Konfiguracja programu pocztowego – SeaMonkey


  1. Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
  2. Instrukcja konfiguracji dla programu SeaMonkey.
  3. Czy mogę zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3, lub odwrotnie?

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty SeaMonkey.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

 

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji dla programu SeaMonkey

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program SeaMonkey.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę “Okno“, nastepnie wybierz opcję “Kurier Poczty“.

    SeaMonkey - Okno - Wybierz opcje Kurier Poczty

  3. Następnie w górnym menu kliknij zakładkę “Edycja” oraz wybierz opcję “Konfiguracja kont…“.

    SeaMonkey - Edycja - Wybierz opcje Konfiguracja kont

  4. Kliknij przycisk “Dodaj konto“, aby rozpocząć dodawanie nowego konta pocztowego.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Konfiguracja serwera poczty wychodzącej (SMTP) - Kliknij przycisk Dodaj konto

  5. Na wyświetlonym ekranie “Konfiguracja nowego konta” należy wskazać typ konta, jakie chcesz dodać – wybierz “Konto pocztowe” oraz kliknij przycisk “Dalej“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Zaznacz opcje Konto pocztowe

  6. W następnym oknie podaj “imię“, “nazwisko” lub “pseudonim“, które będą widniały w nagłówkach wysyłanych wiadomości e-mail (dla przykładu “Jan Kowalski“) oraz wpisz “Adres e-mail“, z którego mają być wysyłane wiadomości e-mail. Po wpisaniu wymaganych informacji kliknij przycisk “Dalej“.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Podaj imię i adres e-mail

  7. Określ typ serwera jako “Serwer IMAP” (sprawdź dlaczego), a w polach “Serwer poczty przychodzącej” oraz “Serwer poczty wychodzącej (SMTP)” podaj adresy swojego serwera poczty. Kliknij przycisk “Dalej” po podaniu wszystkich danych.
    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Określ typ serwera jako Serwer IMAP

    • Serwer poczty przychodzącej – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer poczty wychodzącej (SMTP) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej“.
  8. W następnym oknie w polu “Nazwa użytkownika” podaj pełen adres e-mail dla konta, które chcesz skonfigurować.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Podaj pełen adres e-mail dla konta

  9. Na następnym ekranie zdefiniuj “Nazwę konta“, może to być dowolne wyrażenie, które pomoże Ci w przyszlości zidentyfikować konto e-mail. Kliknij przycisk “Dalej“, aby przejść do ekranu podsumowującego konfiguracje. Jeśli wszystkie dane się zgadzają kliknij przycisk “Zakończ“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Zdefiniuj Nazwę konta

  10. W tym momencie powinieneś wrócić do okna “Konfiguracji konta“. Aby dokończyć konfigurację, wybierz z lewej strony ekranu opcję “Serwer poczty wychodzącej“, następnie zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk “Edytuj“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk Edytuj

  11. W nowym oknie otworzy się konfiguracja serwera poczty wychodzącej. Sprawdź poprawność wpisanych danych oraz zmień wartość w polu “Port” na 587. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.Opcja “Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła” musi być włączona, natomiast w polu “Użytkownik” powinna być podana nazwa użytkownika dla danej skrzynki e-mail (kliknij tutaj, aby zobaczyć jaka nazwa użytkownika powinna być podana)
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Edytuj - Serwer SMTP - Zmień wartość w polu Port

  12. Kliknij przycisk “OK“. Konto pocztowe zostało poprawnie dodane do programu SeaMonkey. Teraz możesz bezpiecznie korzystać z poczty e-mail.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3) program SeaMonkey nie umożliwia zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

1,5 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub