Konfiguracja poczty w Microsoft Outlook 2007

  1. Informacje na temat protokołu IMAP – dlaczego należy z niego korzystać?
  2. Instrukcja konfiguracji dla Microsoft Outlook 2007.
  3. Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
  4. Jak zmienić numery portów POP3, IMAP, SMTP??
  5. Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty Microsoft Outlook 2007.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji dla Microsoft Outlook 2007

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program Microsoft Outlook 2007.
  2. Z górnego menu kliknij pozycję “Narzędzia“, a następnie “Ustawienia kont…“.

    0701.png

  3. W wyświetlonym oknie “Konta e-mail” kliknij przycisk “Nowy“.

    0702.png

  4. Po wyświetleniu okna “Wybierz usługę e-mail” wybierz opcję “Microsoft Exchange, POP3, IMAP lub HTTP” i kliknij przycisk “Dalej“.

    07-03.png

  5. Wybierz opcję “Ręcznie konfiguruj ustawienia serwera lub dodatkowe typy serwerów” i kliknij przycisk “Dalej“.

    07-04.png

  6. W wyświetlonym oknie “Wybierz usługę e-mail” wybierz opcję “Internetowa poczta e-mail” i kliknij przycisk “Dalej“.

    07-05.png

  7. W oknie “Ustawienia internetowej poczty e-mail” wpisz niezbędne dane konfiguracyjne.
    07-06.png

    • Imię i nazwisko – podaj imię i nazwisko osoby korzystającej ze skrzynki e-mail lub inne dowolne dane identyfikacyjne.
    • Adres email  – wpisz pełny adres e-mail dla Twojej skrzynki e-mai:
    • Typ konta – wybierz typ połączenia (sugerowany IMAP).
    • Serwer poczty przychodzącej – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl, to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Serwer poczty wychodzącej (SMTP) – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej”.
    • Nazwa użytkownika – podaj pełen adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło do skrzynki e-mail w home.pl.
      WAŻNE! Pamiętaj, że opcja “Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła” musi być wyłączona!
  8. Po wpisaniu wszystkich danych, kliknij przycisk “Więcej ustawień“, który znajduje się w prawym, dolnym rogu wyświetlonego okna.

    07-07.png

  9. Wybierz zakładkę “Serwer wychodzący“. Zaznacz dwie opcje jako aktywne: “Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia” oraz “Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej“.

    07-08.png

  10. Przejdź do zakładki “Zaawansowane“. W polu “Serwer wychodzący (SMTP)” wpisz numer portu “587“. Następnie kliknij na przycisk “OK“.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
    Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

    07-09.png

  11. Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty e-mail.
    WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Microsoft Outlook 2007 nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu do obsługi poczty?

    1. Uruchom program Microsoft Outlook 2007.
    2. W górnym menu wybierz zakładkę “Narzędzia“, następnie kliknij pozycję “Ustawienia kont…“.

      0701.png

    3. Następnie zaznacz skrzynkę e-mail, dla której chcesz zmienić konfiguracje i kliknij przycisk “Zmień…
    4. Przejdź do zakładki “Zaawansowane“, aby zmienić numery portów.
      WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinni zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
      Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy powinieneś zmienić port poczty wychodzącej na 587.

      07-09.png

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.

 

W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednią opcję w obu polach “Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL)” oraz zmień numery portów na odpowiednie.

WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:

  • IMAP – 993,
  • SMTP – 465,
  • POP3 – 995.

express09s.gif

WAŻNE! Pamiętaj, że standardowo możesz korzystać z darmowego certyfikatu SSL dla Twojego serwera. W tym wypadku jako adres serwera poczty przychodzącej i wychodzącej należy wpisać: “kowalski.home.pl”, gdzie “kowalski” to identyfikator (nazwa) Twojego serwera w home.pl. W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla innej domeny (np. “twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Darmowy certyfikat SSL jest dodawany również do usług Personal email (np. “post.pl”, “world.pl”, “hot.pl”).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl