Konfiguracja programu pocztowego – The Bat

Poczta wybrana przez tysiące firm

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty The Bat.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

 

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

WAŻNE! Podczas pierwszego uruchomienia programu The Bat, aplikacja zaproponuje od razu konfigurację pierwszej skrzynki e-mail. Jeśli zamknięcie okna, nie spowoduje uruchomienia programu z dostępem do jego ustawień, skorzystaj z kreatora pierwszej konfiguracji.Możesz od razu przejść do właściwego kroku poniższej instrukcji, klikając tutaj.

Instrukcja konfiguracji dla The Bat

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program The Bat.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę Konto, a następnie kliknij przycisk Nowe.

    The Bat - Konto - Wybierz opcje Nowe

  3. W wyświetlonym oknie o nazwie Tworzenie nowego konta w polu “Użytkownik” oraz “Adres e-mail” podaj adres e-mail skrzynki pocztowej. Następnie wybierz opcję “Zaawansowane” aby przejść do dalszej części ustawień:.
    • Nazwa konta – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować,
    • Adres e-mail – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować,
    • Organizacja (opcjonalnie) – podaj nazwę organizacji, w której program The Bat będzie funkcjonował (np. nazwa firmy). Wypełnienie tego pola nie jest wymagane!
    • Hasło – wprowadź hasło dostępu do skrzynki e-mail.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
      Podczas konfiguracji programu The Bat, pole hasło można pozostawić puste. Spowoduje to, że program pocztowy będzie za każdym razem prosił o podanie hasła dla skrzynki e-mail podczas próby połączenia z serwerem.

    The Bat - Konto - Nowe - Tworzenie nowego konta - Wprowadź podstawowe dane konta

  4. W następnym kroku konfiguracji wybierz protokół poczty: POP3 lub IMAP oraz podaj dane konfiguracyjne dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej. Po wpisaniu niezbędnych danych, kliknij przycisk “OK”.
    The Bat - Konto - Nowe - Tworzenie nowego konta - Wybierz protokół poczty: POP3 lub IMAP oraz podaj dane konfiguracyjne dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej

    • Protokół odbioru poczty – wybierz typ połączenia (sugerowany IMAP).
    • Serwer – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (sugerowany IMAP):
      • serwer123456.home.pl – zamiast nazwy “serwer123456” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl, to możesz skorzystać również z takiego adresu podczas konfiguracji,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer do wysyłki poczty (SMTP) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer do odbioru poczty”.
    • Serwer SMTP wymaga uwierzytelnienia do wysyłki poczty – zaznacz tę opcję jako aktywną!
    • Użytkownik – jeśli pole jest puste, wprowadź pełny adres e-mail konfigurowanego konta pocztowego.
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

Na typ etapie konfiguracji, możesz zweryfikować ustawienia portów dla serwera poczty przychodzącej i wychodzącej. Domyślne wartości dla połączeń niezaszyfrowanych to:

  • IMAP – 143,
  • SMTP – 587,
  • POP3 – 110.
  1. Nowa skrzynka e-mail została dodana do programu The Bat. Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program The Bat nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu pocztowego?

  1. Uruchom program pocztowy The Bat.
  2. W górnym menu wybierz zakładkę “Konto” i następnie “Właściwości“.

    The Bat - Konto - Wybierz opcje Właściwości

  3. Z lewego menu kliknij opcję “Serwery“.
  4. W wyświetlonym oknie w sekcjach “Odbiór poczty (SMTP)” oraz “Odbiór poczty (POP/IMAP)” możesz zdefiniować numery portów dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu u operatora, który blokuje port 25 (np. Telekomunikacja Polska). Użytkownicy korzystający z usług takich operatorów nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25). W takiej sytuacji sugerujemy zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

    The Bat - Konto - Właściwości - Modyfikacja danych konta - Zdefiniuj numery portów dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.
W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednie opcje w obu polach o nazwie “Połączenie” oraz zmień numery portów na odpowiednie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić gdzie należy zaznaczyć odpowiednie opcje.

WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:

  • IMAP – 993,
  • SMTP – 465,
  • POP3 – 995.

The Bat - Konto - Właściwości - Modyfikacja danych konta - Zaznacz odpowiednie opcje w obu polach o nazwie Połączenie oraz zmień numery portów na odpowiednie

WAŻNE! Pamiętaj, że standardowo możesz korzystać z darmowego certyfikatu SSL dla Twojego serwera. W tym wypadku jako adres serwera poczty przychodzącej i wychodzącej należy wpisać: “serwer123456.home.pl”, gdzie “serwer123456” to identyfikator (nazwa) Twojego serwera w home.pl. W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla innej domeny (np. “twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Darmowy certyfikat SSL jest dodawany również do usług Personal email (np. “post.pl”, “world.pl”, “hot.pl”).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub