Konfiguracja programu pocztowego Mail na komputerach MAC

Poczta wybrana przez tysiące firm

Poniżej znajdziesz pomoc w konfiguracji programu “Mail”, który służy do obsługi poczty na komputerach MAC.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Pamiętaj, że podczas konfiguracji programu pocztowego na komputerze MAC, możesz też skorzystać z dodatkowych protokołów CalDAV oraz CardDAV. Kliknij nazwę protokołu, aby otworzyć instrukcje jego konfiguracji w programie pocztowym Mail na MAC:

  • Protokół CalDAV pozwala zsynchronizować kalendarze znajdujące się na koncie e-mail z Twoim programem pocztowym lub urządzeniem Apple (iPhone, iPad, iPod touch, Mac).
  • Protokół CardDAV pozwala zsynchronizować książkę adresową znajdującą się na koncie e-mail z Twoim programem pocztowym lub urządzeniem Apple.

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.
IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji programu Mail na komputerze MAC

  1. Uruchom program Mail na komputerze MAC.

    Komputer MAC - Uruchom program Mail

  2. Jeśli nie jest to pierwsze uruchomienie programu “Mail”, to opcje dotyczące dodawania nowego konta pocztowego znajdziesz w opcji menu “Mail” -> “Konta” (lewy górny róg ekranu).

    Program Mail - Mail - Wybierz opcje Konta

  3. Na liście kont pocztowych kliknij opcję “Dodaj inne konto…”, która znajduje się w dolnej części listy.

    Program Mail - Mail - Konta - Na liście kont pocztowych kliknij opcję Dodaj inne konto

  4. W wyświetlonym oknie wybierz opcję “Dodaj konto Mail” i kliknij przycisk “Utwórz”.

    Program Mail - Mail - Konta - Lista kont pocztowych - Dodaj inne konto - Wybierz opcje Dodaj konto Mail i kliknij przycisk Utwórz

  5. W wyświetlonym oknie podaj wymagane dane i kliknij przycisk “Utwórz”.
    • Pełna nazwa – wpisz imię i nazwisko lub inne dane identyfikacyjne.
    • Adres email – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.

    Program Mail - Mail - Konta - Lista kont pocztowych - Dodaj inne konto - Dodaj konto Mail - Wpisz hasło dla skrzynki e-mail

  6. Jeśli na ekranie zostanie wyświetlony komunikat o koniecznej ręcznej konfiguracji, kliknij przycisk “Dalej”.
    Program Mail - Mail - Konta - Lista kont pocztowych - Dodaj inne konto - Dodaj konto Mail - Jeśli pojawi się komunikat Konto musi zostać skonfigurowane ręcznie kliknij przycisk Dalej
  7. W wyświetlonym oknie zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty przychodzącej i kliknij przycisk “Dalej”.
    Program Mail - Mail - Konta - Lista kont pocztowych - Dodaj inne konto - Dodaj konto Mail - Zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty przychodzącej i kliknij przycisk Dalej
    • Serwer pocztowy – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Użytkownik – podaj pełen adres dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
  8. W następnym oknie zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty wychodzącej i kliknij przycisk “Utwórz”.
    Program Mail - Mail - Konta - Lista kont pocztowych - Dodaj inne konto - Dodaj konto Mail - Zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty wychodzącej i kliknij przycisk Utwórz
    • Serwer SMTP – wpisz ten sam adres, który podałeś w poprzednim kroku jako serwer poczty przychodzącej.
    • Użytkownik – podaj pełen adres dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
  9. Wyświetlenie poniższego ekranu oznacza, że konfiguracja skrzynki e-mail została poprawnie utworzona. W ciągku kilku chwil program pocztowy “Mail” powinien wyświetlić wiadomości z Twojej skrzynki pocztowej.
    • Kliknij przycisk “Zaawansowane”, jeśli chcesz zmienić dodatkowe ustawienia dla serwera poczty przychodzącej (np. nazwa hosta, prefiks ścieżki IMAP lub port stosowany do połączenia).

    Program Mail - Mail - Konta internetowe - Konto Mail - Kliknij przycisk Zaawansowane, jeśli chcesz zmienić dodatkowe ustawienia dla serwera poczty przychodzącej

Jak zmienić porty dla serwerów poczty wychodzącej (SMTP) oraz przychodzącej (IMAP)?

  1. Konto pocztowe zostało już dodane. Jednakże należy jeszcze zweryfikować ustawienia dotyczące portów. Możesz to zrobić klikając w lewym górnym rogu ekranu na opcję menu “Mail” -> “Preferencje”.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.

    Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

  2. Przy sekcji “Serwer poczty wychodzącej” kliknij na nazwę serwera poczty wychodzącej i wybierz podopcję “Edycja listy serwerów SMTP…”.
    Program Mail - Konta - Dane konta - Kliknij na nazwę serwera poczty wychodzącej i wybierz podopcję Edycja listy serwerów SMTP
  3. W wyświetlonym oknie wybierz zakładkę “Zaawansowane” i zaznacz ten serwer poczty wychodzącej, dla którego dane konfiguracyjne chcesz zmienić. Na samym dole wyświetlonego okna możesz zmienić ustawienia dla zaznaczonego serwera poczty wychodzącej (numer portu, ustawienia SSL lub uwierzytelniania).

    WAŻNE! Dostępne numery portów:

    • IMAP – 143 lub 993 (dla połączeń szyfrowanych),
    • SMTP – 587 lub 465 (dla połączeń szyfrowanych),
    • POP3 – 110 lub 995 (dla połączeń szyfrowanych).
    Program Mail - Konta - Dane konta - Serwer poczty wychodzącej - Zaznacz ten serwer poczty wychodzącej, dla którego dane konfiguracyjne chcesz zmienić
  4. Po zakończeniu edycji, kliknij przycisk “OK“. Spowoduje to powrót do ogólnego okna ustawień dla konta pocztowego. Kliknij zakładkę “Zaawansowane”, jeśli chcesz również zmienić ustawienia serwera poczty przychodzącej (IMAP).

    Program Mail - Konta - Dane konta - Kliknij w zakładkę Zaawansowane

  5. Po wyświetleniu zawartości zakładki “Zaawansowane”, w polu “Port” możesz zmienić numer portu dla serwera poczty przychodzącej (np. IMAP).
    Program Mail - Konta - Zaawansowane - W polu Port możesz zmienić numer portu dla serwera poczty przychodzącej
  6. Po skonfigurowaniu ustawień dla serwera poczty przychodzącej konfiguracja portów jest zakończona.
    WAŻNE! Jeśli obsługa poczty nie funkcjonuje prawidłowo, sprawdź od początku czy skonfigurowałeś zgodnie z instrukcją program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Po zakończonej konfiguracji skrzynki z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Mail na komputery MAC nie umożliwia zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji możliwe jest skonfigurowanie nowej skrzynki, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub