Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Użytkownicy szukają stron internetowych poprzez wpisanie haseł i fraz kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. Najpopularniejszą z nich jest Google, pod którą niemal zawsze pozycjonuje się strony WWW. Konkurencja w tym miejscu jest ogromna i każdy chce znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Dlatego warto wspomóc się narzędziami do pozycjonowania lokalnego.

SPIS TREŚCI

Pozycjonowanie stron może być realizowane dla najmocniejszych fraz, cieszących się popularnością, ale też dużą konkurencją. Może być wykonane w oparciu o mniej popularne zapytania, których suma stanowi ogromną liczbę potencjalnych klientów, a do tego mniejszą konkurencyjność przy większym nakładzie pracy na pozycjonowanie strony. Jednak słowa kluczowe to nie wszystko, aby znaleźć się wysoko w Google.

Jak na tę sytuację reagują małe i średnie firmy, które nastawione są na lokalnych klientów? Jakie strategie SEO powinny zastosować, aby zwiększyć ruch i poprawić widoczność online? Pozycjonowanie może być czysto nastawione na zwiększenie pozycji w Google, co będzie miało duże znaczenie, gdy Twoja firma działa wyłącznie w sieci.

Dla wielu firm dobra widoczność w sieci może być gwarancją sukcesu w określonej lokalizacji. Dotyczy to firm, których profil działalności zależy właśnie od lokalnych klientów, a nie zakupów online.

Co to jest lokalny marketing SEO – pozycjonowanie lokalne?

Lokalne SEO, zwane także marketingiem lokalnym, to sposób na reklamę działalności/biznesu w sieci Internet w taki sposób, aby docierać do jak największej grupy potencjalnych klientów w Twojej okolicy. Zasadnicza różnica pomiędzy pozycjonowaniem globalnym a lokalnym wynika z docelowej grupy klientów, do której kierujesz swoje działania.

Pozycjonowanie lokalne pomaga firmom promować swoje produkty i usługi wśród lokalnych klientów. Dzieje się to za każdym razem, gdy klienci poszukują usług lub firm i chcą otrzymywać wyniki wyszukiwania ze swojej okolicy.

Wyszukiwarka Google to sztuczna inteligencja, która cały czas się uczy. Na podstawie zapytań oraz wyników, które odwiedzają użytkownicy. Także na podstawie działań, jakie podejmują. Kiedy szukasz informacji w Google, wyniki mogą one mieć ogólny charakter lub charakter lokalny.

Istnieje zasadnicza różnica pomiędzy wyszukiwaniem poradnika: jak zmienić koło w samochodzie a poszukiwaniem informacji gdzie zmienić koło lub wulkanizacja cennik. W przypadku tego rodzaju zapytań, które nawiązują do lokalizacji wyszukiwarki, rozumieją, że użytkownik oczekuje sugestii dot. firmy / usługodawcy lub listy wyników opartej na lokalizacji.

Z tego powodu działania obejmujące pozycjonowanie strony internetowej powinny być nie tylko planowane globalnie, ale też mieć charakter lokalny, jeśli Twoja firma także działa lokalnie.

Powinieneś wiedzieć, że na podstawie statystyk serwisów Searchengineland.com i Business2community.com:

  • 96% właścicieli komputerów przeprowadza lokalne wyszukiwania,
  • 50% lokalnych wyszukiwarek mobilnych szuka informacji biznesowych (takich jak adres firmy lub numer telefonu),
  • 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny,
  • 64% lokalnych klientów używa wyszukiwarek i katalogów jako głównego sposobu na znalezienie lokalnych firm w swojej okolicy,
  • 78% lokalnych wyszukiwań na urządzeniach mobilnych kończy się sprzedażą offline.

Lokalny marketing jest ważny!

Dwa najważniejsze powody, dla których klienci ukierunkowują swoje zapytania w Google, nadając im lokalnego charakteru to:

  • znalezienie firmy świadczącej usługi i sprzedającej produkty lokalnie, blisko użytkownika (np. hurtownia motoryzacyjna, mechanik, fryzjer, apteka, sklep meblowy),
  • znalezienie określonego produktu (tort urodzinowy Szczecin, maseczki Opole, tanie paliwo Kraków).

Wynika z tego, że najlepszym sposobem na pozyskanie klienta jest reklamowanie swoich usług i produktów dokładnie wtedy, gdy tego potrzebuje. Lokalny marketing, pozycjonowanie lokalne pozwala właśnie na zaoferowanie klientom tego, czego szukają, a co oferuje Twój profil działalności. Pozycjonowanie strony internetowej i firmy ma więc przyszłość i ogromne znaczenie w budowaniu marki.

Coraz więcej klientów korzysta ze smartfona, aby znaleźć najlepsze lokalne firmy podczas podróży lub życia w mieście. Powinieneś wiedzieć, że urządzenia mobilne zgarniają coraz większą liczbę wyszukań i zapytań użytkowników i generują znacznie ponad 50% zapytań w wyszukiwarkach. Jeśli dodać do tego aktywną lokalizację w urządzeniach mobilnych oraz powyższe statystyki dotyczące rodzaju zapytań z urządzeń mobilnych, jeśli nie zainwestujesz w pozycjonowanie lokalne, zwyczajnie ludzie przejdą obok Twojej firmy, nie wiedząc o jej istnieniu.

Jak zacząć pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie strony internetowej w tym pozycjonowanie lokalne Twojej firmy, możesz realizować samodzielnie, korzystając np. z naszych poradników w Centrum Pomocy. Jest to proces wymagający czasu i podstawowej wiedzy, a każdy kolejny wniosek pozwoli Ci podejmować lepsze działania w przyszłości.

Jeśli zależy Ci na przyśpieszeniu całego procesu i od razu wypracowanie najlepszej strategii w pozycjonowaniu strony oraz Twojej firmy w sieci Internet zleć to nam.

Sprawdź, dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania strony i wykonać pozycjonowanie sklepów internetowych.

  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej – dzięki pozycjonowaniu Twoja strona będzie częściej odwiedzana przez użytkowników Internetu,
  • Efektywne pozyskiwanie nowych Klientów – Twoją stronę WWW będą odwiedzać Klienci rzeczywiście poszukujący oferowanych przez Ciebie produktów lub usług,
  • Skuteczne konkurowanie z liderami – Twoja firma znajdzie się w wyszukiwarce wśród czołowych firm internetowych z Twojej branży,
  • Optymalizacja Twojej strony – dopasowanie strony WWW pod kątem wybranych wyrażeń kluczowych i wymagań wyszukiwarek,
  • White Hat SEO – pozycjonujemy strony zgodnie z zaleceniami firmy Google, co prowadzi do zbudowania witryny cieszącej się dobrą reputacją i tym samym podwyższenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie gwarantuje długoterminowe rezultaty, a ich stosowanie nie jest objęte żadnym ryzykiem,
  • Zbudowanie silnej marki – dzięki pozycjonowaniu Twojej strony wpłyniesz na lepsze postrzeganie marki Twojej firmy przez klientów,
  • Długotrwały efekt – działania pozycjonowania (SEO) gwarantują długoterminowe rezultaty, a ich stosowanie nie obejmuje żadne ryzyko.

Pozycjonowanie lokalne SEO - Zapraszamy do kontaktu - Zapytaj o ofertę pozycjonowania oraz reklamy internetowej w home.pl

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Jak zareklamować firmę w Internecie?

Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.

Reklama internetowa Sprawdź ofertę