Podobnie jak w popularnym CMS WordPress, tak samo w blogu sklepu internetowego home.pl, możesz bardzo szybko i łatwo rozpocząć pozycjonowanie wpisów. Pozycjonowanie to wpłynie pozytywnie na ranking strony w wyszukiwarkach internetowych oraz przyciągnie nowych użytkowników do Twojej strony WWW.
- Co to jest pozycjonowanie?
- Co to jest pozycjonowanie lokalne?
- SEO czy SEM – jaki rodzaj marketingu jest najbardziej skuteczny
Na proces pozycjonowania bloga w sklepie internetowym home.pl ma wpływ wiele czynników, począwszy od właściwego opisu, opisu zdjęcia oraz słów kluczowych i meta danych. Każdy z tych elementów bez problemu skonfigurujesz na etapie redagowania wpisu.
- Przeczytaj i dowiedz się więcej jak uruchomić bloga w sklepie internetowym home.pl
Każdy dodany na blogu wpis można pozycjonować niezależnie od siebie uzupełniając takie informacje jak tytuł wpisu, META Description oraz META Keywords. Warto wpisywać słowa kluczowe, które są powiązane z treścią artykułu, ponieważ to na ich podstawie wyszukiwarki określają jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Te proste z pozoru opcje pozwalają osiągać niesamowite rezultaty, które przełożą się na pozycjonowanie całego sklepu internetowego.
Blog internetowy, a dokładnie sekcja blog czy też aktualności w sklepie internetowym, ożywia cały sklep. Dla Google i innych wyszukiwarek to ważna informacja. Treści, które są zmieniane, aktualizowane, optymalizowane pozycjonują się znacznie lepiej i są wyżej widoczne w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo blog pozwala lepiej aktywować linkowanie wewnętrzne, np. poprzez powiązanie wpisów bloga z produktami i kategoriami oraz odwrotnie, odsyłając klientów zainteresowanych produktem do cennych wpisów na blogu (np. o trendach, materiałach, produktach czy poradników).
Zarządzanie blogiem sklepu internetowego jest częścią content marketingu. Dobra strategia linków pozwala na ich łatwą identyfikację przez wyszukiwarki internetowe. Pozostaje jedynie znaleźć równowagę w dobrze słów kluczowych a następnie zaprezentować asortyment lub zainteresować czytelników ciekawymi wpisami. Treść, tj. content, stanowi dziś bardzo potężne narzędzie do pozycjonowania stron oraz generuje nieskończoną liczbę słów kluczowych. Blog, nawet prosty ale systematycznie uzupełniany, może stanowić tanie i proste w obsłudze narzędzie do pozycjonowania oraz zastąpić wysokobudżetowe reklamy.
Wpisy na blogu stanowią świetne źródło linków, które możesz użyć w opisach produktów, kategorii oraz na stronie głównej. Opublikowane na blogu wpisy możesz szybko użyć, np. w social media lub umieścić linki do nich na forach, blogach tematycznych i stronach partnerskich. Takie wpisy mogą być dla wielu odbiorców o wiele lepszym źródłem informacji niż sam opis produktu, a rzetelność i profesjonalizm wpisu, zachęcą klientów do sprawdzenia całej oferty sklepu.
Jak pozycjonować bloga w sklepie internetowym?
Pozycjonowanie bloga rozpocznij od wpisów, które w nim publikujesz. Wpisy powinny zawierać słowa kluczowe ważne dla Twojego sklepu i treści artykułu, nagłówki i zdjęcia. W kolejnym kroku w ustawieniach zaawansowanych wpisu, możesz określić unikalny tytuł, meta opis i meta słowa kluczowe. To bardzo ważne elementy, których uzupełnienie jest konieczne w każdym systemie CMS.
Przejdź do sekcji KONFIGURACJA > MARKETING > BLOG, a następnie dodaj nowy wpis:
- nadaj mu tytuł zawierający słowo/frazę kluczową,
- utwórz treść pamiętając o nagłówkach H2 i H3, akapitach (H1 to tytuł wpisu)
- dodawaj tytuły (title) i opisy do wewnętrznych linków,
- uzupełnij title i alt przy dodawanych do wpisu zdjęciach.
Po zapisaniu nowego wpisu na blogu, możesz przejść do jego edycji zaawansowanej:
- uzupełnij tytuł widoczny w wynikach wyszukiwania,
- uzupełnij META Description krótkim i treściwym opisem artykułu,
- uzupełnij META Tagi tagami odpowiadającymi nowej publikacji.
W treści artykułów dodawaj linki do kategorii sklepu, poszczególnych produktów lub innych stron informacyjnych. Określ główną frazę kluczową dla całego wpisu oraz używaj fraz/słów uzupełniających, powiązanych ze słowem kluczowym.
Więcej rozwiązań
- Jak zarządzać blogiem, tj. wpisami i komentarzami
- Do czego służy opcja menu „Blog”
- Jak wstawić moduły bloga na stronie sklepu?
- Do czego służy opcja Marketing – Blog?
- Jak uruchomić bloga w sklepie internetowym?