Konfiguracja programu pocztowego Mail na komputerach MAC


Poniżej znajdziesz pomoc w konfiguracji programu “Mail”, który służy do obsługi poczty na komputerach MAC.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Pamiętaj, że podczas konfiguracji programu pocztowego na komputerze MAC, możesz też skorzystać z dodatkowych protokołów CalDAV oraz CardDAV. Kliknij nazwę protokołu, aby otworzyć instrukcje jego konfiguracji w programie pocztowym Mail na MAC:

  • Protokół CalDAV pozwala zsynchronizować kalendarze znajdujące się na koncie e-mail z Twoim programem pocztowym lub urządzeniem Apple (iPhone, iPad, iPod touch, Mac).
  • Protokół CardDAV pozwala zsynchronizować książkę adresową znajdującą się na koncie e-mail z Twoim programem pocztowym lub urządzeniem Apple.

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.
IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji programu Mail na komputerze MAC

  1. Uruchom program Mail na komputerze MAC.

    0mac.png

  2. Jeśli nie jest to pierwsze uruchomienie programu “Mail”, to opcje dotyczące dodawania nowego konta pocztowego znajdziesz w opcji menu “Mail” -> “Konta” (lewy górny róg ekranu).

    1mac.png

  3. Na liście kont pocztowych kliknij opcję “Dodaj inne konto…”, która znajduje się w dolnej części listy.

    mail_mac02

  4. W wyświetlonym oknie wybierz opcję “Dodaj konto Mail” i kliknij przycisk “Utwórz”.

    mail_mac03

  5. W wyświetlonym oknie podaj wymagane dane i kliknij przycisk “Utwórz”.
    • Pełna nazwa – wpisz imię i nazwisko lub inne dane identyfikacyjne.
    • Adres email – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.

    mail_mac04

  6. Jeśli na ekranie zostanie wyświetlony komunikat o koniecznej ręcznej konfiguracji, kliknij przycisk “Dalej”.
    mail_mac05
  7. W wyświetlonym oknie zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty przychodzącej i kliknij przycisk “Dalej”.
    mail_mac06
    • Serwer pocztowy – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Użytkownik – podaj pełen adres dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
  8. W następnym oknie zdefiniuj ustawienia dla serwera poczty wychodzącej i kliknij przycisk “Utwórz”.
    mail_mac07
    • Serwer SMTP – wpisz ten sam adres, który podałeś w poprzednim kroku jako serwer poczty przychodzącej.
    • Użytkownik – podaj pełen adres dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dla wybranej skrzynki e-mail.
  9. Wyświetlenie poniższego ekranu oznacza, że konfiguracja skrzynki e-mail została poprawnie utworzona. W ciągku kilku chwil program pocztowy “Mail” powinien wyświetlić wiadomości z Twojej skrzynki pocztowej.
    • Kliknij przycisk “Zaawansowane”, jeśli chcesz zmienić dodatkowe ustawienia dla serwera poczty przychodzącej (np. nazwa hosta, prefiks ścieżki IMAP lub port stosowany do połączenia).

    mail_mac08

Jak zmienić porty dla serwerów poczty wychodzącej (SMTP) oraz przychodzącej (IMAP)?

  1. Konto pocztowe zostało już dodane. Jednakże należy jeszcze zweryfikować ustawienia dotyczące portów. Możesz to zrobić klikając w lewym górnym rogu ekranu na opcję menu “Mail” -> “Preferencje”.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.

    Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

  2. Przy sekcji “Serwer poczty wychodzącej” kliknij na nazwę serwera poczty wychodzącej i wybierz podopcję “Edycja listy serwerów SMTP…”.
    mail_mac10
  3. W wyświetlonym oknie wybierz zakładkę “Zaawansowane” i zaznacz ten serwer poczty wychodzącej, dla którego dane konfiguracyjne chcesz zmienić. Na samym dole wyświetlonego okna możesz zmienić ustawienia dla zaznaczonego serwera poczty wychodzącej (numer portu, ustawienia SSL lub uwierzytelniania).

    WAŻNE! Dostępne numery portów:

    • IMAP – 143 lub 993 (dla połączeń szyfrowanych),
    • SMTP – 587 lub 465 (dla połączeń szyfrowanych),
    • POP3 – 110 lub 995 (dla połączeń szyfrowanych).
    mail_mac12
  4. Po zakończeniu edycji, kliknij przycisk “OK“. Spowoduje to powrót do ogólnego okna ustawień dla konta pocztowego. Kliknij zakładkę “Zaawansowane”, jeśli chcesz również zmienić ustawienia serwera poczty przychodzącej (IMAP).

    mail_mac101

  5. Po wyświetleniu zawartości zakładki “Zaawansowane”, w polu “Port” możesz zmienić numer portu dla serwera poczty przychodzącej (np. IMAP).
    mail_mac13
  6. Po skonfigurowaniu ustawień dla serwera poczty przychodzącej konfiguracja portów jest zakończona.
    WAŻNE! Jeśli obsługa poczty nie funkcjonuje prawidłowo, sprawdź od początku czy skonfigurowałeś zgodnie z instrukcją program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Po zakończonej konfiguracji skrzynki z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Mail na komputery MAC nie umożliwia zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji możliwe jest skonfigurowanie nowej skrzynki, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub