Fragmentatory, motywy i tabele wyników – nowe efektywne narzędzia do raportowania w Arkuszach Google

Google dodaje trzy nowe narzędzia do swoich Arkuszy kalkulacyjnych. Pozwolą one na tworzenie bardziej atrakcyjnych raportów, które będą jeszcze lepiej prezentować dane w Arkuszach Google.

Google Sheets w G Suite

Jakie funkcjonalności zostaną dodane w Arkuszach Google?

Fragmentatory

Fragmentatory to nowy sposób filtrowania raportów i pulpitów nawigacyjnych według określonych warunków i wartości. Prowadzisz prezentację i chcesz pokazać konkretne dane? Użyj fragmentatora i w łatwy sposób pokaż interesujące dane, lub ukryj wartości których w danym momencie nie potrzebujesz.

Jak dodać nowy fragmentator?

  • Na komputerze otwórz Arkusz Kalkulacyjny Google
  • Kliknij wykres lub tabelę przestawną, którą chcesz filtrować.
  • U góry kliknij, a następnie Dane, a następnie Fragmentator (ang. Slicer).
  • Po prawej wybierz kolumnę do filtrowania.
  • Kliknij Fragmentator i wybierz reguły filtrowania:
    • Filtruj według warunków: wybierz z listy warunków lub utwórz własny.
    • Filtruj według wartości: odznacz wszystkie punkty danych, które chcesz ukryć.

Jak edytować fragmentator?

  • Na komputerze otwórz wybrany Arkusz Kalkulacyjny Google,
  • Aby zmienić zakres danych, kolumnę lub tytuł fragmentatora, kliknij fragmentator, który chcesz zmienić,
  • Po prawej stronie kliknij Więcej, a następnie Edytuj fragmentator,
  • Aby zmienić opcje filtrów, kliknij Filtruj.

Jak zapisać wybrane opcje filtrowania fragmentatora?

Aby zachować filtry zastosowane we fragmentatorze, po zamknięciu arkusza kalkulacyjnego ustaw je jako domyślne. Jeśli udostępnisz arkusz kalkulacyjny innym osobom, zobaczą one domyślnie ustawione filtry.

  • Na komputerze otwórz Arkusz Kalkulacyjny Google,
  • Po prawej stronie fragmentatora, który chcesz ustawić jako domyślny, kliknij Więcej a następnie Ustaw bieżące filtry jako domyślne.

Tabele wyników

Tabele wyników to nowy sposób na wyróżnienie kluczowych wskaźników w arkuszu kalkulacyjnym, takich jak np. KPI. Nowa funkcjonalność pozwala na zestawienie i wyświetlenie statystyk w porównaniu z inną liczbą, np. ilustrującą procentowy wzrost lub spadek w czasie.

Motywy

Dzięki nowej funkcjonalności możesz szybko zmienić wygląd całego arkusza kalkulacyjnego, w tym wykresów, tabel przestawnych i komórek, tak aby zapewnić swoim arkuszom spójny wygląd. Aby zastosować gotowy motyw, wybierz Format, następnie Motyw i wybierz wybrany szablon. Aby utworzyć niestandardowy motyw, wybierz Dostosuj w prawym górnym rogu.

Aktualizacja rozpoczęła się 1 sierpnia. Propagacja zmian wśród kont użytkowników G Suite potrwa do 15 dni.

Kod rabatowy G Suite dla Klientów home.pl

Specjalnie dla czytelników home.pl przygotowaliśmy wyjątkową promocję na zakup usługi G Suite. Wybierz produkt na stronie G Suite w home.pl i wpisz kod rabatowy GSuite_News, a cena w koszyku zostanie obniżona:

  • dla G Suite Basic do 18,81 zł netto/pierwszy miesiąc (-14% od ceny standardowej)
  • dla G Suite Business do 37,71 zł netto/pierwszy miesiąc (-14% od ceny standardowej)

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

Google Workspace to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google. Pracuj zdalnie z każdego miejsca.

Poznaj Google Workspace
Google Workspace Business Standard Dodaj do koszyka