Co oznacza komunikat: Strona w przygotowaniu?


Zarejestrowałeś i opłaciłeś domenę oraz hosting strony WWW, umieściłeś pliki strony WWW na serwerze, a mimo to, pod adresem domeny pojawia się komunikat informujący, że Twoja strona jest w budowie lub w przygotowaniu?

Dlaczego na moim serwerze wyświetlany jest komunikat: Strona w przygotowaniu?

Komunikat “Strona w przygotowaniu…” wyświetlany jest z pliku index.html, który znajduje się na każdym uruchomionym hostingu w home.pl. Jest to domyślny plik startowy, który możesz zmienić po połączeniu się z serwerem FTP.

Dlaczego na serwerze wyświetlany jest komunikat “Strona w przygotowaniu”? Możliwe są 3 sytuacje:

  1. domena jest opłacona i aktywna, podłączona do hostingu, ale przekierowana na zły katalog, np. na katalog główny serwera, a nie katalog strony WWW,
  2. domena jest opłacona i aktywna, została podłączona do hostingu i skierowana na właściwy katalog, ale informacja ta nie rozpropagowała się na serwerze lub przeglądarka internetowa w której wyświetlasz stronę WWW wczytała ją z pamięci cache,
  3. strona WWW uległa uszkodzeniu lub została niepoprawnie zainstalowana/wgrana na serwer.

Komunikat strona w przygotowaniu na hostingu w home.pl, jak się go pozbyć?

Rys. Przykładowa strona startowa dla serwera w home.pl. Możesz ją w każdej chwili zmienić.

Ekran z komunikatem: “Strona w przygotowaniu” wyświetlany jest domyślnie na każdym uruchomionym hostingu (w jego głównym katalogu). Możesz go w każdej chwili zmienić, przez wysłanie na serwer FTP nowego pliku index.html. Zawartość ekranu: “Strona w przygotowaniu” znajduje się w pliku index.html, który znajduje się w katalogu o nazwie: public_html.

/public_html/index.html

Prawdopodobne przyczyny i rozwiązania dla komunikatu: “Strona w budowie”

Sytuacja 1: rozwiązaniem jest przekierowanie domeny na właściwy katalog z plikami strony WWW. Pliki na serwerze FTP umieszczasz zawsze w katalogu /public_html a najlepiej w dodatkowym podkatalogu, np. /public_html/katalog-www. Domena musi zostać przekierowana na katalog, w którym znajdują się pliki startowe strony WWW. Przejdź do konfiguracji domeny, a następnie zaktualizuj jej przekierowanie na właściwy katalog.

Sytuacja 2: może być następstwem zmiany ustawień opisanych w sytuacji pierwszej lub efektem działania pamięci cache przeglądarki. Po zapisaniu ustawień w Panelu Klienta, zazwyczaj wszystkie zmiany są widoczne od razu. Ustawione przekierowania zaczyna działać po zapisaniu zmian. Może zdarzyć się jednak, że przekierowanie będzie aktywne po kilku minutach (np. opóźnienie w odświeżaniu zmian na hostingu WWW) lub przeglądarka internetowa z której korzystasz, wczytała zawartość z pamięci cache. Wczytała ostatnio zapisaną wersję strony, czyli informację Strona w budowie. Jak wyczyścić pamięć cache przeglądarki?

Sytuacja 3: najczęściej spotykanym powodem niedostępności strony WWW jest usunięcie lub zmiana nazwy pliku index.php lub index.html lub innego pliku startowego, wywołującego stronę WWW. W tej sytuacji zalogowanie się do serwera FTP i sprawdzenie zawartości folderu strony WWW pomoże zidentyfikować problem. Logowanie do WebFTP w Panelu Klienta

Co zrobić, jeśli nie potrafię zmienić strony startowej na hostingu?

Jeśli powyżej opisane przykłady oraz ich rozwiązania nie przyczyniły się do rozwiązania problemu, a strona WWW, pomimo umieszczenia plików na serwerze FTP oraz przekierowaniu aktywnej (opłaconej domeny), zwraca komunikat o jej budowie, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji przez całą dobę. Sprawdź godziny pracy poszczególnych zespołów specjalistów.

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub