Firma home.pl oferuje takie usługi jak domena, serwer czy sklep internetowy. Usługi te ważne są (na podstawie zrealizowanej przez Ciebie płatności) najczęściej przez okres 1 roku. Sprawdź, z jakiego okresu rozliczeniowego możesz skorzystać.
Gdy ważność usługi wygaśnie (np. po 1 roku) i usługa nie zostanie opłacona ponownie, to w przypadku np. sklepu internetowego wszelkie dane m.in. informacje o produktach i ich cenach zostaną utracone. W przypadku domeny, nie będzie można z niej korzystać (po określonym okresie czasu powróci do puli nazw wolnych).
Aby zapobiec w/w sytuacjom należy przedłużyć ważność usługi – opłacając ją.
- Kiedy mogę przedłużyć ważność usługi w home.pl (opłacić usługę)?
- Metody przedłużenia ważności usługi w home.pl (opłacania ich)
- Procedura przedłużenia ważności usługi metodą „płatności on-line”
- Procedura przedłużenia ważności usługi metodą „płatność tradycyjna”
Kiedy mogę przedłużyć ważność usługi w home.pl (opłacić usługę)?
Opłacić usługę możesz najwcześniej na cztery tygodnie (28 dni) przed upływem ważności usługi. Wtedy też generowana jest PRO FORMA (wygenerowanie PRO FORMY oznacza, że możesz zobaczyć obraz PRO FORMY w formacie .pdf po zalogowaniu się do Panelu klienta home.pl).
PRO FORMY za usługi w home.pl wysyłane są:
-
w wiadomości e-mail, w której znajduje się link, po kliknięciu w który otworzy się na ekranie PRO FORMA w formacie .pdf (czyli takim, który można wydrukować). Wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail reprezentanta usługi.
- w wersji papierowej na adres abonenta usługi (chyba że włączona jest opcja dotycząca e-faktury). Adres abonenta usługi sprawdzisz logując się do Panelu klienta home.pl i wchodząc w opcję menu „Profil”, a następnie w podopcję „Moje dane”.
Metody przedłużenia ważności usługi w home.pl (opłacania ich)
Usługę w home.pl możesz opłacić za pomocą:
- Płatności on-line (elektroniczny przelew bankowy, BLIK lub płatność kartą kredytową),
- Płatność tradycyjna (standardowy przelew bankowy lub na poczcie).
Polecamy korzystanie z płatności online, ze względu na natychmiastowe przedłużenie ważności usług, bez ryzyka ich utraty. Jest to najbardziej wygodny sposób opłacania usług w home.pl.
Aby opłacić usługę za pomocą płatności online zaloguj się w Panelu klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi. Dostępne są dwa miejsca, w których możesz przejść do opłacania usługi (wybierz dowolne dogodniejsze dla Ciebie):
- Lista Faktury nieopłacone znajdująca się w opcji menu Płatności – zaznacz tu Pro Formę i kliknij przycisk „Opłać” znajdujący się na pasku akcji (na górze strony), w kolejnym kroku wskaż usługi (zawarte na PRO FORMIE), które chcesz opłacić,
- Lista Usługi nieopłacone znajdująca się w opcji menu Płatności – zaznacz tu usługi, które chcesz opłacić i kliknij przycisk „Opłać” znajdujący się na pasku akcji (na górze strony).
Krok 1a – wybór usług
W sekcji Usługi nieopłacone, możesz od razu zaznaczyć usługi, za które chcesz dokonać płatności. W kolejnym kroku, po kliknięciu Opłać, zostaniesz przekierowany do systemu płatności.
Krok 1b – wybór Pro Formy i usługi
Jeśli wybór płatności zacząłeś w sekcji faktury nieopłacone, wybierz PRO FORMĘ, w ramach której chcesz dokonać płatności.
W kolejnym kroku wybierz usługi (dostępne w ramach wybranej PRO FORMY) które chcesz opłacić. Pamiętaj, że PRO FORMA jest tylko dokumentem informacyjnym, co oznacza, że dostarcza informacji, np. o usługach które możesz opłacić. Jej numer nie pokrywa się z numerem wystawianej faktury VAT
Krok 2 – podsumowanie wpisanych danych, wybór metody płatności i dokonanie płatności on-line
Zweryfikuj wyświetlone na ekranie dane (w szczególności kwoty, nazwy usług). Jeśli wszystkie dane się zgadzają, wybierz jedną z dostępnych metod płatności.
W zależności od wybranej metody płatności, zostaniesz, np. przekierowany na stronę wyboru banku/konta z którego chcesz dokonać wpłaty.
Procedura przedłużenia ważności usługi metodą „płatność tradycyjna”
Usługi home.pl możesz opłacić też tradycyjnym przelewem bankowym, wpłacając pieniądze na unikalny numer rachunku, który wyświetlony jest w Panelu klienta home.pl. Unikalny numer rachunku znajdziesz w opcji menu „Pulpit”, w sekcji „Płatności”.
W przypadku dokonywania płatności przelewem zagranicznym akceptujemy tylko przelewy bankowe w pełnej wysokości (prowizje, koszty banku i inne obciążenia wpłat pokrywa wpłacający). Informacje wymagane dla przelewów z innych krajów niż Polska znajdziesz pod tym adresem.
W tytule przelewu podaj numer faktury i/lub nazwę usługi (np. „serwer123456.home.pl”), której dotyczy wpłata:
Hosting stworzony dla WordPressa
Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.