Konfiguracja programu pocztowego w systemie Windows 10

Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji domyślnego programu pocztowego w systemie Windows 10.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie, to pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym.

IMAP w ten sposób ułatwia korzystanie wielu osobom z jednej skrzynki e-mail, a także zapewnia wygodę w obsłudze poczty e-mail niezależnie od miejsca pobytu. Korzystając z protokołu IMAP zyskujesz możliwość dostępu do całej otrzymanej oraz wysłanej korespondencji e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Instrukcja konfiguracji Poczty Windows 10

W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego (kowalski@data.pl).

  1. W systemie Windows 10 znajdź i uruchom program Poczta.
  2. Rozpocznij pracę z kreatorem dodawania konta e-mail, klikając przycisk “Rozpocznij”.
  3. W wyświetlonym oknie wybierz typ konta: Inne konto“.
  4. W kolejnym kroku, podaj pełny adres e-mail oraz hasło do swojego konta pocztowego, które utworzone jest na serwerze w home.pl.
  5. Wybierz rodzaj konta, które chcesz skonfigurować. Wybierz opcję o nazwie: Internetowa poczta e-mail, aby skorzystać z protokołu POP3 lub IMAP.
  6. Uzupełnij informacje dotyczące nazwy konta oraz adresu serwera poczty przychodzącej POP3/IMAP, a także wychodzącej SMTP.
    • Nazwa konta / Nazwa – podaj imię i nazwisko osoby korzystającej ze skrzynki e-mail lub inne dowolne dane identyfikacyjne
    • Adres email – wpisz pełny adres e-mail dla Twojej skrzynki e-mail:
      • kowalski@mojadomena.pl – dla skrzynki e-mail na Twoim serwerze w home.pl, do którego przypisana jest domena “mojadomena.pl”,
      • kowalski@post.pl – dla skrzynki e-mail Personal email,
    • Serwer poczty przychodzącej – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (POP3/IMAP):
      • kowalski.home.pl – zamiast nazwy “kowalski” podaj identyfikator (nazwę) Twojego serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail, np. serwer123456.home.pl,
      • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl, to możesz skorzystać również z takiego adresu,
      • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.
    • Typ konta: wybierz POP3 lub IMAP, w zależności od oczekiwanej funkcjonalności. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej dlaczego warto wybrać protokół IMAP.
    • Serwer poczty wychodzącej SMTP – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej”.
    • Nazwa użytkownika – podaj pełen adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@mojadomena.pl” lub “kowalski@data.pl”.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu “We don’t relay mail“. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
    • Hasło – wpisz hasło dostępu do skrzynki e-mail w home.pl.
  7. W ostatnim kroku konfiguracji, wprowadź ustawienia dotyczące uwierzytelniania serwera poczty wychodzącej oraz obsługi SSL.
Zaznacz opcje dodatkowe, o ile program pocztowy nie wybrał ich domyślnie:
  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelnienia,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i tego samego hasła podczas wysyłania i odbierania poczty e-mail,
  • Serwer poczty przychodzącej wymaga połączenia SSL – zaznacz, jeśli dla domeny w której została utworzona skrzynka e-mail (np. mojadomena.pl), posiadasz aktywny certyfikat SSL. Możesz zaznaczyć tę opcję także wtedy, gdy jako nazwy serwerów poczty przychodzącej podałeś nazwę swojego serwera, np. serwer123456.home.pl, a nie posiadasz własnego certyfikatu dla domeny, np. mojadomena.pl oraz gdy jako nazwę serwera podałeś np. post.pl, data.pl itp. dla kont Personal Email.
  • Serwer poczty wychodzącej wymaga połączenia SSL – zaznacz, jeśli dla domeny w której została utworzona skrzynka e-mail (np. mojadomena.pl), posiadasz aktywny certyfikat SSL. Możesz zaznaczyć tę opcję także wtedy, gdy jako nazwy serwerów poczty wychodzącej podałeś nazwę swojego serwera, np. serwer123456.home.pl, a nie posiadasz własnego certyfikatu dla domeny oraz gdy jako nazwę serwera podałeś np. post.pl, data.pl itp. dla kont Personal Email.
  1. Po wprowadzeniu wszystkich informacji, kliknij przycisk Zaloguj się.
    WAŻNE! Program poczty Windows 10 domyślnie konfiguruje nowe konta pocztowe wraz z aktywnym połączeniem szyfrowanym SSL. Zalecane jest pozostawienie tej konfiguracji, jeśli dla wskazanego serwera poczty przychodzącej i wychodzącej posiadasz aktywny certyfikat SSL. Wyłączenie połączenia szyfrowanego Serwer poczty przychodzącej wymaga połączenia SSL oraz Serwer poczty wychodzącej wymaga połączenia SSL spowoduje pracę programu, na portach: zamiast 993 (szyfrowany) na 143, zamiast 465 (szyfrowany) na 587.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Poczty Windows 10 nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.

Program poczty Windows 10 domyślnie konfiguruje nowa konta pocztowego, z aktywnym połączeniem szyfrowanym SSL. Zalecane jest pozostawienie tej konfiguracji, jeśli dla wskazanego serwera poczty przychodzącej i wychodzącej, posiadasz aktywny certyfikat SSL. Wyłączenie połączenia szyfrowanego Serwer poczty przychodzącej wymaga połączenia SSL oraz Serwer poczty wychodzącej wymaga połączenia SSL spowoduje pracę programu, na portach: zamiast 993 (szyfrowany) na 143, zamiast 465 (szyfrowany) na 587.

W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL (jeśli nie zrobiłeś tego podczas pierwszej konfiguracji konta) zaznacz odpowiednie pola w ustawieniach konta.

  1. Uruchom program Poczta w systemie Windows 10.
  2. Kliknij ikonę Konta (3 poziome paski), a następnie Ustawienia (koło zębate na dole ekranu).
  3. Z nowego Menu wybierz Konta.
  4. Kliknij nazwę konta, do którego konfiguracji chcesz przejść – z rozwijanego menu wybierz Zmiana ustawień.
  5. W nowym widoku kliknij: Zmiana ustawień synchronizacji skrzynki pocztowej.
  6. Następnie kliknij: Zaawansowane ustawienia skrzynki pocztowej.
  7. W nowym oknie zaznacz (lub odznacz, jeśli chcesz wyłączyć połączenie SSL) pola Wymagaj SSL dla poczty przychodzącej/wychodzącej.
  8. Zapisz wprowadzone zmiany.
WAŻNE! Pamiętaj, że standardowo możesz korzystać z darmowego certyfikatu SSL dla Twojego serwera. W tym wypadku jako adres serwera poczty przychodzącej i wychodzącej należy wpisać: “serwer123456.home.pl”, gdzie “serwer123456” to identyfikator (nazwa) Twojego serwera w home.pl. W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla innej domeny (np. “twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Darmowy certyfikat SSL jest dodawany również do usług Personal email (np. “post.pl”, “world.pl”, “hot.pl”).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach pocztowych.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub