Konfiguracja programu pocztowego – The Bat

Z tego artykułu dowiesz się, jak przebiega konfigurowanie poczty e-mail w aplikacji The Bat. Poczta The Bat to jeden z najpopularniejszych programów do obsługi poczty e-mail. Możesz dodać konto poczty home.pl, Google, Outlook i inne, aby zacząć wysyłać i odbierać wiadomości e-mail bezpośrednio z aplikacji The Bat.

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Przeczytaj, dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

WAŻNE!
Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie, to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Instrukcja konfiguracji dla The Bat

Postępuj zgodnie z przedstawioną instrukcją, aby dodać konto poczty home.pl w aplikacji The Bat. Skorzystaj z protokołu poczty IMAP, aby zwiększyć funkcjonalność konta pocztowego, m.in. poprzez pełną synchronizację folderów poczty. Włącz bezpieczne połączenie z użyciem certyfikatu SSL hostingu (bezpłatnego, domyślna konfiguracja) lub certyfikatu wydanego dla Twojej domeny.

  1. Uruchom program The Bat.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę Konto, a następnie kliknij przycisk Nowe.

    The Bat - Konto - Wybierz opcje Nowe

  3. Jeśli uruchamiasz program The Bat pierwszy raz, od razu zostaniesz poproszony o konfigurację nowego konta.
  4. W oknie dialogowym Tworzenia nowej skrzynki pocztowej podaj swój adres e-mail oraz hasło do skrzynki pocztowej.
    • Nazwa użytkownika – podaj imię i nazwisko lub nazwę organizacji,
    • Adres e-mail – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować,
    • Hasło – wprowadź hasło dostępu do skrzynki e-mail.
  5. W kolejnym kroku uzupełnij informację o serwerze poczty przychodzącej.
    W trosce o bezpieczeństwo oraz funkcjonalność poczty e-mail home.pl rekomendujemy konfigurację z użyciem protokołu poczty IMAP, oraz bezpiecznego połączenia przy użyciu certyfikatu SSL.

    • Serwer poczty przychodzącej: wybierz IMAP.
    • Adres serwera:  adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta w sekcji Poczta. Przeczytaj, gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
    • Rodzaj połączenia: Bezpieczne na wydzielonym porcie (TLS)
    • Port: 993 (ustawiony domyślnie)
    • Nazwa użytkownika – wprowadź pełny adres e-mail konfigurowanej skrzynki e-mail,
    • Hasło: podaj hasło dostępu do konfiguracyjnej skrzynki e-mail
      Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.
  6. W kolejnym kroku uzupełnij informacje o serwerze poczty wychodzącej.

    • Adres serwera:  adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj, gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
    • Rodzaj połączenia: Bezpieczne na wydzielonym porcie (TLS)
    • Port: 465 (ustawiony domyślnie)
    • Zaznacz opcję: Serwer SMTP wymaga autoryzacji przy wysyłce poczty
    • Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.
  7. Zakończ konfigurację konta e-mail. Uzupełnij informacje dla programu pocztowego.
    • Nazwa użytkownika – podaj imię i nazwisko lub nazwę organizacji,
    • Nazwa konta: podaj nazwę widoczną w programie pocztowym,
    • Folder macierzysty: pozostaw domyślne.
  8. Program został skonfigurowany i jest gotowy do obsługi poczty e-mail w home.pl.
  9. W przypadku pojawienia się błędów sprawdź ustawienia. Zatwierdź konfigurację, klikając Gotowe.

Informacje uzupełniające

Program pocztowy The Bat umożliwia wiele sposobów jego konfiguracji w zależności od Twoich potrzeb lub preferencji samego konta e-mail. Możesz m.in.:

  • wyłączyć bezpieczne połączenie z użyciem certyfikatu SSL w programie pocztowym,
  • skonfigurować konto za pomocą protokołów poczty POP3 lub IMAP,
  • użyć adresów serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej we własnej domenie zamiast adresu serwera wskazanego w Panelu klienta,
  • ustawić unikalny podpis do wiadomości e-mail: sprawdź jak zmienić podpis i nazwę konta w The Bat
  • zmienić wskazane wyżej parametry konta pocztowego, np. zmienić hasło do skrzynki e-mail, adresy serwerów pocztowych, obsługę SSL.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.