Konfiguracja programu pocztowego – The Bat


Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty The Bat.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

 

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

WAŻNE! Podczas pierwszego uruchomienia programu The Bat, aplikacja zaproponuje od razu konfigurację pierwszej skrzynki e-mail. Jeśli zamknięcie okna, nie spowoduje uruchomienia programu z dostępem do jego ustawień, skorzystaj z kreatora pierwszej konfiguracji.Możesz od razu przejść do właściwego kroku poniższej instrukcji, klikając tutaj.

Instrukcja konfiguracji dla The Bat

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program The Bat.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę Konto, a następnie kliknij przycisk Nowe.

    bat01.png

  3. W wyświetlonym oknie o nazwie Tworzenie nowego konta w polu “Użytkownik” oraz “Adres e-mail” podaj adres e-mail skrzynki pocztowej. Następnie wybierz opcję “Zaawansowane” aby przejść do dalszej części ustawień:.
    • Nazwa konta – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować,
    • Adres e-mail – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować,
    • Organizacja (opcjonalnie) – podaj nazwę organizacji, w której program The Bat będzie funkcjonował (np. nazwa firmy). Wypełnienie tego pola nie jest wymagane!
    • Hasło – wprowadź hasło dostępu do skrzynki e-mail.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
      Podczas konfiguracji programu The Bat, pole hasło można pozostawić puste. Spowoduje to, że program pocztowy będzie za każdym razem prosił o podanie hasła dla skrzynki e-mail podczas próby połączenia z serwerem.

  4. W następnym kroku konfiguracji wybierz protokół poczty: POP3 lub IMAP oraz podaj dane konfiguracyjne dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej. Po wpisaniu niezbędnych danych, kliknij przycisk “OK”.

    • Protokół odbioru poczty – wybierz typ połączenia (sugerowany IMAP).
    • Serwer – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (sugerowany IMAP):
      • serwer123456.home.pl – zamiast nazwy “serwer123456” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl, to możesz skorzystać również z takiego adresu podczas konfiguracji,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer do wysyłki poczty (SMTP) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer do odbioru poczty”.
    • Serwer SMTP wymaga uwierzytelnienia do wysyłki poczty – zaznacz tę opcję jako aktywną!
    • Użytkownik – jeśli pole jest puste, wprowadź pełny adres e-mail konfigurowanego konta pocztowego.
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

Na typ etapie konfiguracji, możesz zweryfikować ustawienia portów dla serwera poczty przychodzącej i wychodzącej. Domyślne wartości dla połączeń niezaszyfrowanych to:

  • IMAP – 143,
  • SMTP – 587,
  • POP3 – 110.
  1. Nowa skrzynka e-mail została dodana do programu The Bat. Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program The Bat nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu pocztowego?

  1. Uruchom program pocztowy The Bat.
  2. W górnym menu wybierz zakładkę “Konto” i następnie “Właściwości“.

    bat06.png

  3. Z lewego menu kliknij opcję “Serwery“.
  4. W wyświetlonym oknie w sekcjach “Odbiór poczty (SMTP)” oraz “Odbiór poczty (POP/IMAP)” możesz zdefiniować numery portów dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu u operatora, który blokuje port 25 (np. Telekomunikacja Polska). Użytkownicy korzystający z usług takich operatorów nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25). W takiej sytuacji sugerujemy zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.
W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednie opcje w obu polach o nazwie “Połączenie” oraz zmień numery portów na odpowiednie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić gdzie należy zaznaczyć odpowiednie opcje.

WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:

  • IMAP – 993,
  • SMTP – 465,
  • POP3 – 995.

WAŻNE! Pamiętaj, że standardowo możesz korzystać z darmowego certyfikatu SSL dla Twojego serwera. W tym wypadku jako adres serwera poczty przychodzącej i wychodzącej należy wpisać: “serwer123456.home.pl”, gdzie “serwer123456” to identyfikator (nazwa) Twojego serwera w home.pl. W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla innej domeny (np. “twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Darmowy certyfikat SSL jest dodawany również do usług Personal email (np. “post.pl”, “world.pl”, “hot.pl”).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub