Podpis elektroniczny za darmo. Jak uzyskać bezpłatny e-podpis?

Podpis elektroniczny staje się narzędziem, które jest wybierane przez coraz więcej użytkowników biznesowych i prywatnych. Takie rozwiązanie jest atrakcyjne m.in. z tego powodu, że firmy i użytkownicy indywidualni oszczędzają czas poprzez ekspresowe załatwianie spraw i pieniądze, ograniczając zużycie papieru i drukarek. Normalnym stanem rzeczy jest fakt, że podpis elektroniczny jest płatnym rozwiązaniem. Czy jednak dotyczy to każdego takiego podpisu?

SPIS TREŚCI

Skąd wziąć darmowy podpis elektroniczny?

Podpisywanie dokumentów — nie każdy podpis elektroniczny, to podpis kwalifikowany

Cyfrowe podpisywanie dokumentów, np. PDF, niesie z sobą wiele korzyści. Do najbardziej cenionych warto zaliczyć:

  • wyeliminowanie oczekiwania w kolejkach do urzędów,
  • brak wydatków związanych z kurierami (wysyłanie/odbieranie dokumentów i umów)
  • mniejsze zużycie papieru,
  • ograniczenie eksploatacji drukarek,
  • bezterminowa ważność podpisu,
  • podpisywanie na dowolnym urządzeniu.

W wielu publikacjach można trafić na określenia, które stosowane są zamiennie: podpis elektroniczny i podpis kwalifikowany. Certyfikat kwalifikowany można nazywać podpisem elektronicznym, jednak w drugą stronę nie koniecznie.

Kiedy można użyć podpisu elektronicznego?

Mówiąc wprost: podpis kwalifikowany w pełni odpowiada podpisowi odręcznemu i powoduje skutki prawne. Oznacza to, że taki certyfikat może być użyty w każdej sytuacji, gdzie jest wymagany podpis odręczny. Przykładem takiej aplikacji jest mobilny podpis kwalifikowany SimplySign.

 

Sprawdź certyfikat kwalifikowany

 

Wiele dokumentów nie wymaga użycia certyfikatu kwalifikowanego. Kiedy więc wystarczy mieć zwykły podpis elektroniczny? Taki podpis wystarczy, by prawomocnie podpisać m.in.:

  • dokumenty kadrowe,
  • umowy cywilne,
  • umowy dotyczące ubezpieczeń,
  • wnioski urlopowe,
  • protokoły zdawczo-odbiorcze.

Sprawdź dokładne porównanie podpisu elektronicznego i kwalifikowanego.

Czym jest darmowy podpis elektroniczny Autenti?

Jednym z popularnych e-podpisów jest podpis elektroniczny Autenti, z którym efektywnie wprowadzisz politykę paperless w swojej firmie. Jest to jedna z pierwszych takich aplikacji w Europie i od kilku lat pomaga przedsiębiorcom w cyfrowym obiegu dokumentów.

Autenti udostępnia klientom dwa plany aplikacji:

  • Autenti Free — można wykorzystać go, jako abonament testowy,
  • Autenti Pro — do nieograniczonego zarządzania cyfrowymi dokumentami w organizacji.
Dowiedz się więcej o oprogramowaniu Autenti: https://home.pl/autenti/.

Jak zamówić bezpłatny podpis elektroniczny?

Zamówienie darmowego podpisu elektronicznego ogranicza się do kilku prostych kroków:

  1. Przejdź na stronę produktu i dodaj usługę do koszyka.
    Darmowy podpis elektroniczny Autenti. Jak zamówić podpis cyfrowy za darmo?
  2. Następnie zatwierdź wybór usługi, po czym zaloguj się lub utwórz nowe konto klienta.
  3. Poczekaj na uruchomienie darmowego planu Autenti Free. Oczekuj na mailowe potwierdzenie zakończenia procesu i podpisuj cyfrowe dokumenty!
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie