Na sukces strony internetowej składa się wiele czynników: angażujące treści, stabilny hosting i łatwa do zapamiętania, unikalna domena. Możesz się zastanawiać, która domena będzie lepsza: nowa czy kupiona na giełdzie. Sprawdzamy, jakie są wady i zalety obu rozwiązań, aby Twój nowy adres WWW przyciągał klientów.
SPIS TREŚCI
Dlaczego wybór dobrej domeny jest tak ważny?
Wybór unikalnego adresu WWW pod którym będzie się znajdować Twoja strona internetowa jest ważny z kilku powodów. To pierwsze skojarzenie internautów z Twoją marką i fundament wizerunku marki w sieci. Ważne jest więc wybranie takiego adresu, który zapada w pamięć, wskazuje na działalność marki i dobrze się kojarzy. Poza wyborem nazwy i rozszerzenia warto się zastanowić, czy postawić na nową domenę czy taką, która jest dostępna na giełdzie domen (np. premium.pl).
Jaką domenę wybrać? Domena nowa vs używana
Decydując się na rejestrację nowego adresu WWW, musisz zdecydować się na jedną z opcji: domenę nową lub z giełdy domen. Poznając różnice możesz świadomie podjąć decyzję, która opcja jest dla Ciebie lepsza.
Nowa domena: wady i zalety
- Budujesz wizerunek od zera
Nowa domena to czysta karta. Daje Ci komfort budowy wizerunku marki od podstaw: nikt przed Tobą nie publikował na niej żadnych treści, więc klienci będą kojarzyli ją tylko z Twoją działalnością. Nie musisz zapoznawać się z historią domeny i nikt nie skojarzy Cię z inną marką. Oznacza to jednak, że na wypozycjonowanie adresu w wyszukiwarce Google oraz zbudowanie świadomości konsumentów będzie potrzebny czas i odpowiednie nakłady finansowe. - Płacisz mniej za domenę
Zwykle nowe domeny u rejestratora są tańsze, niż te na giełdzie. Możesz więc wyszukać tę, która naprawdę Ci się spodoba i zaoszczędzić na jej zakupie, inwestując więcej w pozycjonowanie i tworzenie contentu. - Poświęcasz czas na wyszukanie atrakcyjnej nazwy
Wiele atrakcyjnych i wartych uwagi domen jest już zajętych, zwłaszcza w popularnych branżach. Im prostsza, lepsza do zapamiętania nazwa, tym większa szansa, że ma już swojego właściciela. Oznacza to, że wymyślenie nazwy, która będzie pasować do profilu Twojej działalności może być czasochłonne.
Domena z giełdy: wady i zalety
- Ktoś wymyślił nazwę za Ciebie
Na giełdzie domen masz szeroki wybór adresów, które są już sprawdzone i znane użytkownikom. Możesz wybrać domenę popularną i droższą lub mniej znaną: wybór należy do Ciebie. - Domena z giełdy ma swoją historię
Rejestrację używanej domeny możesz poprzedzić sprawdzeniem jej historii. Dzięki temu dowiesz się, jaki jest jej wiek, poznasz modyfikacje, okresy nieaktywności czy filtry nałożone przez Google. Dobra historia pozwala zaoszczędzić na pozycjonowaniu i linkowaniu, ale błędy poprzedniego właściciela mogą zaszkodzić Twojej nowej stronie. Dlatego warto najpierw sprawdzić historię adresu, który masz na oku.
Tutaj sprawdzisz historię dowolnej domeny: Wayback Machine - Szybciej wchodzisz na rynek
Jeśli adres ma długą historię i zadbano o jego prawidłowe linkowanie, to domena ma szansę uzyskać lepsze wyniki w rankingu Google w szybszym czasie, niż nowy adres. - Wydajesz mniej na pozycjonowanie
Budowanie świadomości marki będzie tańsze, jeśli domena jest już znana klientom i wyszukiwarce Google.