Konfiguracja programu pocztowego – SeaMonkey


  1. Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
  2. Instrukcja konfiguracji dla programu SeaMonkey.
  3. Czy mogę zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3, lub odwrotnie?

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty SeaMonkey.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

 

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji dla programu SeaMonkey

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program SeaMonkey.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę “Okno“, nastepnie wybierz opcję “Kurier Poczty“.

    seamonkey01.png

  3. Następnie w górnym menu kliknij zakładkę “Edycja” oraz wybierz opcję “Konfiguracja kont…“.

    seamonkey02.png

  4. Kliknij przycisk “Dodaj konto“, aby rozpocząć dodawanie nowego konta pocztowego.

    seamonkey03.png

  5. Na wyświetlonym ekranie “Konfiguracja nowego konta” należy wskazać typ konta, jakie chcesz dodać – wybierz “Konto pocztowe” oraz kliknij przycisk “Dalej“.

    seamonkey04.png

  6. W następnym oknie podaj “imię“, “nazwisko” lub “pseudonim“, które będą widniały w nagłówkach wysyłanych wiadomości e-mail (dla przykładu “Jan Kowalski“) oraz wpisz “Adres e-mail“, z którego mają być wysyłane wiadomości e-mail. Po wpisaniu wymaganych informacji kliknij przycisk “Dalej“.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    seamonkey05.png

  7. Określ typ serwera jako “Serwer IMAP” (sprawdź dlaczego), a w polach “Serwer poczty przychodzącej” oraz “Serwer poczty wychodzącej (SMTP)” podaj adresy swojego serwera poczty. Kliknij przycisk “Dalej” po podaniu wszystkich danych.
    seamonkey061.png

    • Serwer poczty przychodzącej – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer poczty wychodzącej (SMTP) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej“.
  8. W następnym oknie w polu “Nazwa użytkownika” podaj pełen adres e-mail dla konta, które chcesz skonfigurować.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    seamonkey07.png

  9. Na następnym ekranie zdefiniuj “Nazwę konta“, może to być dowolne wyrażenie, które pomoże Ci w przyszlości zidentyfikować konto e-mail. Kliknij przycisk “Dalej“, aby przejść do ekranu podsumowującego konfiguracje. Jeśli wszystkie dane się zgadzają kliknij przycisk “Zakończ“.

    seamonkey08.png

  10. W tym momencie powinieneś wrócić do okna “Konfiguracji konta“. Aby dokończyć konfigurację, wybierz z lewej strony ekranu opcję “Serwer poczty wychodzącej“, następnie zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk “Edytuj“.

    seamonkey09.png

  11. W nowym oknie otworzy się konfiguracja serwera poczty wychodzącej. Sprawdź poprawność wpisanych danych oraz zmień wartość w polu “Port” na 587. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.Opcja “Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła” musi być włączona, natomiast w polu “Użytkownik” powinna być podana nazwa użytkownika dla danej skrzynki e-mail (kliknij tutaj, aby zobaczyć jaka nazwa użytkownika powinna być podana)
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.

    seamonkey10.png

  12. Kliknij przycisk “OK“. Konto pocztowe zostało poprawnie dodane do programu SeaMonkey. Teraz możesz bezpiecznie korzystać z poczty e-mail.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3) program SeaMonkey nie umożliwia zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub