- Przejdź na stronę: https://analytics.google.com/ i zaloguj się do swojego konta Google, w ramach którego chcesz analizować statystyki,
- Jeśli nie posiadasz konta Google, utwórz je. Zakładając konto Google, np. pocztowe na www.gmail.com, zyskujesz dostęp do wszystkich narzędzi Google, w tym Google Analytics, AdSense, AdWords oraz serwisu YouTube czy Google Documents.
- Po zalogowaniu do konta, zostaniesz poproszony o podanie podstawowych informacji o nowej witrynie WWW, wskaż nazwę konta (czyli nazwę folderu ze zbiorem stron WWW dla których uruchamiasz analitykę), nazwę usługi (nazwę profilu Twojej strony WWW), wybierz branżę, podaj adres strony WWW i strefę czasową.
- Kliknij Pobierz identyfikator śledzenia.
- Zapoznaj się i zaakceptuj warunki świadczenia usługi Google.
- W kolejnym widoku otrzymasz wygenerowany kod śledzenia dla Twojej strony WWW.
- Uzyskany kod wprowadź w ustawieniach strony WWW, np. w sklepie internetowym eSklep, kreatorze WWW Click Web lub korzystając z wtyczek do popularnych CMS, np. WordPress.
- Pierwsze statystyki będą dostępne po zakończeniu dnia. Już teraz możesz przeglądać statystyki odwiedzin na żywo.
Jak przejść do konfiguracji Google Analytics?
- Przejdź na stronę: https://analytics.google.com/ i zaloguj się do swojego konta Google
- Po lewej stronie w dolnej części serwisu kliknij Administracja
Jak dodać kolejną witrynę w Google Analytics i uzyskać kod śledzenia?
- Przejdź na stronę: https://analytics.google.com/ i zaloguj się do swojego konta Google
- Kliknij Administracja
- Rozwiń menu dostępnych kont lub usług, a następnie dodaj nową.
- Przejdź kolejne kroki zgodnie z instrukcją wyżej.
Jak przejść do wybranych statystyk poszczególnych stron WWW?
- Kliknij w przycisk All Web Site Data (Wszystkie dane witryny) aby przejść do zarządzania stronami WWW.
- Kliknij w nazwę wybranego serwisu WWW korzystając z okna nawigacji.