Do czego służy sekcja Poczta w Panelu klienta?

Sekcja Poczta w Panelu klienta odpowiada za zarządzanie kontami e-mail tworzonymi w obrębie zarejestrowanych usług hostingowych. Z jej poziomu możesz dodawać, usuwać i edytować wszystkie konta poczty elektronicznej. Dodając konto e-mail w sekcji Poczta możesz wskazać z jakiej domeny internetowej przypisanej do hostingów mają korzystać lub na którym serwerze poczty mają zostać utworzone.

SPIS TREŚCI

W Panelu klienta home.pl w sekcji Poczta znajdziesz informacje o wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych w ramach swojego konta. Lista adresów e-mail zawiera nie tylko informację o nazwie konta, jego adresie, ale również serwerze na którym została utworzona. Możesz szybko edytować ustawienia konta, w tym ustawić zabezpieczenia antyspamowe.

Sekcja Poczta pojawi się w Twoim panelu klienta w chwili zarejestrowania i opłacenia usługi obsługującej pocztę e-mail, np. Hosting Biznes lub WordPress Hosting SSD. Jeśli chcesz utworzyć konta e-mail we własnej domenie, konieczne będzie przypisanie do usługi hostingu domeny. Możesz posiadać wiele usług hostingowych i wiele przypisanych do nich domen oraz subdomen. Dzięki temu, za pomocą sekcji Poczta będziesz zarządzał wszystkimi kontami z jednego miejsca.

Poczta – informacje podstawowe

W sekcji Poczta znajdziesz podstawowe funkcje odpowiedzialne za zarządzanie kontami e-mail:

  • Dodaj: kliknij ten przycisk aby utworzyć nową skrzynkę e-mail,
  • Usuń: kliknij ten przycisk aby usunąć zaznaczą jedną lub wiele skrzynek e-mail.

Domyślnie dostępny jest także przycisk:

  • Eksportuj listę wszystkie: umożliwia on eksport listy skrzynek e-mail do pliku i zapisanie ich na dysku,
  • Eksportuj listę – zaznaczone: po zaznaczeniu wybranych kont poczty elektronicznej może eksportować je do pliku.

Każde konto e-mail utworzone w tym miejscu posiada dostęp do podstawowych informacji dot. nazwy, zajętości, rodzaju konta, aktywnym dostępie FTP oraz statusie (zmieniającym się w przypadku wyłączenia hostingu lub wyłączenia domeny).

W sekcji Poczta znajdziesz informacje o wszystkich utworzonych skrzynkach e-mail

Opcje skrzynki e-mail

Skorzystaj z przycisku Opcje aby przejść do dodatkowych opcji konta:

  • Edytuj konto pocztowe: możesz kliknąć w nazwę skrzynki e-mail lub skorzystać z Opcji aby edytować ustawienia konta. Zmień nazwę, hasło, pojemność skrzynki lub ustawienia dostępu do serwera FTP.
  • Antyspam: w tym miejscu możesz edytować zabezpieczenia pojedynczej skrzynki e-mail.
  • Lista aliasów: aliasy to dodatkowe adresy utworzonej skrzynki e-mail. Możesz tworzyć ich nieskończenie wiele.
  • Serwery pocztowe: w tym miejscu znajdziesz informacje o serwerze poczty IMAP/POP3/SMTP dla konkretnego konta e-mail.
  • Zobacz listę adresów e-mail: w tej sekcji menu Opcje znajdziesz podsumowanie wszystkich adresów e-mail jaka wybrana skrzynka posiada, w tym adresu głównego oraz utworzonych aliasów lub możliwych wariantów, np. jeśli posiadasz konto we wszystkich domenach.

W sekcji Poczta możesz edytować ustawienia konta e-mail, np. zabezpieczenia antyspamowe

Dodawanie i edycja konta e-mail

Po kliknięciu Dodaj lub edytując wybrany adres e-mail możesz ustawić najważniejsze parametry skrzynki poczty elektronicznej: nazwę, domenę, pojemność oraz dostęp do serwera FTP, a także (opcjonalnie) dostęp do kopii zapasowej. O tym jak edytować i dodawać nowe skrzynki e-mail przeczytasz w osobnym artykule w Centrum Pomocy:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie