź poprawność wpisanych danych oraz zmień wartość w polu “Port” na 587. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.Opcja “Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła” musi być włączona, natomiast w polu “Użytkownik” powinna być podana nazwa użytkownika dla danej skrzynki e-mail (kliknij tutaj, aby zobaczyć jaka nazwa użytkownika powinna być podana)
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Edytuj - Serwer SMTP - Zmień wartość w polu Port

  12. Kliknij przycisk “OK“. Konto pocztowe zostało poprawnie dodane do programu SeaMonkey. Teraz możesz bezpiecznie korzystać z poczty e-mail.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3) program SeaMonkey nie umożliwia zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub