Z tego artykułu dowiesz się, jak przebiega konfigurowanie poczty e-mail w aplikacji The Bat. Poczta The Bat to jeden z najpopularniejszych programów do obsługi poczty e-mail. Możesz dodać konto poczty home.pl, Google, Outlook i inne, aby zacząć wysyłać i odbierać wiadomości e-mail bezpośrednio z aplikacji The Bat.
Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.
IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Przeczytaj, dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.
Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie, to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.
Instrukcja konfiguracji dla The Bat
Postępuj zgodnie z przedstawioną instrukcją, aby dodać konto poczty home.pl w aplikacji The Bat. Skorzystaj z protokołu poczty IMAP, aby zwiększyć funkcjonalność konta pocztowego, m.in. poprzez pełną synchronizację folderów poczty. Włącz bezpieczne połączenie z użyciem certyfikatu SSL hostingu (bezpłatnego, domyślna konfiguracja) lub certyfikatu wydanego dla Twojej domeny.
- Uruchom program The Bat.
- Z górnego menu kliknij zakładkę Konto, a następnie kliknij przycisk Nowe.
- Jeśli uruchamiasz program The Bat pierwszy raz, od razu zostaniesz poproszony o konfigurację nowego konta.
- W oknie dialogowym Tworzenia nowej skrzynki pocztowej podaj swój adres e-mail oraz hasło do skrzynki pocztowej.
- Nazwa użytkownika – podaj imię i nazwisko lub nazwę organizacji,
- Adres e-mail – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować,
- Hasło – wprowadź hasło dostępu do skrzynki e-mail.
- W kolejnym kroku uzupełnij informację o serwerze poczty przychodzącej.
W trosce o bezpieczeństwo oraz funkcjonalność poczty e-mail home.pl rekomendujemy konfigurację z użyciem protokołu poczty IMAP, oraz bezpiecznego połączenia przy użyciu certyfikatu SSL.- Serwer poczty przychodzącej: wybierz IMAP.
- Adres serwera: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta w sekcji Poczta. Przeczytaj, gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
- Rodzaj połączenia: Bezpieczne na wydzielonym porcie (TLS)
- Port: 993 (ustawiony domyślnie)
- Nazwa użytkownika – wprowadź pełny adres e-mail konfigurowanej skrzynki e-mail,
- Hasło: podaj hasło dostępu do konfiguracyjnej skrzynki e-mail
Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.
- W kolejnym kroku uzupełnij informacje o serwerze poczty wychodzącej.
- Adres serwera: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj, gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
- Rodzaj połączenia: Bezpieczne na wydzielonym porcie (TLS)
- Port: 465 (ustawiony domyślnie)
- Zaznacz opcję: Serwer SMTP wymaga autoryzacji przy wysyłce poczty
- Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.
- Zakończ konfigurację konta e-mail. Uzupełnij informacje dla programu pocztowego.
- Nazwa użytkownika – podaj imię i nazwisko lub nazwę organizacji,
- Nazwa konta: podaj nazwę widoczną w programie pocztowym,
- Folder macierzysty: pozostaw domyślne.
- Program został skonfigurowany i jest gotowy do obsługi poczty e-mail w home.pl.
- W przypadku pojawienia się błędów sprawdź ustawienia. Zatwierdź konfigurację, klikając Gotowe.
Informacje uzupełniające
Program pocztowy The Bat umożliwia wiele sposobów jego konfiguracji w zależności od Twoich potrzeb lub preferencji samego konta e-mail. Możesz m.in.:
- wyłączyć bezpieczne połączenie z użyciem certyfikatu SSL w programie pocztowym,
- skonfigurować konto za pomocą protokołów poczty POP3 lub IMAP,
- użyć adresów serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej we własnej domenie zamiast adresu serwera wskazanego w Panelu klienta,
- ustawić unikalny podpis do wiadomości e-mail: sprawdź jak zmienić podpis i nazwę konta w The Bat
- zmienić wskazane wyżej parametry konta pocztowego, np. zmienić hasło do skrzynki e-mail, adresy serwerów pocztowych, obsługę SSL.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.