Konfiguracja programu pocztowego – SeaMonkey

Poczta wybrana przez tysiące firm

Z tego artykułu dowiesz się jak przebiega konfigurowanie poczty e-mail w aplikacji SeaMonkey. Poczta SeaMonkey to jeden z popularnych  programów do obsługi poczty e-mail. Możesz dodać konto poczty home.pl, Google, Outlook i inne, aby zacząć wysyłać i odbierać wiadomości e-mail bezpośrednio z aplikacji Mozilla SeaMonkey.

Aplikacja Mozilla SeaMonkeydaje możliwość obsługi poczty e-mail za pomocą protokołów poczty POP3 oraz IMAP. Dla każdej dodanej w programie skrzynki e-mail możesz ustanowić spersonalizowaną nazwę konta i podpis do wiadomości e-mail. Skorzystaj z poniższej instrukcji aby przejść konfigurację programu pocztowego.

Instrukcja konfiguracji dla Mozilla SeaMonkey– pierwsze uruchomienie

Postępuj zgodnie z przedstawioną instrukcją aby dodać konto poczty home.pl w aplikacji Mozilla SeaMonkey. Skorzystaj z protokołu poczty IMAP aby zwiększyć funkcjonalność konta pocztowego, m.in. poprzez pełną synchronizację folderów poczty. Włącz bezpieczne połączenie z użyciem certyfikatu SSL hostingu (bezpłatnego, domyślna konfiguracja) lub certyfikatu wydanego dla Twojej domeny (wymaga dodatkowego zakupu i aktywacji).

  1. Uruchom program SeaMonkey.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę “Okno“, nastepnie wybierz opcję “Kurier Poczty“.

    SeaMonkey - Okno - Wybierz opcje Kurier Poczty

  3. Następnie w górnym menu kliknij zakładkę “Edycja” oraz wybierz opcję “Konfiguracja kont…“.

    SeaMonkey - Edycja - Wybierz opcje Konfiguracja kont

  4. Kliknij przycisk “Dodaj konto“, aby rozpocząć dodawanie nowego konta pocztowego.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Konfiguracja serwera poczty wychodzącej (SMTP) - Kliknij przycisk Dodaj konto

  5. Na wyświetlonym ekranie “Konfiguracja nowego konta” należy wskazać typ konta, jakie chcesz dodać – wybierz “Konto pocztowe” oraz kliknij przycisk “Dalej“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Zaznacz opcje Konto pocztowe

  6. W następnym oknie podaj “imię“, “nazwisko” lub “pseudonim“, które będą widniały w nagłówkach wysyłanych wiadomości e-mail (dla przykładu “Jan Kowalski“) oraz wpisz “Adres e-mail“, z którego mają być wysyłane wiadomości e-mail. Po wpisaniu wymaganych informacji kliknij przycisk “Dalej“.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Podaj imię i adres e-mail

  7. Określ typ serwera jako “Serwer IMAP” (sprawdź dlaczego), a w polach “Serwer poczty przychodzącej” oraz “Serwer poczty wychodzącej (SMTP)” podaj adresy swojego serwera poczty. Kliknij przycisk “Dalej” po podaniu wszystkich danych.
    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Określ typ serwera jako Serwer IMAP

    • Serwer przychodzącej poczty e-mail / Serwer wychodzącej poczty e-mail: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.

      Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.
  8. W następnym oknie w polu “Nazwa użytkownika” podaj pełen adres e-mail dla konta, które chcesz skonfigurować.
    WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Podaj pełen adres e-mail dla konta

  9. Na następnym ekranie zdefiniuj “Nazwę konta“, może to być dowolne wyrażenie, które pomoże Ci w przyszlości zidentyfikować konto e-mail. Kliknij przycisk “Dalej“, aby przejść do ekranu podsumowującego konfiguracje. Jeśli wszystkie dane się zgadzają kliknij przycisk “Zakończ“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Dodaj konto - Kreator kont - Zdefiniuj Nazwę konta

  10. W tym momencie powinieneś wrócić do okna “Konfiguracji konta“. Aby dokończyć konfigurację, wybierz z lewej strony ekranu opcję “Serwer poczty wychodzącej“, następnie zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk “Edytuj“.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Zaznacz serwer SMTP z którego korzystasz i kliknij przycisk Edytuj

  11. W nowym oknie otworzy się konfiguracja serwera poczty wychodzącej. Sprawdź poprawność wpisanych danych oraz zmień wartość w polu “Port” na 587. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.Opcja “Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła” musi być włączona, natomiast w polu “Użytkownik” powinna być podana nazwa użytkownika dla danej skrzynki e-mail (kliknij tutaj, aby zobaczyć jaka nazwa użytkownika powinna być podana)
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.

    SeaMonkey - Edycja - Konfiguracja kont - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Edytuj - Serwer SMTP - Zmień wartość w polu Port

  12. Kliknij przycisk “OK“. Konto pocztowe zostało poprawnie dodane do programu SeaMonkey. Teraz możesz bezpiecznie korzystać z poczty e-mail.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie