Blog internetowy jest rodzajem strony internetowej, ale w blogu główny nacisk kładzie się na aktualizację publikowanych treści. Poprzez publikowanie postów, blog przyjmuje postać dziennika (oczywiście systematyczność publikacji jest pojęciem względnym). Kluczowe jest jednak to, że w odróżnieniu od typowej strony WWW, blog jest stroną dynamiczną. Większość systemów CMS w których tworzone są strony WWW, pozwalają od razu uruchomić bloga, np. CMS WordPress. Możesz nie tylko zdecydować czym Twoja strona WWW będzie, ale także połączyć jedno z drugim.
Jak dowodzą badania, firmy, które zdecydowały się na prowadzenie i systematyczną publikację wpisów na blogach firmowych, zyskały ponad 50% więcej odwiedzających z ruchu sieciowego. Posiadanie bloga daje więc określone korzyści, a sam charakter tej witryny dodatkowo wpływa na wizerunek firmy i budowanie mocnej relacji z odbiorcami. Blog nie tylko pokazuje świeże treści, którymi dzielisz się z czytelnikami, dodatkowo ułatwia aktywność w mediach społecznościowych.
- Jakie treści udostępnisz w social media mając tylko statyczną stronę WWW: kolejny raz wrzucisz informację o numerze telefonu czy może historię swojej firmy, którą założyłeś rok wcześniej?
Blog spełnia wiele funkcji ale dla firmy to nie tylko źródło odwiedzających. To narzędzie do zarabiania i sprzedawania. Czegokolwiek, co ostatecznie przełoży się na pozyskanie klienta.
Blogowanie wymaga systematyczności
Blogowanie wymaga systematyczności oraz wyznaczania celów jakie chcemy osiągnąć za pomocą bloga. Nie ukrywajmy, prowadzenie bloga dla samego faktu dzielenia się swoimi przeżyciami to dziś mit. Nawet prowadząc personalnego bloga, chcemy docierać do nowych odbiorców, a to oznacza dostosowanie wpisów do potrzeb wyszukiwarek i SEO.
Podobnie jest z blogiem firmowym. Korzyści z jego prowadzenia są ogromne, ale wymaga to systematyczności, konsekwencji. I szczyptę wiedzy, która przyda się na początku. Prowadzenie firmowego bloga pozwala także ustanawiać autorytety, ukierunkować ruch i oczywiście podnieść wartość SEO całej strony WWW, a tym samym marki.
Blogowanie wymaga zaangażowania
Prowadzenie bloga wymaga zaangażowania (chyba, że naprawdę jedynym celem jego posiadania jest dodawanie kilku zdań od siebie). Blog umożliwia przyciąganie i zmianę sposobu myślenia klientów, często może wyznaczać nowe trendy, buduje zaangażowanie i wymaga zaangażowania od jego twórcy. Nikt nie czyta blogów, które nie mają nic do przekazania lub… są tworzone dla samego faktu posiadania bloga firmowego. Bez strategii, bez celu, bez spójności, bez słów kluczowych, bez tematu.
Utworzenie dobrego bloga, gdy chcesz się pojawić w Google i pozyskać czytelników, to stworzenie strategii treści, w której tworzysz artykuły o tym co odbiorcy chcieli by przeczytać, a nie tylko to o czym ty chcesz pisać. To trudne? Tak. Szczególnie, że w dobie ogromnej ilości informacji, coraz rzadziej tworzymy nowe treści. Częściej po prostu przetwarzamy je po swojemu i publikujemy od nowa, czasami wskazując w nich nowe wnioski. Taka sytuacja powoduje, że próbujemy cały czas być ponad konkurencją. A gdy już jesteśmy, wzywamy do działania naszych odbiorców. Sprzedając, udostępniając, pokazując. W ten sposób blog pracuje i sprzedaje.
Content marketing – strategia treści
Blogowanie jest więc ciężką pracą aby poznać słowa kluczowe, przygotować opisy, treści, przygotować się na różne kanały społecznościowe. W końcu aby analizować ruch, aktualizować te treści i obserwować wyniki. Wynikiem Twojego zaangażowania w prowadzenie bloga, będzie odpowiadanie treściami na zapytania użytkowników, a te uzyskają z pierwszej strony Google. Przekładając ruch na akcję, Twoja firma szybko doceni Twoje starania. Strategia treści, strategia content marketingowa.
Blog zapewnia dodatkowych z Internetu: dla Twojej strony WWW, dla Twojej firmy. Każdy nowy użytkownik to potencjalny klient. Blog umożliwia budowanie zaufania, przekazywanie i dzielenie się wiedzą, przyciąganie nowych grup klientów, którzy poznając Ciebie, Twoje produkty, mogą stać się bardzo lojalnymi klientami. Ale też klientami powracającymi po więcej.
Blog umożliwia odpowiadanie na często powtarzające się pytania. Zastanawiałeś się o co pytają Twoi klienci podczas rozmów z Biurem Obsługi Klienta? Może warto dowiedzieć się, napisać o tym, rozwiać wątpliwości, a zmarnowany na powtarzanie w kółko tego samego zamienić na sprzedaż.
Blog sprzedaje, firma zarabia, klienci wracają
Niezależnie od tego czy prowadzisz stronę WWW małej lub dużej firmy, czy sprzedajesz online, prowadzisz stronę dla swojego hobby – pomyśl o blogu. Blog zapewni Ci nowy content, a ten wzmocni pozycję w wyszukiwarkach. Odpowiadając na zapytania użytkowników, przyciągniesz ich do siebie, a następnie skierujesz tam, gdzie chcesz. Zaczniesz sprzedawać, a firma będzie Ci za to wdzięczna.
Wg. badan przeprowadzonych m.in. Content Marketing Institute czy Social Media Examiner witryny internetowego które posiadają bloga i aktywnie publikują na nim wpisy, odnotowują ponad 500% więcej zaindeksowanych stron w wyszukiwarkach. Prawie 90% marketerów B2B korzysta dziś z content marketingu, tj. marketingu treści, a ponad 50% sklepów i marketów online deklaruje, że treści publikowane na firmowym blogu przynoszą najlepsze wyniki sprzedażowe i stanowią najlepszą strategię marketingową. Najważniejszą informacją wg. Content Marketing Institute jest to, że 7 na 10 ankietowanych, woli promocję produktów za pomocą artykułów niż reklam.
W home.pl możesz założyć bloga na wiele sposobów:
- Jak uruchomić bloga WordPress na hostingu internetowym – automatyczna instalacja
- Uruchamiamy stronę WWW WordPress krok po kroku
- Jak uruchomić bloga w sklepie internetowym home.pl?
- Jak uruchomić bloga w kreatorze stron WWW home.pl?