Jak utworzyć listę we wpisie WordPress?

Tworzenie list w CMS WordPress nie jest trudne. Dzięki nowemu edytorowi treści możesz po prostu wstawić odpowiedni blok, gotowy moduł, a następnie tworzyć wielopoziomowe listy. W ten sposób bez problemu utworzysz spis treści WordPress lub wypunktujesz najważniejsze dla użytkownika informacje. Z tego artykułu dowiesz się jak utworzyć listę oraz jak stworzyć prosty spis treści w WordPress.

WordPress pozwala na publikowanie różnego rodzaju treści. Możesz tworzyć nagłówki i akapity, dodawać tabele, wstawiać zdjęcia i galerie zdjęć, cytować wypowiedzi. Jedną z opcji formatowania tekstu jest m.in. wstawianie list, pozwalających tworzyć, m.in. spis treści, listę produktów lub funkcji. Dzięki edytorowi wizualnemu i blokowi Lista możesz tworzyć listy, ustawiać punktory oraz zagnieżdżać treści w wielopoziomowym drzewie.

Tworzenie listy za pomocą bloków WordPress to nie tylko wstawianie tekstu i dodawanie punktora. Możesz każdy wiersz listy zagnieździć głębiej w strukturze listy, dodawać hiperłącza oraz wprowadzać wiele punktorów jednocześnie, np. tworzyć listę numerowaną i jednocześnie wypunktować elementy.

Do obsługi i instalacji witryny opartej na CMS WordPress zalecamy skorzystanie z oferty dedykowanej usługi hostingowej: Hosting WordPress SSD. Odpowiada on potrzebom witryn WordPress dostarczając im wysoką wydajność, obsługę LiteSpeed, a w przypadku wyższych pakietów także dedykowany adres IP. 

Jak utworzyć listę we wpisie WordPress?

Organizowanie treści za pomocą listy przeprowadzisz dodając nowy blok lub zamieniając już wprowadzony tekst w listę.

  1. Zaloguj się do panelu administratora WordPress.
  2. Przejdź do sekcji Wpisy lub Strony.
  3. Edytuj istniejący lub dodaj nowy wpis lub stronę.
  4. Dodaj nowy blok: Lista.
  5. Dodaj kolejne wiersze listy, a następnie formatuj jej styl.
  6. Możesz też wprowadzić tekst do akapitu, następnie zmienić formatowanie akapitu na listę.

Poza typowymi dla każdego bloku funkcjami jak przekształcenie bloku w inny typ formatowania, przenoszenie jej w strukturze treści, możesz także:

  • zmień listę na punktowaną: kliknij aby wybrany poziom listy stał się listą punktowaną,
  • zmień listę na numerowaną: kliknij, aby wybrany poziom listy stał się listą numerowaną,
  • zmniejsz wcięcie: cofnij wiersz do wyższego poziomu listy,
  • zwiększ wcięcie: przesuń wiersz do niższego poziomu listy tworząc, np. podpunkt.

Jeśli chcesz utworzyć spis treści, dodawaj kolejne wiersze listy i korzystaj z hiperłącza dodając tzw. kotwice. Wprowadź nazwę kotwicy poprzedzając ją znakiem #, np. #instrukcja.

Następnie przejdź do wybranego bloku, np. nagłówka H2 i z menu opcji po prawej stronie wybierz Zaawansowane. W polu kotwica HTML dodaj nazwę kotwicy bez znaku #, tj. np. instrukcja. Po opublikowaniu wpisu utworzy się prosty spis treści umożliwiający poruszanie się po wpisie.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.