Poniżej znajdziesz pomoc w konfiguracji programu “Mail”, który służy do obsługi poczty na komputerach MAC.
SPIS TREŚCI
- Wprowadzenie
- Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
- Instrukcja konfiguracji dla programu Mail na Maca.
- Edycja ustawień zaawansowanych dla skrzynki e-mail (numery portów oraz SSL).
- Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
Wprowadzenie
Pamiętaj, że podczas konfiguracji programu pocztowego na komputerze MAC, możesz też skorzystać z dodatkowych protokołów CalDAV oraz CardDAV. Kliknij nazwę protokołu, aby otworzyć instrukcje jego konfiguracji w programie pocztowym Mail na MAC:
- Protokół CalDAV pozwala zsynchronizować kalendarze znajdujące się na koncie e-mail z Twoim programem pocztowym lub urządzeniem Apple (iPhone, iPad, iPod touch, Mac).
- Protokół CardDAV pozwala zsynchronizować książkę adresową znajdującą się na koncie e-mail z Twoim programem pocztowym lub urządzeniem Apple.
Instrukcja konfiguracji programu Mail na komputerze MAC
- Uruchom program Mail na komputerze MAC.
- Jeśli nie jest to pierwsze uruchomienie programu “Mail”, to opcje dotyczące dodawania nowego konta pocztowego znajdziesz w opcji menu “Mail” -> “Konta” (lewy górny róg ekranu).
- Na liście kont pocztowych kliknij opcję “Dodaj inne konto…”, która znajduje się w dolnej części listy.
- W wyświetlonym oknie wybierz opcję “Dodaj konto Mail” i kliknij przycisk “Utwórz”.
- Kliknij tutaj, jeśli chcesz skonfigurować konto CalDAV.
- Kliknij tutaj, jeśli chcesz skonfigurować konto CardDAV.
- W wyświetlonym oknie podaj wymagane dane i kliknij przycisk “Utwórz”.
- Pełna nazwa – wpisz imię i nazwisko lub inne dane identyfikacyjne.
- Adres email – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować.
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
- Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
- Jeśli na ekranie zostanie wyświetlony komunikat o koniecznej ręcznej konfiguracji, kliknij przycisk “Dalej”.
- W wyświetlonym oknie zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty przychodzącej i kliknij przycisk “Dalej”.
- Typ konta – wybierz protokół pocztowy, sugerujemy IMAP.
- Serwer przychodzącej poczty e-mail / Serwer wychodzącej poczty e-mail: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.
- Użytkownik – podaj pełen adres dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
- Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
- W następnym oknie zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty wychodzącej i kliknij przycisk “Utwórz”.
- Serwer przychodzącej poczty e-mail / Serwer wychodzącej poczty e-mail: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny. - Użytkownik – podaj pełen adres dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
- Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
- Serwer przychodzącej poczty e-mail / Serwer wychodzącej poczty e-mail: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
- Wyświetlenie poniższego ekranu oznacza, że konfiguracja skrzynki e-mail została poprawnie utworzona. W ciągku kilku chwil program pocztowy “Mail” powinien wyświetlić wiadomości z Twojej skrzynki pocztowej.
- Kliknij przycisk “Zaawansowane”, jeśli chcesz zmienić dodatkowe ustawienia dla serwera poczty przychodzącej (np. nazwa hosta, prefiks ścieżki IMAP lub port stosowany do połączenia).
Jak zmienić porty dla serwerów poczty wychodzącej (SMTP) oraz przychodzącej (IMAP)?
- Konto pocztowe zostało już dodane. Jednakże należy jeszcze zweryfikować ustawienia dotyczące portów. Możesz to zrobić klikając w lewym górnym rogu ekranu na opcję menu “Mail” -> “Preferencje”.
WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.
- Przy sekcji “Serwer poczty wychodzącej” kliknij na nazwę serwera poczty wychodzącej i wybierz podopcję “Edycja listy serwerów SMTP…”.
-
W wyświetlonym oknie wybierz zakładkę “Zaawansowane” i zaznacz ten serwer poczty wychodzącej, dla którego dane konfiguracyjne chcesz zmienić. Na samym dole wyświetlonego okna możesz zmienić ustawienia dla zaznaczonego serwera poczty wychodzącej (numer portu, ustawienia SSL lub uwierzytelniania).
WAŻNE! Dostępne numery portów:
- IMAP – 143 lub 993 (dla połączeń szyfrowanych),
- SMTP – 587 lub 465 (dla połączeń szyfrowanych),
- POP3 – 110 lub 995 (dla połączeń szyfrowanych).
- Po zakończeniu edycji, kliknij przycisk “OK“. Spowoduje to powrót do ogólnego okna ustawień dla konta pocztowego. Kliknij zakładkę “Zaawansowane”, jeśli chcesz również zmienić ustawienia serwera poczty przychodzącej (IMAP).
- Po wyświetleniu zawartości zakładki “Zaawansowane”, w polu “Port” możesz zmienić numer portu dla serwera poczty przychodzącej (np. IMAP).
- Po skonfigurowaniu ustawień dla serwera poczty przychodzącej konfiguracja portów jest zakończona.
WAŻNE! Jeśli obsługa poczty nie funkcjonuje prawidłowo, sprawdź od początku czy skonfigurowałeś zgodnie z instrukcją program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.
Po zakończonej konfiguracji skrzynki z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Mail na komputery MAC nie umożliwia zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji możliwe jest skonfigurowanie nowej skrzynki, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Poczta e-mail bez limitu załącznika
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.
Odbierz 25 zł do wydania na empik.com
Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com