Od zakupu certyfikatu SSL do jego uruchomienia na stronie WWW konieczne jest wykonanie kolejnych kroków:
- Krok 1: Rejestracja certyfikatu SSL
- Krok 2: Aktywacja certyfikatu SSL
- Krok 3: Potwierdzenie zamówienia certyfikatu SSL
- Krok 4: Instalacja certyfikatu SSL na serwerze w home.pl
Jednym z kluczowych elementów całego procesu jest samo zamówienie certyfikatu SSL oraz jego potwierdzenie. Podczas składania zamówienia na certyfikat SSL wskazujesz dla jakiej domeny ma on zostać wydany oraz za pomocą jakiego adresu e-mail dokonasz weryfikacji własności domeny. Weryfikacja własności domeny odbywa się poprzez przesłanie wiadomości e-mail na jeden ze wskazanych adresów pocztowych, następnie kliknięcie w link weryfikacyjny.
Adres e-mail służący do potwierdzenia własności domeny jest wskazywany automatycznie w procesie zamawiania SSL. Do dyspozycji użytkownika jest kilka adresów o różnej nazwie, ale każdy z nich działa w tej samej domenie (po znaku @), tj. w adresie domeny dla której certyfikat ma zostać wydany. Adresy generowane są automatycznie, a skrzynka e-mail musi działać w certyfikowanej domenie. W sekcji Poczta w Panelu klienta możesz sprawdzić dostępność skrzynki e-mail, zmienić jej hasło lub utworzyć ją na nowo.
Nie ma możliwości aby adres e-mail był inny, dlatego podczas składania zamówienia (Zamów certyfikat) konieczne jest aby w/w adres e-mail już istniał lub został założony niezwłocznie po dokonaniu zamówienia. Zamawiając certyfikat na wskazany wyżej adres e-mail przesyłana jest wiadomość z linkiem do weryfikacji zamówienia.
Jeśli konto e-mail które zostało wskazane do zatwierdzenia zamówienia certyfikatu nie istnieje w chwili składania takiego zamówienia, powinieneś założyć konto ( na serwerze pocztowym do którego podłączona jest domena). W sekcji Poczta w Panelu klienta możesz sprawdzić dostępność skrzynki e-mail, zmienić jej hasło lub utworzyć ją na nowo. Następnie skorzystaj z przycisku Wyślij potwierdzenie. Jeśli wybrany certyfikat SSL został już potwierdzony, to przycisk Wyślij potwierdzenie będzie miał szary kolor i nie będzie aktywny
W tym samym oknie, znajdziesz zarówno wyżej wskazaną opcję ponownej wysyłki wiadomości e-mail, a także sam adres, na który wiadomość zostanie przesłana. Adres e-mail nie podlega edycji. Dysponując dostępem do serwera pocztowego obsługującego wskazaną domenę, możesz utworzyć takie konto na nowo (nowe konto e-mail lub alias konta pocztowego).
Gdzie znajdę adres e-mail do weryfikacji zamówienia SSL?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji: Certyfikaty SSL, która znajduje się w menu po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich Twoich certyfikatów SSL. Kliknij wybrany certyfikat SSL, dla którego chcesz ponownie wysłać wiadomość z linkiem potwierdzającym.
- Na ekranie zostaną wyświetlone informacje o wybranym certyfikacie SSL.
- W sekcji Poczta w Panelu klienta możesz sprawdzić dostępność skrzynki e-mail, zmienić jej hasło lub utworzyć ją na nowo.
- Kliknij przycisk: Wyślij potwierdzenie.
Jeśli wybrany certyfikat SSL został już potwierdzony, to przycisk Wyślij potwierdzenie będzie miał szary kolor i nie będzie aktywny. Pamiętaj, że opcja Wyślij potwierdzenie jest wykonalna gdy opłaciłeś usługę oraz gdy już zamówiłeś certyfikat (wskazałeś domenę) a teraz chcesz ponownie wysłać maila do potwierdzenia, bo poprzedni nie dotarł.
- Po kliknięciu przycisku: Wyślij potwierdzenie, na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie ponownej wysyłki wiadomości. Sprawdź skrzynkę e-mail: admin@domena.pl, aby potwierdzić zamówienie certyfikatu. Przeczytaj jak wygląda proces ponowienia wiadomości e-mail do weryfikacji zamówienia SSL.
WAŻNE! Jeśli zamówiłeś certyfikat SSL dla domeny twojadomena.pl, to wiadomość potwierdzająca zamówienie certyfikatu SSL zostanie wysłana na adres e-mail: admin@twojadomena.pl
Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL
Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.