- Dlaczego na moim serwerze wyświetlany jest komunikat: Strona w przygotowaniu?
- Prawdopodobne przyczyny i rozwiązania dla komunikatu: „Strona w budowie”
- Co zrobić, jeśli nie potrafię zmienić strony startowej na hostingu?
Dlaczego na moim serwerze wyświetlany jest komunikat: Strona w przygotowaniu?
Komunikat „Strona w przygotowaniu…” wyświetlany jest z pliku index.html, który znajduje się na każdym uruchomionym hostingu w home.pl. Jest to domyślny plik startowy, który możesz zmienić po połączeniu się z serwerem FTP.
Dlaczego na serwerze wyświetlany jest komunikat „Strona w przygotowaniu”? Możliwe są 3 sytuacje:
- domena jest opłacona i aktywna, podłączona do hostingu, ale przekierowana na zły katalog, np. na katalog główny serwera, a nie katalog strony WWW,
- domena jest opłacona i aktywna, została podłączona do hostingu i skierowana na właściwy katalog, ale informacja ta nie rozpropagowała się na serwerze lub przeglądarka internetowa w której wyświetlasz stronę WWW wczytała ją z pamięci cache,
- strona WWW uległa uszkodzeniu lub została niepoprawnie zainstalowana/wgrana na serwer.
Ekran z komunikatem: „Strona w przygotowaniu” wyświetlany jest domyślnie na każdym uruchomionym hostingu (w jego głównym katalogu). Możesz go w każdej chwili zmienić, przez wysłanie na serwer FTP nowego pliku index.html. Zawartość ekranu: „Strona w przygotowaniu” znajduje się w pliku index.html, który znajduje się w katalogu o nazwie: public_html.
/public_html/index.html
Prawdopodobne przyczyny i rozwiązania dla komunikatu: „Strona w budowie”
Sytuacja 1: rozwiązaniem jest przekierowanie domeny na właściwy katalog z plikami strony WWW. Pliki na serwerze FTP umieszczasz zawsze w katalogu /public_html a najlepiej w dodatkowym podkatalogu, np. /public_html/katalog-www. Domena musi zostać przekierowana na katalog, w którym znajdują się pliki startowe strony WWW. Przejdź do konfiguracji domeny, a następnie zaktualizuj jej przekierowanie na właściwy katalog.
Sytuacja 2: może być następstwem zmiany ustawień opisanych w sytuacji pierwszej lub efektem działania pamięci cache przeglądarki. Po zapisaniu ustawień w Panelu klienta, zazwyczaj wszystkie zmiany są widoczne od razu. Ustawione przekierowania zaczyna działać po zapisaniu zmian. Może zdarzyć się jednak, że przekierowanie będzie aktywne po kilku minutach (np. opóźnienie w odświeżaniu zmian na hostingu WWW) lub przeglądarka internetowa z której korzystasz, wczytała zawartość z pamięci cache. Wczytała ostatnio zapisaną wersję strony, czyli informację Strona w budowie. Jak wyczyścić pamięć cache przeglądarki?
Sytuacja 3: najczęściej spotykanym powodem niedostępności strony WWW jest usunięcie lub zmiana nazwy pliku index.php lub index.html lub innego pliku startowego, wywołującego stronę WWW. W tej sytuacji zalogowanie się do serwera FTP i sprawdzenie zawartości folderu strony WWW pomoże zidentyfikować problem. Logowanie do WebFTP w Panelu klienta
Co zrobić, jeśli nie potrafię zmienić strony startowej na hostingu?
Jeśli powyżej opisane przykłady oraz ich rozwiązania nie przyczyniły się do rozwiązania problemu, a strona WWW, pomimo umieszczenia plików na serwerze FTP oraz przekierowaniu aktywnej (opłaconej domeny), zwraca komunikat o jej budowie, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji przez całą dobę. Sprawdź godziny pracy poszczególnych zespołów specjalistów.