Dzięki zdjęciom, klienci mogą dowiedzieć się, jak wygląda produkt – a to znacznie ułatwia podjęcie decyzji o zakupie. W sklepie Sellastik by home.pl możesz do każdego produktu dodać tyle zdjęć, ile potrzebujesz. Możliwe jest także osadzanie zdjęć i filmów w opisach produktów. Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego o dodawaniu zdjęć do produktów w Sellastiku.
SPIS TREŚCI
- Jakie parametry powinny mieć zdjęcia produktu?
- Jak dodać zdjęcia do produktu?
- Dodawanie zdjęcia do opisu produktu
- Dodawanie zdjęć do opcji/wariantów produktu
- Dodawanie tekstu alternatywnego do zdjęć produktów
- Zbiorcze dodawanie zdjęć produktów
- Ukrywanie zdjęć produktów
Jakie wymiary i rozmiar powinny mieć zdjęcia produktu?
Obraz dodawany do galerii zdjęć produktu powinien mieć maksymalnie 20 MB. Duże, „ciężkie” zdjęcia zostaną automatycznie skompresowane, żeby Twoje produkty mogły ładować się szybko i wyglądać dobrze zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
Obrazy PNG o wysokiej rozdzielczości i z przezroczystym tłem mogą ładować się powoli na stronach kategorii lub na stronie sklepu.
Zdjęcia, które dodajesz, mogą mieć różne wymiary, ale galeria produktu najlepiej będzie wyglądała, gdy wszystkie zdjęcia będą miały spójne proporcje i orientację. Dzięki temu obrazy będą lepiej wyświetlały się obok siebie.
Pokaż produkty z różnej perspektywy (przód, bok, wnętrze, zbliżenia itp.), by Twoi klienci zobaczyli jak najwięcej istotnych szczegółów. Warto też pokazać produkty w ruchu, przygotowując GIF-y lub widok 360 stopni.
Jak dodać zdjęcia do produktu?
Aby dodać zdjęcie do produktu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do sekcji Katalog -> Produkty, a następnie przejdź do edycji wybranego produktu.
- W sekcji Galeria produktów możesz kliknąć przycisk + Dodaj zdjęcie albo po prostu przeciągać pliki ze zdjęciami ze swojego urządzenia i upuszczać je w sekcji.
- Gdy zdjęcia zostaną przesłane, kliknij Zapisz.
Jeżeli dodajesz jednocześnie wiele zdjęć do produktu, pierwsze, które zostanie przesłane będzie ustawione jako główne – będzie wyświetlać się jako pierwsze na stronie produktu oraz na miniaturce produktu na stronie kategorii.
Aby zmienić główne zdjęcie produktu, po prostu złap, przeciągnij i upuść w odpowiednim miejscu inne, wybrane zdjęcie. W ten sam sposób możesz sortować zdjęcia, by określić, w jakiej kolejności mają się wyświetlać.
Po dodaniu obrazów klienci mogą zobaczyć je w Twoim sklepie. Jeśli chcesz zmienić wygląd układu galerii, przejdź do sekcji Wygląd -> Miniatury galerii zdjęć.
Dodawanie zdjęcia do opisu produktu
Możesz także dodać zdjęcia produktu do jego opisu. W tym celu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Katalog -> Produkty, a następnie przejdź do edycji wybranego produktu.
- W sekcji Opis możesz przeciągnąć ze swojego komputera i upuścić w wybranym miejscu zdjęcie. Możesz też użyć przycisku Wstaw obraz.
- Po przesłaniu obrazów kliknij Zapisz.
Dodawanie zdjęć do opcji/wariantów produktów
Jeśli sprzedajesz produkty z opcjami (np. kolor czy rozmiar) i chcesz, by dla różnych opcji wyświetlały się inne zdjęcia, użyj wariantów.
Aby dodać zdjęcie do wariantu produktu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Katalog -> Produkty, a następnie przejdź do edycji wybranego produktu.
- Otwórz zakładkę Opcje, a następnie kliknij Warianty.
- Kliknij + Nowy wariant.
- W wyświetlonym okienku wybierz opcję, do której chcesz dodać zdjęcie.
- Kliknij Zmień pod obecnym zdjęciem.
- Wybierz zdjęcie znajdujące się na Twoim urządzeniu i prześlij je.
- Kliknij OK.
Jeśli Twój produkt ma więcej opcji, powtórz dla każdej z nich powyższe kroki.
Dodawanie tekstu alternatywnego do zdjęć produktów
Tekst alternatywny opisuje zawartość zdjęcia – ma to znaczenie nie tylko dla wyszukiwarek internetowych, ale także dla użytkowników, którzy z różnych powodów nie mogą zobaczyć grafik. Dobrze przygotowany tekst alternatywny może pomóc w pozycjonowaniu: produkt może być łatwiejszy do znalezienia w graficznych wynikach wyszukiwania.
Domyślnie w tekście alternatywnym każdego zdjęcia produktu znajduje się nazwa produktu. Możesz to zmienić i zastąpić ją własnym tekstem alternatywnym. W tym celu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Katalog -> Produkty, a następnie przejdź do edycji wybranego produktu.
- Najedź kursorem myszy na wybrane zdjęcie. Kliknij Akcje -> Edytuj tekst alternatywny.
- Wprowadź swój tekst, np. „Obraz olejny o wymiarach 100×150 przedstawiający zachód słońca nad morzem”.
- (Opcjonalnie) Wprowadź tekst alternatywny dla pozostałych zdjęć produktu.
- Kliknij Zapisz.
W podobny sposób możesz dodać tekst alternatywny do zdjęć wariantów produktów. Jeśli zdjęcie wariantu produktu jest takie samo, jak zdjęcie głównego produktu, jego tekst alternatywny jest automatycznie ustawiany na ten sam, co w zdjęciu głównego produktu.
Zbiorcze dodawanie zdjęć produktów
Korzystając ze Zbiorczego Edytora Produktów, możesz łatwo dodać lub zaktualizować wiele zdjęć produktów naraz.
Jeśli potrzebujesz dodać jedynie główne zdjęcia produktów, możesz zrobić to dla wszystkich produktów, korzystając z importu CSV.
Ukrywanie zdjęć produktów
Jeśli dodasz do katalogu produkt, do którego nie prześlesz żadnych zdjęć, w miejscu jego miniatury automatycznie wyświetli się obraz gradientowy.
Możesz usunąć lub ukryć miniatury produktów z listy produktów, jeśli chcesz uzyskać bardziej kompaktowy wygląd. Wówczas będą pokazywać się tylko nazwy produktów bez obrazów. By to zrobić:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do sekcji Wygląd.
- Zjedź niżej do sekcji Szczegóły i layout karty produktu.
- Dla głównego zdjęcia produktu wybierz Nie pokazuj.
Zmiany zapiszą się automatycznie.