Jak uruchomić kopie zapasowe witryny z usługą Backup WWW?

Usługa Backup WWW to niezawodne rozwiązanie do odzyskiwania danych po awarii, za pomocą automatycznych kopii zapasowych witryny tworzonych w regularnych odstępach czasu. Korzystając z najnowocześniejszych technologii przechowywania i bezpieczeństwa, usługa pozwala szybko i łatwo przywrócić witrynę w przypadku katastrofalnej utraty danych.

Usługa Backup WWW jest dodatkiem do usługi Ochrona WWW. Jeśli posiadasz już usługę Ochrona WWW, możesz ją rozszerzyć o licencję na Backup WWW. Jeśli zdecydujesz się tylko na zakup usługi Backup WWW, otrzymasz usługę Ochrona WWW w wersji podstawowej (bezpłatnej). Każda licencja na kopię zapasową obejmuje jedną witrynę. Musisz zakupić osobne licencje dla każdej strony WWW.

Jak uruchomić tworzenie kopii zapasowej w Backup WWW?

Po zalogowaniu do Panelu Backup WWW, otrzymasz dostęp do narzędzi służących do zarządzania kopią zapasową:

  • Za pośrednictwem ustawień kopii zapasowych skonfiguruj połączenie między serwerem, na którym znajduje się Twoja strona WWW, a serwerem kopii zapasowej. Sprawdź jak to zrobić.
  • Ustaw harmonogram tworzenia kopii, wykluczenia oraz ustawienia powiadomień. Sprawdź jak to zrobić.

Po ustawieniu połączenia pomiędzy serwerami, harmonogramu, wykluczeń oraz ustawień powiadomień, wszystkie pliki strony WWW oraz baza danych będą archiwizowane zgodnie z ustawionym harmonogramem.

Jak skonfigurować ustawienia kopii zapasowej (połączenie z serwerem + baza danych)?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl
  2. Przejdź do sekcji: Ochrona WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl, kliknij sekcję: Ochrona WWW.
  3. Na ekranie zostaną wyświetlone aktywne subskrypcje dla usługi Ochrona WWW oraz Backup WWW. Kliknij na subskrypcji Backup WWW, z której chcesz zacząć korzystać.Wybierz usługę Backup WWW, dla której chcesz uruchomić kopię zapasową.
  4. Zaloguj się do wybranej subskrypcji, klikając przycisk: Logowanie.Zaloguj się do panelu administracyjnego dla wybranej usługi kopii zapasowej.
  5. Wybierz docelową witrynę z dostępnych opcji (jeśli posiadasz więcej niż jedną usługę). Wybierz serwis WWW, dla którego chcesz uruchomić kopię zapasową Backup WWW.
  6. W górnej części ekranu znajdź i kliknij zakładkę: Kopia zapasowa.Ustawienia monitorowania witryny internetowej - Backup WWW.
  7. Na ekranie zobaczysz podsumowanie ustawień. Kliknij: Włącz tworzenie kopii zapasowej.Kliknij opcję: Włącz tworzenie kopii zapasowej, aby rozpocząć korzystanie z usługi Backup WWW.
  8. Po kliknięciu opcji: Włącz tworzenie kopii zapasowej, zostaniesz przekierowany do ekranu ustawień, na którym będziesz mógł uzupełnić ustawienia połączenia z serwerem FTP oraz połączenia z bazą danych.Ustawienia Backup WWW
  9. Przykład ustawień dla sekcji: Szczegóły witryny internetowej dla serwera w home.pl:
    • Adres URL witryny – wpisz adres domeny, pod którą dostępna jest Twoja strona WWW, którą umieściłeś na serwerze w home.pl, np.: twojadomena.pl
    • Typ połączenia – wybierz typ połączenia: FTP lub SSH-KEY.
    • Nazwa użytkownika FTP – podaj nazwę użytkownika dla konta FTP, np.: serwer123456. Sprawdź: gdzie znajdę dane dostępu do serwera FTP.
    • Hasło FTP – podaj hasło dostępu dla konta FTP. Sprawdź: gdzie znajdę dane dostępu do serwera FTP.
    • Nazwa hosta FTP – wpisz nazwę hosta przypisaną do serwera w home.pl, np.: serwer123456.home.pl. Sprawdź: gdzie znajdę dane dostępu do serwera FTP.
    • Port FTP – podaj numer portu FTP. Jeśli korzystasz z typu połączenia FTP, to domyślny port to: 21
    • Główny katalog FTP – wpisz nazwę głównego katalogu FTP, jeśli nie jesteś pewien co tutaj wpisać, to zostaw to pole puste. Czytaj więcej o ustawieniach ścieżki dostępu.
  10. Przykład ustawień dla sekcji: Szczegóły bazy danych dla serwera w home.pl:
    • Nazwa bazy danych – podaj nazwę bazy danych, która została wybrana podczas tworzenia bazy danych.
    • Nazwa użytkownika bazy danych – nazwa użytkownika bazy danych jest taka sama jak nazwa bazy danych. Podaj w tym polu tę samą wartość, którą wpisałeś w poprzednim polu.
    • Hasło bazy danych – wpisz hasło dostępu do bazy danych. Hasło do bazy danych zostało ustanowione podczas tworzenia bazy danych na serwerze w home.pl. Sprawdź: jak zmienić hasło do bazy danych.
    • Host bazy danych – jeśli chcesz połączyć się z bazą danych, która znajduje się na serwerze w home.pl, to wpisz nazwę hosta przypisaną do serwera w home.pl, np.: serwer123456.home.pl
    • Port – aby połączyć się z bazą danych na serwerze w home.pl, skorzystaj z domyślnego portu: 3306
  11. Po uzupełnieniu danych do połączenia się z serwerem FTP oraz bazą danych, kliknij przycisk: Testuj połączenie, który znajduje się na dole okna. Jeśli połączenie zostanie nawiązane poprawnie, to w prawej górnej części okna zostanie wyświetlony komunikat: Połączenie powiodło się!Backup WWW - po poprawnym testowym połączeniu, wyświetlony zostanie komunikat: Połączenie powiodło się!
  12. Po poprawnym testowym połączeniu, kliknij przycisk: Zapisz, który zastąpi teraz przycisk: Testuj połączenie. Po zapisaniu zmian, usługa Backup WWW będzie łączyła się ze wskazanym serwerem w celu wykonywania kopii zapasowych dla Twoich danych.

Jak zmienić inne ustawienia dla kopii zapasowej (np. harmonogram, powiadomienia)?

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Chroń swoją stronę niezawodnym backupem

Przygotuj swoją stronę WWW i twórz kopie zapasowe, które pomogą odzyskać dane nawet przy nieoczekiwanych momentach naruszenia bezpieczeństwa.