Obsługa i konfiguracja Kalendarza w Poczcie home.pl

Poczta wybrana przez tysiące firm

 

Kalendarz w Poczcie home.pl

Korzystanie z kalendarza, dodawanie spotkań/zdarzeń, znajduje zastosowanie nie tylko w organizowaniu swojego planu dnia, tygodnia, miesiąca i roku, ale także łatwego organizowania praca całych zespołów, np. w Twojej organizacji.

Dzięki pełnej integracji, z poziomu kalendarza możesz w łatwy sposób zapraszać kolejnych uczestników do dołączenia do zdarzenia. Każdy z nich otrzyma powiadomienie mailowe, a członkowie Twojej organizacji, także dodatkowe powiadomienia wizualne i domyślną synchronizację z innymi kalendarzami.

Dzięki dodatkowej licencji Cloud Email Xchange, możesz jeszcze bardziej ułatwić obsługę poczty oraz kalendarza:

  • współdzielenie kalendarzy: utworzone kalendarze mogą zostać udostępnione innym pracownikom, dzięki temu będą mieli podgląd np. Twojego planu dnia. Możesz też sam łatwo sprawdzić plan dnia innych pracowników,
  • planowanie zdarzeń: dzięki tej funkcjonalności, przed dodaniem zdarzenia, możesz w łatwy sposób sprawdzić, czy w wybranym przez Ciebie terminie i godzinie, wszyscy uczestnicy zdarzenia mają wolne. Unikniesz zbędnych niespodzianek i nieobecności pracowników.
  • możliwość edycji zdarzeń w kalendarzach innych uczestników.

Planowanie zdarzenia pozwala na podgląd kalendarzy wskazanych jego uczestników i umożliwia precyzyjne zaproponowanie nowych zdarzeń w oparciu o dyspozycyjność innych uczestników. Więcej informacji dot. planowania zdarzeń znajdziesz pod tym adresem.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o licencji Cloud Email Xchange lub tutaj, aby przeczytać funkcji współdzielenia Kalendarza.

Jak dodać nowe wydarzenie do kalendarza?

  1. Po zalogowaniu do skrzynki e-mail przejdź do zakładki Kalendarz.

  2. Zostanie wyświetlony Twój domyślny kalendarz, do którego możesz dodawać wydarzenia, spotkania.
  3. Za pomocą opcji Nowe (górna część ekranu) rozpocznij dodawanie nowego wydarzenia.
  4. W nowym oknie określ szczegóły tworzonego wydarzenia, podając jego Temat (nazwę), Miejsce oraz datę rozpoczęcia i zakończenia. Możesz także wskazać uczestników spotkania, podając ich adresy e-mail lub wskazując z Książki adresowej.

    Poczta home.pl - Kalendarz - Nowe - Uzupełnij formularz Utwórz spotkanie

    Wprowadzając Uczestników zdarzenia, wskazujesz ich adresy e-mail. Jeśli uczestnikami spotkania są kontakty, utworzone na tym samym serwerze w home.pl, nowe zdarzenie pojawi się w kalendarzu wszystkich jego uczestników. W przypadku kontaktów spoza serwera (Twojej organizacji) warunkiem przekazania informacji o zdarzeniu jest zaznaczenie opcji: Powiadom wszystkich uczestników pocztą e-mail. Brak aktywnej opcji, spowoduje że wskazani uczestnicy będą widoczni na liście tylko w Twoim kalendarzu. Nie otrzymają powiadomienia.

Podgląd, edycja i usuwanie zdarzeń

Utworzone zdarzenia możesz w każdej chwili podejrzeć, edytować lub usunąć. Dotyczy to także zdarzeń/spotkań, do których zostałeś zaproszony i są widoczne w Twoim kalendarzu.

  1. Przejdź do opcji menu Kalendarz, a następnie kliknij spotkanie, które chcesz podejrzeć lub edytować.
    Poczta home.pl - Kalendarz - Kliknij spotkanie, które chcesz podejrzeć lub edytować
  2. Po kliknięciu zdarzenia/spotkania, po prawej stronie ekranu pojawi się jego podgląd.
    Poczta home.pl - Kalendarz - Wybrane spotkanie - Przykładowy podgląd spotkania
  3. Jeśli chcesz dokonać edycji zadania, kliknij w górnej części ekranu Edytuj. Wprowadź zmiany i Zapisz je.
    Poczta home.pl - Kalendarz - Wybrane spotkanie - Podgląd spotkania - Kliknij w opcje Edytuj
  4. Jeśli chcesz skasować zadanie, kliknij  Usuń.
  5. Możesz także zmienić Status spotkania: odrzucić lub zaakceptować.
    Poczta home.pl - Kalendarz - Wybrane spotkanie - Podgląd spotkania - Kliknij w opcje Zmień status
W przypadku zaznaczenia kilku zadań, możliwość ich edycji zostanie wyłączona. Masowe działania pozwalają jedynie na kasowanie zadań lub oznaczenie ich jako wykonane, a także przenoszenie do innych folderów z zadaniami. Niemożliwa jest masowa zmiana zaznaczonych zadań (np. zmiana treści, uczestników).

Zdarzenie całodniowe i powtarzanie zdarzeń

Podczas tworzenia zdarzenia, masz możliwość wskazania dodatkowych opcji, np. dotyczące czasu trwania zdarzenia. Możesz utworzyć zdarzenie:

  • Całodniowe – będzie wyświetlane w kalendarzu jako osobne zdarzenie na liście. Jego wyświetlanie nie koliduje z innymi zdarzeniami. Ustawienia zdarzenia ograniczają się jedynie do wskazania dnia jego występowania,
    Poczta home.pl - Kalendarz - Nowe - Utwórz zdarzenie - Ustaw czas trwania zdarzenia - Wpisz date
  • Powtarzane – umożliwia ustawienie cyklu, zakresu czasu, w jakim zdarzenie będzie powtarzane, np. raz na rok, w każdy wtorek lub w określonym przedziale czasu.
    Poczta home.pl - Kalendarz - Nowe - Utwórz zdarzenie - Ustaw cykl zdarzenia

Zdarzenia całodniowe i powtarzane mogą być konfigurowane jako jedno zdarzenie lub niezależnie od siebie. W ten sposób możemy cyklicznie powtarzać np. wtorkowe spotkania o 15:00 lub ustalić że raz na miesiąc, jeden dzień przeznaczam na wędkowanie.

Akceptowanie zaproszeń wysłanych z kalendarza

Tworząc nowe zdarzenie w swoim kalendarzu masz możliwość dodawania jego uczestników. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko organizować swój czas, ale także czas innych osób w Twoim otoczeniu. Wszystkie informacje o planowanych zdarzeniach są na bieżąco wyświetlane na poczcie e-mail ich uczestników. Aby tak się stało, konieczne jest zaproszenie uczestników do spotkania.
Poczta home.pl - Kalendarz - Przykładowa wiadomość do zaakceptowania zaproszenia do spotkania

W podstawowej, domyślnej konfiguracji nowego zdarzenia, po dodaniu jego uczestników, system wyśle wiadomość e-mail do każdego z nich. W odczytanej wiadomości będą znajdować się szczegóły zdarzenia oraz opcja jego zaakceptowania, wstępnego zaakceptowania lub odrzucenia. Jeśli użytkownicy poczty, posiadają podobnie jak Ty dostęp do kalendarza, będą mogli to zdarzenie dodać do swojej listy zdarzeń (dotyczy to zarówno użytkowników Poczty home.pl jak i zewnętrznych innych systemów).

W przypadku zaakceptowania zdarzeń, rozróżniamy dwa typy uczestników zdarzenia:

  • wewnątrz organizacji, czyli uczestnicy posiadający konta na tym samym serwerze co Ty: zaproszenie takich użytkowników do spotkania nie wymaga wysyłania wiadomości e-mail. Zdarzenie pojawi się w ich kalendarzach i nadal będą mieli możliwość ich akceptacji, odrzucenia oraz otrzymają wizualne przypomnienie.
  • zewnątrz organizacji, czyli uczestnicy nie posiadających kont na tym samym serwerze, a np. na gmail.com lub u innego operatora hostingu. Aby zdarzenie było widoczne na ich poczcie, konieczne jest wysłanie powiadomienia mailowego. Brak wiadomości spowoduje, że uczestnicy będą wskazany jedynie u Ciebie w kalendarzu. Nikt więcej o tym zdarzeniu nie dowie się.

Kalendarz jako domyślny ekran startowy Poczty home.pl

Możesz zmienić domyślną stronę startową w Poczcie home.pl, np. na ekran Kalendarza. Tym sposobem każde połączenie ze skrzynką e-mail będzie skutkowało wyświetleniem w pierwszej kolejności ekranu Kalendarza. Za pomocą menu (na górze) będziesz mógł następnie przejść do innych sekcji, np. skrzynka odbiorcza, zadania.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Po lewej stronie wybierz Ustawienia podstawowe i odszukaj opcję Domyślna aplikacja po zalogowaniu.
  3. Wybierz Kalendarz. Wyloguj się i zaloguj ponownie aby sprawdzić działanie wprowadzonych ustawień.
    Zatwierdzenie zmian nie wymaga dodatkowych czynności, wybór zostanie zapamiętany automatycznie.

 

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o licencji Cloud Email Xchange lub tutaj, aby przeczytać o funkcji współdzielenia Kalendarza.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

1,5 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub