SEO w sklepie Sellastik by home.pl 

Pozycjonowanie (SEO) to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Aby początki były łatwiejsze, zadbaliśmy o najważniejsze rzeczy – dzięki temu Twój sklep Sellastik jest domyślnie zoptymalizowany. Z tego artykułu dowiesz się, co konkretnie otrzymujesz na start. 

SPIS TREŚCI

Certyfikat SSL

By dane Twoich klientów nie były zagrożone, zabezpieczyliśmy Twój sklep Sellastik certyfikatem SSL. Twój sklep zyska wiarygodność, a odwiedzający go – poczucie bezpieczeństwa.

Jeżeli połączysz sklep Sellastik z inną stroną:

  • Twój sklep nadal będzie zabezpieczony certyfikatem SSL,
  • strona potrzebuje własnego certyfikatu SSL.

Dowiedz się więcej: Bezpłatna domena do Instant Site

Mapa strony Instant Site

Mapa strony jest generowana automatycznie. Zawiera listę podstron na Twojej stronie. To plik używany przez wyszukiwarki, np. Google – dzięki niemu mogą one łatwiej zauważyć zawartość Twojej strony, a dopiero zaindeksowana przez wyszukiwarkę strona może pokazać się w wynikach wyszukiwania.

Dane strukturalne

Dane strukturalne to zestaw tagów w kodzie witryny, które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć informacje prezentowane na Twojej stronie. Dzięki temu produkty i kategorie są lepiej indeksowane. Ponadto wyróżnione informacje mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania i przyciągać wzrok potencjalnych klientów.

Sellastik wykorzystuje znaczniki Schema.org i automatycznie dodaje uporządkowane dane do wszystkich stron sklepu. W przypadku Instant Site uporządkowane dane są generowane przy użyciu znaczników JSON-LD i microdata. W przypadku wszystkich innych stron internetowych używany jest tylko format microdata. Na razie nie można edytować ani usuwać uporządkowanych danych.

Możesz sprawdzić, jakie uporządkowane dane są dostępne dla Twojej strony, korzystając z narzędzia Google do testowania wyników z elementami rozszerzonymi

Meta tagi dla produktów i kategorii

Domyślnie Twój sklep Sellastik automatycznie generuje meta tagi produktów i kategorii (tytuł strony i meta opis) na podstawie ich nazw i opisów. Możesz jednak dodawać własne meta tagi i tworzyć krótkie, atrakcyjne dla użytkowników Google opisy. Dowiedz się, jak to zrobić.

Przyjazne adresy URL

Proste, opisowe adresy URL to podstawa optymalizacji SEO strony. W sklepie Sellastik takie adresy tworzą się automatycznie – dla produktów i kategorii na podstawie ich tytułów.

Przykładowy adres URL to https://mojsklep.sellastik.store/Mala-Swieczka-Sojowa-p392482

Taki adres jest łatwy do odczytania zarówno dla osób odwiedzających Twoją stronę, jak i dla robotów wyszukiwarek.

WAŻNE! Przyjazne adresy URL są tworzone automatycznie, jeśli sprzedajesz przez Instant Site. Jeżeli umieścisz sklep Sellastik na stronie korzystającej z innego systemu (np. Joomla), musisz samodzielnie zadbać o przyjazne adresy w swoim sklepie.

Automatyczne tagi ALT dla obrazów

Tagi ALT (opisy alternatywne) opisują zawartość obrazu osobom, które z jakiegoś powodu nie mogą go wyświetlić oraz robotom wyszukiwarek. W sklepie Sellastik tagi te są tworzone automatycznie na podstawie tytułu produktu.

Sklep dostosowany do urządzeń mobilnych

Sklep Sellastik automatycznie dostosowuje się do rozmiaru urządzenia, na którym jest wyświetlany. To ważne – dzięki temu Twój sklep wygląda dobrze i jest funkcjonalny niezależnie od tego, czy klient otwiera go na komputerze, tablecie czy smartfonie.

Statyczne kopie stron

Wyszukiwarki nie zawsze dobrze indeksują dynamiczne strony internetowe. Aby zapewnić indeksowanie sklepów, używamy specjalnej technologii. Jeśli sprzedajesz za pomocą Instant Site, Twój sklep tworzy statyczną kopię HTML dla każdej strony produktu i kategorii w Twoim sklepie, a następnie przekazuje tę kopię do wyszukiwarki. Pomaga to Google i innym wyszukiwarkom indeksować Twój sklep tak, jakby była to statyczna witryna HTML.

Ładniejsze wyświetlanie w mediach społecznościowych

Twój sklep generuje metatagi open graph dla serwisów społecznościowych, więc gdy udostępniasz linki w Google, Facebooku, Twitterze (i nie tylko), otrzymujesz podgląd z tytułem, obrazem i opisem swojej witryny. Nie ma to bezpośredniego wpływu na SEO, ale sprawia, że linki udostępniane w mediach społecznościowych i komunikatorach są bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów.

W Instant Site możesz dostosować obraz, który jest wyświetlany jako podgląd, gdy ktoś udostępni link do Twojej witryny w mediach społecznościowych.

  1. Z panelu administracyjnego sklepu przejdź do opcji Strona internetowa → Edytuj stronę.
    Sellastik - Strona internetowa - Przegląd - Edytuj stronę
  2. W edytorze w lewym dolnym rogu kliknij Ustawienia → SEO
    Sellastik - Strona internetowa - Przegląd - Edytuj stronę - Ustawienia - SEO
  3. Kliknij Udostępnianie → Obraz witryny, a następnie dodaj swój wybrany obraz.
    Sellastik - Strona internetowa - Przegląd - Edytuj stronę - Ustawienia - SEO - Dodaj obraz

Indeksowanie i zapobieganie duplikacji

By strona internetowa mogła wyświetlić się w Google, musi najpierw zostać zaindeksowana przez wyszukiwarkę. Właściciel strony może jednak zdecydować o ukryciu swojej strony przed wyszukiwarkami – wówczas nie będzie ona indeksowana i nie będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Choć ogólnie warto pokazać się w Google, mogą być jednak sytuacje, gdy nie jest to pożądane.

Instant Site indeksuje się automatycznie. Jeżeli jednak dodasz swój sklep do innej strony (np. na WordPressie) może dojść do duplikacji – Google będzie w stanie zindeksować dwie strony o tej samej treści (Instant Site oraz Twój sklep umieszczony na innej stronie). Z punktu widzenia SEO to niekorzystna sytuacja, dlatego możesz chcieć wyłączyć indeksację Instant Site – tak, by dla Google widoczny był tylko Twój sklep osadzony na innej stronie.

Indeksowanie Instant Site możesz wyłączyć przesuwając w lewo suwak przy opcji Zezwalaj wyszukiwarkom na indeksowanie witryny Instant Site w sekcji Strona internetowa → SEO.
Strona internetowa - Ustawienia SEO

Twój ruch!

Istnieją miliony stron internetowych, więc Twoja strona nie dostanie się na szczyt Google bez konkretnych działań. W osiągnięcie wyższych pozycji trzeba włożyć niemało pracy, m.in. wybrać odpowiednie słowa kluczowe i używać ich w odpowiednich miejscach, dbać o rozwój unikalnych treści na stronie, pozyskiwać linki do sklepu z innych miejsc w sieci.

Czytaj także
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie