Konfiguracja poczty w Microsoft Outlook 2003

Poczta wybrana przez tysiące firm

  1. Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
  2. Instrukcja konfiguracji dla Microsoft Outlook 2003.
  3. Czy mogę zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3, lub odwrotnie?
  4. Jak zmienić numery portów POP3, IMAP, SMTP?
  5. Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty Microsoft Outlook 2003.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie, to pamiętaj aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji dla Microsoft Outlook 2003

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program Microsoft Outlook 2003.
  2. Z górnego menu kliknij pozycję “Narzędzia” (Tools), a następnie “Konta e-mail…” (E-mail Accounts…).

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - Wybierz opcję E-mail Accounts

  3. Wybierz opcję “Dodaj nowe konto e-mail” (Add a new e-mail account) i kliknij przycisk “Dalej” (Next).

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Zaznacz opcję Add a new e-mail account

  4. W oknie “Typ serwera” (Server type) wybierz opcję IMAP i kliknij przycisk “Dalej” (Next).

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Wybierz opcję IMAP

  5. Wpisz odpowiednie dane konfiguracyjne dla Twojej skrzynki e-mail w home.pl:
    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Internet E-mail Settings (IMAP) - Wpisz odpowiednie dane konfiguracyjne dla skrzynki e-mail
    • Imię i nazwisko (Your Name) – podaj imię i nazwisko osoby korzystającej ze skrzynki e-mail lub inne dowolne dane identyfikacyjne.
    • Adres email (E-mail Address) – wpisz pełny adres e-mail dla Twojej skrzynki e-mail.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Serwer poczty przychodzącej (Incoming mail server) – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl, to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer poczty wychodzącej (Outgoing mail server) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej”.
    • Nazwa użytkownika (User Name) – podaj pełen adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło (Password) – wpisz hasło do skrzynki e-mail w home.pl.
    WAŻNE! Pamiętaj, że funkcja “Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła” (Log on using Secure Password Authentication) musi być wyłączona!
  6. Kliknij przycisk “Więcej ustawień…” (More Settings…).

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Internet E-mail Settings (IMAP) - Kliknij przycisk More Settings

  7. Wybierz zakładkę “Serwer wychodzący” (Outgoing Server). Zaznacz dwie opcje jako aktywne: “Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia” (My outgoing server (SMTP) requires authentication) oraz “Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej” (Use same settings as my incoming mail server).

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Internet E-mail Settings (IMAP) - Zaznacz dwie opcje My outgoing server (SMTP) requires authentication i Use same settings as my incoming mail server

  8. Następnie przejdź do zakładki “Zaawansowane” (Advanced). W polu “Serwer wychodzący SMTP” (Outgoing server SMTP) zmień numer portu na 587 i kliknij przycisk “OK“.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
    Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Internet E-mail Settings (IMAP) - More Settings - Advanced - W polu Outgoing Server zmień numer portu

  9. Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty e-mail.
    WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Microsoft Outlook 2003 nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu do obsługi poczty?

  1. Uruchom program Microsoft Outlook 2003.
  2. W górnym menu wybierz zakładkę “Narzędzia” (Tools), następnie kliknij pozycję “Konta E-mail…” (E-mail Accounts…).

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - Kliknij pozycję E-mail Accounts

  3. Wybierz opcję “Wyświetl lub zmień ustawienia dla istniejących kont pocztowych” (View or change existing e-mail accounts).
  4. Zaznacz odpowiednią skrzynkę e-mail i kliknij przycisk “Zmień” (Change).
  5. Przejdź do zakładki “Zaawansowane” (Advanced), aby zmienić numery portów.

    Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Internet E-mail Settings - More Settings - Advanced - Zmień numery portów

WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.

W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednią opcję w obu polach “Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL)” (This server requires an SSL-secured connection) oraz zmień numery portów na odpowiednie.

WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:

  • IMAP – 993,
  • SMTP – 465,
  • POP3 – 995.

Microsoft Outlook 2003 - Tools - E-mail Accounts - Internet E-mail Settings - More Settings - Advanced - Zmień numery portów w sekcji Server Port Numbers

WAŻNE! Pamiętaj, że standardowo możesz korzystać z darmowego certyfikatu SSL dla Twojego serwera. W tym wypadku jako adres serwera poczty przychodzącej i wychodzącej należy wpisać: “kowalski.home.pl”, gdzie “kowalski” to identyfikator (nazwa) Twojego serwera w home.pl. W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla innej domeny (np. “twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Darmowy certyfikat SSL jest dodawany również do usług Personal email (np. “post.pl”, “world.pl”, “hot.pl”).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub