Konfiguracja poczty home.pl w aplikacji Outlook – Android/iOS

Poczta wybrana przez tysiące firm

Wprowadzenie

Poniżej znajdziesz pomoc w konfiguracji programu pocztowego Outlook do obsługi poczty e-mail na urządzeniu mobilnym. To oprogramowanie dostępne jest zarówno dla systemu Android oraz iOS. Możesz zainstalować Outlook np. korzystając z Google Play Store na telefonie lub tablecie oraz App Store.

Aplikacja Outlook dla systemu Android współpracuje z produktami Microsoft Exchange, Office 365, Outlook.com (bezpłatną usługą Office Online)oraz pocztą innych dostawców. Skorzystaj z aplikacji Outlook jeśli posiadasz pakiet Office 365 lub korzystasz z poczty Exchange dostępnej w ofercie home.pl.

WAŻNE! Pamiętaj, że opisywane poniżej oprogramowanie nie jest objęte wsparciem home.pl. Poniższa instrukcja ma charakter informacyjny w przypadku konfiguracji poprawnie funkcjonującego programu do obsługi poczty. Jeśli pomimo naszych porad połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane poprawnie, pamiętaj, aby zgłosić to producentowi danej aplikacji.

Korzystaj z protokołu IMAP, następcy protokołu POP3

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, który jest najnowocześniejszym protokołem pocztowym. Jego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów wiadomości, między różnymi programami pocztowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że wiadomość e-mail pobierana z serwera nie jest automatycznie z niego usuwana. Wiadomość e-mail jest usuwana z serwera w momencie, gdy użytkownik sam ją skasuje w programie pocztowym. Przeczytaj dlaczego protokół IMAP jest sugerowany.

Konfiguracja poczty home.pl w aplikacji Outlook – Android/iOS

  1. Uruchom swoje urządzenie z systemem Android lub iOS (smartfon, tablet, itp), następnie odszukaj i uruchom aplikację Outlook.
  2. Kliknij Rozpocznij aby dodać pierwsze konto e-mail do aplikacji Outlook.Jeśli dodajesz kolejne konto e-mail do swojej aplikacji, prawdopodobnie zobaczysz ekran z wiadomościami e-mail. Kliknij w prawym rogu ekranu w opcje, a następnie skorzystaj z przycisku Dodaj konto (ikona ze znakiem plus).
  3. Wprowadź adres e-mail. Zwróć uwagę, że Outlook posiada też predefiniowane ustawienia dla popularnych skrzynek e-mail, np. outlook.com czy gmail.com.
  4. Podaj adres e-mail skrzynki pocztowej utworzonej na hostingu w Twoim Panelu klienta. Informacje o kontach e-mail, w tym opcję zmiany hasła znajdziesz w sekcji Poczta. Uzupełnij pola Hasło, Nazwa wyświetlana i Opis. Nazwa wyświetlana to nazwa konta widoczna dla adresatów wiadomości e-mail. Opis to wewnętrzna nazwa konta w aplikacji.
  5. Wybierz typ konta do konfiguracji: IMAP. Zalecamy użycie protokołu IMAP, który zapewnia szybkie działanie poczty na urządzeniach mobilnych oraz nie generuje zbędnych pakietów danych (internet bezprzewodowy, np. LTE),
  6. Ustawienia serwera poczty przychodzącej: uzupełnij adres serwera (pole Serwer). Adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3. Serwer IMAP/POP3– wpisz adres serwera poczty wychodzącej (SMTP):
    • serwer123456.home.pl –  podaj identyfikator (nazwę) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail (domyślne, zalecane)
    • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl
    • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.

      Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewnia domyślnie bezpieczne połączenie z użyciem SSL. W dalszej części artykułu przeczytasz o możliwości użycia nazwy serwerów pocztowych w postaci domeny, w której utworzyłeś konfigurowane konto e-mail. Po nazwie hosta wprowadź numer portu poprzedzając go dwukropkiem. Brak numerów spowoduje użycie domyślnej konfiguracji.

  7. Ustawienia serwera poczty wychodzącej: uzupełnij adres serwera (pole Serwer SMTP). Adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3. Serwer SMTP – wpisz adres serwera poczty wychodzącej (SMTP):
    • serwer123456.home.pl –  podaj identyfikator (nazwę) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail (domyślne, zalecane)
    • mojadomena.pl – jeśli posiadasz domenę “mojadomena.pl” przypisaną do serwera w home.pl
    • post.pl – jeśli posiadasz usługę Personal email w domenie “post.pl”.



  8. Przed kliknięciem Zaloguj się / Zatwierdź  sprawdź wprowadzone dane, w tym m.in. pole adres e-mail, nazwa użytkownika czy nazwa użytkownika serwera IMAP i SMTP. Niektóre programy definiują nazwę użytkownika wyłącznie na podstawie nazwy konta e-mail (nazwa przed znakiem @). Jeśli posiadasz konto e-mail we własnej domenie, użyj pełnego adresu e-mail jako nazwy użytkownika poczty Outlook, tak jak na pokazanych zrzutach ekranu.
WAŻNE! Jeśli obsługa poczty nie funkcjonuje prawidłowo, sprawdź od początku czy skonfigurowałeś zgodnie z instrukcją program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

 

Adresy serwerów IMAP/SMTP/POP3 we własnej domenie

Na etapie konfiguracji i podawanie adresów serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej: nazwy poczty IMAP/SMTP/POP3 możesz zamiast domyślnego adresu, np. serwer123456.home.pl (wskazanego w Panelu klienta) podać adres domeny, w której utworzyłeś skrzynki e-mail, np. moja-firma.com.pl

W tej sytuacji (adres serwera poczty we własnej domenie) należy zwrócić uwagę na dalszą konfigurację konta e-mail oraz ustawienia połączenia szyfrowanego. Podaj adresy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej w postaci nazwy/adresu domeny, w której utworzyłeś konto e-mail oraz:

  • wyłącz w ustawieniach konta e-mail połączenie szyfrowane SSL jeśli nie posiadasz certyfikatu SSL dla swojej domeny (kliknij tutaj aby zakupić certyfikat SSL),
  • pozostaw połączenie szyfrowane przy użyciu certyfikatu SSL jeśli posiadasz aktywny i zainstalowany certyfikat SSL dla swojej domeny, w której zostało utworzone konfigurowane konto e-mail.

Domyślna konfiguracja z użyciem nazwy serwerów poczty wychodzącej i przychodzącej w postaci adresu serwera, zapewnia bezpieczne połączenie z użyciem SSL (bezpłaty certyfikat SSL dla hostingu).

Jeśli zamiast nazwy serwerów wskazany w Panelu klienta, podasz adres swojej domeny, musisz zadbać o to aby wyłączyć połączenie szyfrowane (jeśli nie masz certyfikatu SSL dla swojej domeny) lub kupić certyfikat, zamówić go i zainstalować na hostingu. Takie rozwiązanie zapewni Ci wysoki poziom bezpieczeństwa oraz wzmocni wiarygodność w sieci (w tym weryfikację adresu domeny).

Jak zmienić ustawienia serwerów poczty SMTP/IMAP/POP3 oraz ustawienia SSL?

Aplikacja Outlook na urządzenia mobilne, np. z systemem Android nie umożliwia edycji wprowadzonych ustawień. Jeśli chcesz dokonać zmiany ustawień, np. zmienić nazwy serwerów pocztowych lub ich porty, usuń dodane konto e-mail a następnie dodaj je ponownie.

Podczas wprowadzania ustawień konta uzupełnij pola Nazwa hosta wprowadzając adres serwera pocztowego, np. adres hostingu wskazany w panelu lub adres domeny internetowej. Używając znaku dwukropka możesz dodać odpowiedni port poczty przychodzącej i wychodzącej. Pamiętaj, że do połączenia szyfrowanego konieczne jest posiadanie certyfikatu SSL dla hostingu (domyślna konfiguracja) lub dla domeny (opcjonalnie).

WAŻNE! Dostępne numery portów:

  • IMAP – 143 lub 993 (dla połączeń szyfrowanych z użyciem SSL),
  • SMTP – 587 lub 465 (dla połączeń szyfrowanych z użyciem SSL),
  • POP3 – 110 lub 995 (dla połączeń szyfrowanych z użyciem SSL).

Porty szyfrowane możesz używać dla adresów serwerów pocztowych prezentowanych w Panelu klienta, np. serwer123456.home.pl lub dla adresów serwerów pocztowych we własnej domenie (domena konta e-mail) jeśli posiadasz zainstalowany certyfikat SSL dla swojej domeny.

Jak zmienić nazwę konta i ustawić podpis do wiadomości e-mail?

Podczas pierwszej konfiguracji konta e-mail w aplikacji Outlook możesz uzupełnić pola Hasło, Nazwa wyświetlana i Opis. Nazwa wyświetlana to nazwa konta widoczna dla adresatów wiadomości e-mail. Opis to wewnętrzna nazwa konta w aplikacji. Po zapisaniu konfiguracji i dodaniu konta, będziesz mógł edytować wyłącznie Opis. Nazwę wyświetlaną czyli nazwę nadawcy widoczną dla adresatów możesz zmienić usuwając konto i dodając je na nowo. Nadal możesz edytować ustawienia podpisu do wiadomości e-mail.

  1. Kliknij w ikonę Opcji w lewym rogu ekranu (trzy poziome paski).
  2. W rozwijanym menu Opcji wybierz Ustawienia (koło zębate).
  3. W sekcji menu Podpis możesz ustawić własny podpis do wiadomości e-mail. podpis automatycznie dodawany do każdej nowej wiadomości e-mail wysyłanej z aplikacji Outlook dla konfigurowanego konta.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program pocztowy na urządzeniu Android nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. Jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSLKliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie