Mapowanie dysku sieciowego w systemie Windows

Najlepszy hosting dla stron WWW

W ramach usługi hostingu w home.pl, możesz skorzystać z klienta FTP dostępnego w panelu administracyjnym. Takie rozwiązanie nie wymaga konfiguracji dodatkowego oprogramowania. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak uruchomić WebFTP i zarządzać zawartością serwera FTP.
System operacyjny Windows oferuje swoim użytkownikom funkcje mapowania dysku sieciowego, czyli dostępu do zewnętrznych zasobów, np. innego komputera lub serwera FTP w home.pl z poziomu eksploratora Windows. Oznacza to, że możesz uzyskać dostęp do danych znajdujących się na serwerze w home.pl z poziomu ikony “Mój komputer”, która najprawdopodobniej znajduje się na pulpicie Twojego komputera.

 

Tego typu zdalne udostępnianie, tworzenie skrótu (tzw. mapowanie) pozwala na zachowanie stałego połączenia z zewnętrznymi zasobami, które nie są zlokalizowane na tym samym komputerze. Możesz w ten sposób przechowywać poufne pliki, które będą znajdować się, np. na serwerze FTP w home.pl.

 

Mapowaniem dysku sieciowego, które możesz już teraz skonfigurować w swoim systemie Windows, jest skonfigurowanie dostępu do zasobów serwera FTP. Skrót dostępny będzie po kliknięciu ikony “Mój komputer” (w postaci dodatkowego katalogu z plikami). Połączenie umożliwia wykonywanie standardowych operacji, podobnie jak przy połączeniu klientem FTP, m.in. przeglądanie, kasowanie, dodawanie i edycja plików.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o połączeniu z serwerem FTP za pomocą klienta FTP.

Jak wykonać mapowanie serwera FTP w Windows 7 i Windows 8?

  1. Otwórz okno “Mój komputer”, klikając przycisk “Start”, a następnie “Komputer” lub odszukaj na Pulpicie ikonkę “Mój komputer”.
  2. W menu kontekstowym znajdującym się po lewej stronie ekranu, kliknij prawym przyciskiem myszki na elemencie “Komputer”, a następnie wybierz “Dodaj lokalizację sieciową”.
    Naciśnij prawym przyciskiem myszy na Mój komputer - Menu kontekstowe - Wybierz opcje menu Dodaj lokalizację sieciową
  3. Kreator dodawania lokalizacji sieciowej umożliwia utworzenie skrótu np. do zasobów serwera FTP. Potwierdź rozpoczęcie konfiguracji klikając przycisk “Dalej”.

    Naciśnij prawym przyciskiem myszy na Mój komputer - Menu kontekstowe - Dodaj lokalizację sieciową - Potwierdź rozpoczęcie konfiguracji

  4. Kliknij opcję “Wybierz niestandardową lokalizację sieciową” i zatwierdź przyciskiem “Dalej”.
    Mój komputer - Menu kontekstowe - Dodaj lokalizację sieciową - Kreator dodawania lokalizacji sieciowej - Wybierz niestandardową lokalizację sieciową
  5. W wyświetlonym polu wpisz adres swojego serwera w home.pl, poprzedając ten adres przedrostkiem ftp://, np. “ftp://serwer123456.home.pl”. Wprowadzony adres zatwierdź, klikając przycisk “Dalej”.
    Mój komputer - Menu kontekstowe - Dodaj lokalizację sieciową - Kreator dodawania lokalizacji sieciowej - Wpisz adres swojego serwera w home.pl
  6. Kreator poprosi Cię o podanie nazwy użytkownika serwera. Wprowadź nazwę serwera, np. serwer123456 lub nazwę użytkownika FTP, np. admin.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu kont z dostępem do FTP na serwerze w home.pl.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o logowaniu anonimowego użytkownika.
    Mój komputer - Menu kontekstowe - Dodaj lokalizację sieciową - Kreator dodawania lokalizacji sieciowej - Wprowadź nazwę serwera
  7. W kolejnym kroku kreatora, wpisz nazwę konfigurowanej lokalizacji sieciowej. Wprowadzona nazwa będzie wyświetlana na ekranie “Mój komputer” obok ikon dysków sieciowych. Zakończ działanie kreatora potwierdzając wprowadzone ustawienia przyciskiem “Dalej”, a następnie w ostanim kroku przyciskiem “Zakończ”.
    Mój komputer - Menu kontekstowe - Dodaj lokalizację sieciową - Kreator dodawania lokalizacji sieciowej - Wpisz nazwę konfigurowanej lokalizacji sieciowej
  8. W oknie “Mój komputer” od tej chwili będzie dostępna nowa lokalizacja sieciowa, charakteryzująca się wprowadzoną w kreatorze nazwą, np. Serwer w home.pl.
    Mój komputer - Przykład nowej dostępnej lokalizacji sieciowej
  9. Podczas pierwszego uruchomienia (otwarcia katalogu) system poprosi o potwierdzenie nazwy użytkownika (loginu) oraz wprowadzenie hasła dostępu. Jeśli chcesz, aby hasło zostało zapamiętane w systemie Windows, należy zaznaczyć pole wyboru “Zapisz hasło”.

    Mój komputer - Lokalizacja sieciowa - Potwierdź nazwę użytkownika oraz wprowadzenie hasła dostępu

  10. Po zapisaniu zmian i wejściu do nowej lokalizacji sieciowej, zobaczysz standardowy widok katalogów i plików, które aktualnie posiadasz na swoim hostingu. Zasady wykonywania operacji na plikach i katalogach (np. dodawanie, kasowanie, edycja itp.) są analogiczne jak przy zmianach wykonywanych na plikach i katalogach umieszczonych na komputerze z systemem Windows.
    Mój komputer - Lokalizacja sieciowa - Przykładowy widok katalogów i plików po zalogowaniu się do lokalizacji sieciowej

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub