Wiadomość nie została wysłana. Odpowiedź serwera 5.7.1 – We don’t relay mail

Jeśli podczas wysyłki wiadomości e-mail z programu pocztowego (np. Outlook, Thunderbird), otrzymasz komunikat błędu „We don’t relay mail”, bądź otrzymasz wiadomość zwrotną o niedostarczeniu wiadomości e-mail, zapoznaj się z poniższymi informacjami.
Komunikaty błędów „Wiadomość nie została wysłana. Odpowiedź serwera 5.7.1 – We don’t relay mail” lub „553 5.7.1. we don’t relay messages„, najprawdopodobniej spowodowane są nieprawidłową konfiguracją programu pocztowego z którego korzystasz.

W związku z pojawiającym się komunikatem błędu, sprawdź w konfiguracji programu pocztowego czy zdefiniowany adres e-mail (pojawiający się w polu „From”) pokrywa się z nazwą użytkownika skrzynki e-mail, z której  chcesz wysłać wiadomość.

Przykład: Jeśli chcesz wysłać wiadomość e-mail z adresu „kowalski@home.pl”, powinieneś go wprowadzić w konfiguracji programu pocztowego (w polach „Adres e-mail” oraz „Nazwa użytkownika”). Jeśli adresy e-mail wprowadzone w tych polach będą się różnić, podczas wysyłki wiadomości e-mail wyświetlane będą komunikaty błędów typu „We don’t relay mail„.

Instrukcja dla programu pocztowego Microsoft Outlook 2010

  1. Przejdź do opcji menu: „Plik” -> zakładka „Informacje” -> „Ustawienia kont”.
  2. Sprawdź, czy w sekcji „Informacje o użytkowniku – Adres e-mail” masz ten sam wpis, co w sekcji „Informacje o logowaniu – Nazwa użytkownika”.
  3. Wprowadź w tych polach adres e-mail, z którego chcesz wysłać wiadomość.

relay1.jpg

Instrukcja dla programu pocztowego Mozilla Thunderbird

  1. Wybierz z menu „Opcje” -> „Konfiguracja kont”.
  2. Po kliknięciu nazwy konta, sprawdź czy w polu „Adres e-mail”, wpisałeś poprawny adres e-mail i porównaj go z polem „Użytkownik”, które znajduje się w zakładce  „Konfiguracja serwera”.
  3. Wprowadź w tych polach adres e-mail, z którego chcesz wysłać wiadomość.

relay2.jpg

relay3.jpg

Instrukcja dla programu pocztowego Mozilla Thunderbird z dodaną większą ilością kont pocztowych

Jeśli w programie Mozilla Thunderbird zostało skonfigurowanych kilka kont pocztowych, upewnij się jaką nazwą użytkownika logujesz się do serwera poczty wychodzącej w celu autoryzacji wysyłki wiadomości.

  1. Wybierz z menu „Opcje” -> „Konfiguracja kont”.
  2. Po kliknięciu nazwy konta, sprawdź przy opcji „Serwer poczty wychodzącej (SMTP)” jaki zdefiniowałeś serwer do wysyłki wiadomości e-mail.
  3. Przejdź do zakładki „Poczta wychodząca” i sprawdź przy wskazanym serwerze SMTP, czy wartość pola „Nazwa użytkownika” jest identyczna jak w polu „Adres e-mail”, które znajduje się w „Konfiguracji konta”.

relay4.jpg

relay5.jpg

WAŻNE! Jeśli korzystasz z opcji smarthost na serwerze Microsoft Exchange i otrzymujesz powyższy komunikat błędu przy wysyłce wiadomości, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
VN:F [1.9.22_1171]

Czy artykuł był pomocny?

    Ranking przydatności artykułu: -2 (na podstawie 4 głosów)