Konfiguracja poczty w Microsoft Outlook 2003


  1. Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
  2. Instrukcja konfiguracji dla Microsoft Outlook 2003.
  3. Czy mogę zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3, lub odwrotnie?
  4. Jak zmienić numery portów POP3, IMAP, SMTP?
  5. Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty Microsoft Outlook 2003.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie, to pamiętaj aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji dla Microsoft Outlook 2003

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program Microsoft Outlook 2003.
  2. Z górnego menu kliknij pozycję “Narzędzia” (Tools), a następnie “Konta e-mail…” (E-mail Accounts…).

    0301.png

  3. Wybierz opcję “Dodaj nowe konto e-mail” (Add a new e-mail account) i kliknij przycisk “Dalej” (Next).

    0302.png

  4. W oknie “Typ serwera” (Server type) wybierz opcję IMAP i kliknij przycisk “Dalej” (Next).

    0303.png

  5. Wpisz odpowiednie dane konfiguracyjne dla Twojej skrzynki e-mail w home.pl:
    post01.jpg
    • Imię i nazwisko (Your Name) – podaj imię i nazwisko osoby korzystającej ze skrzynki e-mail lub inne dowolne dane identyfikacyjne.
    • Adres email (E-mail Address) – wpisz pełny adres e-mail dla Twojej skrzynki e-mail.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Serwer poczty przychodzącej (Incoming mail server) – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl, to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer poczty wychodzącej (Outgoing mail server) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej”.
    • Nazwa użytkownika (User Name) – podaj pełen adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło (Password) – wpisz hasło do skrzynki e-mail w home.pl.
    WAŻNE! Pamiętaj, że funkcja “Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła” (Log on using Secure Password Authentication) musi być wyłączona!
  6. Kliknij przycisk “Więcej ustawień…” (More Settings…).

    post02.jpg

  7. Wybierz zakładkę “Serwer wychodzący” (Outgoing Server). Zaznacz dwie opcje jako aktywne: “Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia” (My outgoing server (SMTP) requires authentication) oraz “Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej” (Use same settings as my incoming mail server).

    0306.png

  8. Następnie przejdź do zakładki “Zaawansowane” (Advanced). W polu “Serwer wychodzący SMTP” (Outgoing server SMTP) zmień numer portu na 587 i kliknij przycisk “OK“.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
    Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

    outlook0312.jpg

  9. Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty e-mail.
    WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Microsoft Outlook 2003 nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu do obsługi poczty?

  1. Uruchom program Microsoft Outlook 2003.
  2. W górnym menu wybierz zakładkę “Narzędzia” (Tools), następnie kliknij pozycję “Konta E-mail…” (E-mail Accounts…).

    0301.png

  3. Wybierz opcję “Wyświetl lub zmień ustawienia dla istniejących kont pocztowych” (View or change existing e-mail accounts).
  4. Zaznacz odpowiednią skrzynkę e-mail i kliknij przycisk “Zmień” (Change).
  5. Przejdź do zakładki “Zaawansowane” (Advanced), aby zmienić numery portów.

    outlook0312.jpg

WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.

W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednią opcję w obu polach “Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL)” (This server requires an SSL-secured connection) oraz zmień numery portów na odpowiednie.

WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:

  • IMAP – 993,
  • SMTP – 465,
  • POP3 – 995.

krok654.jpg

WAŻNE! Pamiętaj, że standardowo możesz korzystać z darmowego certyfikatu SSL dla Twojego serwera. W tym wypadku jako adres serwera poczty przychodzącej i wychodzącej należy wpisać: “kowalski.home.pl”, gdzie “kowalski” to identyfikator (nazwa) Twojego serwera w home.pl. W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla innej domeny (np. “twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Darmowy certyfikat SSL jest dodawany również do usług Personal email (np. “post.pl”, “world.pl”, “hot.pl”).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub