Pobieranie identyfikatora pomiaru Google Analytics

Aby pobrać identyfikator pomiaru Google Analytics do umieszczenia na stronie WWW, konieczne jest posiadanie konta Google. Konto Google pozwala na dostęp do wielu narzędzi Google, w tym statystyk Google Analytics. Identyfikator pomiaru jest unikalny dla każdej strony WWW i wymaga dodania informacji o tej witrynie (Twojej witrynie WWW) w panelu statystyk. Dzięki temu Google może analizować tylko określone strony WWW dostarczając Ci informacji o ruchu dla każdej z nich.

  • W ramach swojego konta możesz mieć dodanych wiele witryn WWW i dla każdej z nich utworzony unikalny identyfikator pomiaru Google Analytics.  Aby mieć dostęp do Analytics i wskazywać usługi do śledzenia, musisz mieć co najmniej jedno konto Analytics.

Konto Google Analytics (w dalszej części instrukcji dowiesz się jak utworzyć konto, a następnie dodać witrynę do śledzenia) wraz z dodanymi stronami WWW tworzą strukturę, dzięki której możesz gromadzić i analizować dane. Możemy powiedzieć (w przenośni), że w ramach jednego  konta Google, możesz utworzyć wiele kont Google Analytics, a każdemu z nich przypisać wiele witryn WWW.

Dodawanie nowej strony WWW do Google Analytics i pobranie identyfikatora pomiaru – pierwszy raz

  1. Wyszukaj w Google lub od razu przejdź na stronę Google Analytics. Zaloguj się do swojego konta Google, w ramach którego chcesz analizować statystyki,
    • Jeśli nie posiadasz konta Google, utwórz je. Zakładając konto Google, np. konto pocztowe na gmail.com, zyskujesz dostęp do wszystkich narzędzi Google, w tym Google Analytics, AdSense, Ads oraz serwisu YouTube czy Google Documents.
  2. Pierwszym krokiem jest utworzenie tzw. konta Google Analytics.
  3. Wybierz ustawienia udostępniania danych.
  4. W kolejnym kroku podaj nazwę usługi, np. Mój sklep. Wybierz odpowiednią strefę czasową i walutę.
  5. Uzupełnij informacje: wybierz odpowiednią branżę i określ wielkość firmy.
  6. Wybierz swoje cele biznesowe. Dzięki temu będziesz otrzymywać spersonalizowane raporty.
  7. Wybierz odpowiedni kraj, a następnie zapoznaj się z warunkami korzystania z usługi Google Analytics i zaakceptuj je.
  8. W Google Analytics 4 możesz zbierać dane dotyczące Twoich stron, a także aplikacji. Aby zbierać dane ze strony WWW, wybierz Sieć.
  9. Podaj adres WWW swojej strony internetowej i nadaj nazwę strumieniowi (np. Sklep).
    Kliknij Utwórz strumień.
  10. Następnie wyświetlą się szczegóły strumienia. Skopiuj z nich identyfikator pomiaru.
  11. Uzyskany kod wprowadź w ustawieniach strony WWW, np. w sklepie internetowym Shoper, kreatorze WWW  lub korzystając z wtyczek do popularnych CMS, np. WordPress.
  12. Pierwsze statystyki będą dostępne po zakończeniu dnia. Już teraz możesz przeglądać statystyki odwiedzin na żywo.

Jak przejść do konfiguracji Google Analytics?

  1. Przejdź na stronę: https://analytics.google.com/ i zaloguj się do swojego konta Google
  2. Po lewej stronie w dolnej części serwisu kliknij Administracja

Mam już konto Google Analytics. Gdzie znajdę identyfikator pomiaru?

Jeśli masz już skonfigurowane konto Google Analytics, ale potrzebujesz znaleźć identyfikator pomiaru, po zalogowaniu do usługi:

  1. Kliknij Administracja w lewym dolnym rogu.
  2. W sekcji Zbieranie i modyfikowanie danych kliknij Strumienie danych.
  3. Kliknij w wybrany strumień danych na liście.
  4. Wyświetlą się szczegóły strumienia, a wśród nich również identyfikator pomiaru.

Artykuły o Google Analytics

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie