Wiadomość nie została wysłana. Odpowiedź serwera 5.7.1


Jeśli podczas wysyłki wiadomości e-mail z programu pocztowego (np. Outlook, Thunderbird), otrzymasz komunikat błędu „We don’t relay mail”, bądź otrzymasz wiadomość zwrotną o niedostarczeniu wiadomości e-mail, zapoznaj się z poniższymi informacjami.
Komunikaty błędów “Wiadomość nie została wysłana. Odpowiedź serwera 5.7.1 – We don’t relay mail” lub “553 5.7.1. we don’t relay messages“, najprawdopodobniej spowodowane są nieprawidłową konfiguracją programu pocztowego z którego korzystasz.

W związku z pojawiającym się komunikatem błędu, sprawdź w konfiguracji programu pocztowego czy zdefiniowany adres e-mail (pojawiający się w polu “From”) pokrywa się z nazwą użytkownika skrzynki e-mail, z której  chcesz wysłać wiadomość.

Przykład: Jeśli chcesz wysłać wiadomość e-mail z adresu “kowalski@home.pl”, powinieneś go wprowadzić w konfiguracji programu pocztowego (w polach “Adres e-mail” oraz “Nazwa użytkownika”). Jeśli adresy e-mail wprowadzone w tych polach będą się różnić, podczas wysyłki wiadomości e-mail wyświetlane będą komunikaty błędów typu “We don’t relay mail“.

Instrukcja dla programu pocztowego Microsoft Outlook 2010

  1. Przejdź do opcji menu: “Plik” -> zakładka “Informacje” -> “Ustawienia kont”.
  2. Sprawdź, czy w sekcji “Informacje o użytkowniku – Adres e-mail” masz ten sam wpis, co w sekcji “Informacje o logowaniu – Nazwa użytkownika”.
  3. Wprowadź w tych polach adres e-mail, z którego chcesz wysłać wiadomość.

relay1.jpg

Instrukcja dla programu pocztowego Mozilla Thunderbird

  1. Wybierz z menu “Opcje” -> “Konfiguracja kont”.
  2. Po kliknięciu nazwy konta, sprawdź czy w polu “Adres e-mail”, wpisałeś poprawny adres e-mail i porównaj go z polem “Użytkownik”, które znajduje się w zakładce  “Konfiguracja serwera”.
  3. Wprowadź w tych polach adres e-mail, z którego chcesz wysłać wiadomość.

relay2.jpg

relay3.jpg

Instrukcja dla programu pocztowego Mozilla Thunderbird z większą ilością kont pocztowych

Jeśli w programie Mozilla Thunderbird zostało skonfigurowanych kilka kont pocztowych, upewnij się jaką nazwą użytkownika logujesz się do serwera poczty wychodzącej w celu autoryzacji wysyłki wiadomości.

  1. Wybierz z menu “Opcje” -> “Konfiguracja kont”.
  2. Po kliknięciu nazwy konta, sprawdź przy opcji “Serwer poczty wychodzącej (SMTP)” jaki zdefiniowałeś serwer do wysyłki wiadomości e-mail.
  3. Przejdź do zakładki “Poczta wychodząca” i sprawdź przy wskazanym serwerze SMTP, czy wartość pola “Nazwa użytkownika” jest identyczna jak w polu “Adres e-mail”, które znajduje się w “Konfiguracji konta”.

relay4.jpg

relay5.jpg

WAŻNE! Jeśli korzystasz z opcji smarthost na serwerze Microsoft Exchange i otrzymujesz powyższy komunikat błędu przy wysyłce wiadomości, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub