Szczegółowy opis przedłużania ważności usługi w home.pl

Firma home.pl oferuje takie usługi jak domena, serwer czy sklep internetowy. Usługi te ważne są (na podstawie zrealizowanej przez Ciebie płatności) najczęściej przez okres 1 roku. Kliknij tutaj, aby sprawdzić z jakiego okresu rozliczeniowego możesz skorzystać.

Gdy ważność usługi wygaśnie (np. po 1 roku) i usługa nie zostanie opłacona ponownie, to w przypadku np. sklepu internetowego wszelkie dane m.in. informacje o produktach i ich cenach zostaną utracone. W przypadku domeny, nie będzie można z niej korzystać (po określonym okresie czasu powróci do puli nazw wolnych).

WAŻNE! Pamiętaj, że brak wpłaty jest równoznaczny z rezygnacją z danej usługi!
WAŻNE! Kliknij tutaj, jeśli chcesz przedłużyć ważność serwera VPS.

Aby zapobiec w/w sytuacjom należy przedłużyć ważność usługi – opłacając ją.

Kiedy mogę przedłużyć ważność usługi w home.pl (opłacić usługę)?

Opłacić usługę możesz najwcześniej na cztery tygodnie (28 dni) przed upływem ważności usługi. Wtedy też generowana jest PRO FORMA (wygenerowanie PRO FORMY oznacza, że możesz zobaczyć obraz PRO FORMY w formacie .pdf po zalogowaniu się w Panelu Klienta home.pl).

WAŻNE! PRO FORMA wysyłana jest na kontaktowy adres e-mail Klienta oraz w kopercie tradycyjną pocztą, chyba że włączona jest opcja dotycząca e-faktury.

PRO FORMY za usługi w home.pl wysyłane są:

  • w wiadomości e-mail, w której znajduje się link, po kliknięciu w który otworzy się na ekranie PRO FORMA w formacie .pdf (czyli takim, który można wydrukować). Wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail reprezentanta usługi.
  • w wersji papierowej na adres Abonenta usługi (chyba że włączona jest opcja dotycząca e-faktury). Adres Abonenta usługi sprawdzisz logując się do Panelu Klienta home.pl i wchodząc w opcję menu “Profil”, a następnie w podopcję “Moje dane”.
WAŻNE! Jeśli chcesz wygenerować PRO FORMĘ wcześniej, czyli przed terminem 28 dni przed upływem ważności usługi, to niezbędny jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
WAŻNE! Dotyczy serwerów dedykowanych. Faktury VAT, za usługi serwerów dedykowanych, wystawiane są na początku danego miesiąca i wysyłane są pocztą tradycyjną do Klienta. Termin płatności przypada zazwyczaj na 15-stego danego miesiąca (termin płatności wynosi 14 dni).

Metody przedłużenia ważności usługi w home.pl (opłacania ich)

Usługę w home.pl możesz opłacić za pomocą:

  1. Płatności on-line (elektroniczny przelew bankowy lub płatność kartą kredytową),
  2. Płatność tradycyjna (standardowy przelew bankowy lub na poczcie).

Polecamy korzystanie z płatności online, ze względu na natychmiastowe przedłużenie ważności usług, bez ryzyka ich utraty. Jest to najbardziej wygodny sposób opłacania usług w home.pl.

WAŻNE! Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy Twój bank realizuje płatności elektroniczne przez całą dobę. Jest to bardzo ważne, gdyz niektóre banki realizują podobne płatności np. tylko w dni robocze.

Aby opłacić usługę za pomocą płatności online zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi. Dostępne są dwa miejsca, w których możesz przejść do opłacania usługi (wybierz dowolne dogodniejsze dla Ciebie):

  • Lista Faktury nieopłacone znajdująca się w opcji menu Płatności – zaznacz tu Pro Formę i kliknij przycisk “Opłać” znajdujący się na pasku akcji (na górze strony), w kolejnym kroku wskaż usługi (zawarte na Pro Formie), które chcesz opłacić,
  • Lista Usługi nieopłacone znajdująca się w opcji menu Płatności – zaznacz tu usługi, które chcesz opłacić i kliknij przycisk “Opłać” znajdujący się na pasku akcji (na górze strony).

opac.png

Rys. Widok opcji menu “Płatności” (kliknij, aby powiększyć).

Krok 1a – wybór usług

W sekcji Usługi nieopłacone, możesz od razu zaznaczyć usługi, za które chcesz dokonać płatności. W kolejnym kroku, po kliknięciu Opłać, zostaniesz przekierowany do systemu płatności.

Krok 1b – wybór Pro Formy i usługi

Jeśli wybór płatności zacząłeś w sekcji faktury nieopłacone, wybierz Pro Formę w ramach której chcesz dokonać płatności.

W kolejnym kroku wybierz usługi (dostępne w ramach wybranej Pro Formy) które chcesz opłacić. Pamiętaj, że Pro Forma jest tylko dokumentem informacyjnym, co oznacza, że dostarcza informacji, np. o usługach które możesz opłacić. Jej numer nie pokrywa się z numerem wystawianej Faktury Vat.

Krok 2 – podsumowanie wpisanych danych, wybór metody płatności i dokonanie płatności on-line

Zweryfikuj wyświetlone na ekranie dane (w szczególności kwoty, nazwy usług). Jeśli wszystkie dane się zgadzają, wybierz jedną z dostępnych metod płatności.

 

W zależności od wybranej metody płatności, zostaniesz, np. przekierowany na stronę wyboru banku/konta z którego chcesz dokonać wpłaty.

WAŻNE! Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy Twój bank realizuje płatności elektroniczne przez całą dobę. Jest to bardzo ważne, gdyż niektóre banki realizują te płatności np. tylko w dni robocze.

Po poprawnym zakończeniu transakcji, zostaniesz ponownie przekierowany do Panelu Klienta home.pl, a Twoje usługi będą oczekiwały na realizacje wysłanej płatności.

WAŻNE! Zanotuj numer Twojej transakcji wyświetlony na ekranie. W przypadku wystąpienia niedogodności z transakcją, skontaktuj się z firmą PayU S.A. pod numerem telefonu +48 (61) 860 27 00 i powołaj się na ten numer transakcji. Pod tym adresem możesz również skontaktować się z firmą PayU S.A. za pomocą formularza kontaktowego.

Procedura przedłużenia ważności usługi metodą “płatność tradycyjna”

Usługi home.pl możesz opłacić też tradycyjnym przelewem bankowym, wpłacając pieniądze na unikalny numer rachunku, który wyświetlony jest w Panelu Klienta home.pl. Unikalny numer rachunku znajdziesz w opcji menu “Pulpit”, w sekcji “Płatności”.

WAŻNE! Unikalny numer rachunku bankowego, na który możesz dokonywać wpłat za usługi, znajduje się również na Fakturze VAT PRO  FORMA.
cp26.jpg

W przypadku dokonywania płatności przelewem zagranicznym akceptujemy tylko przelewy bankowe w pełnej wysokości (prowizje, koszty banku i inne obciążenia wpłat pokrywa wpłacający). Informacje wymagane dla przelewów z innych krajów niż Polska znajdziesz pod tym adresem.

zaplac5.jpg

W tytule przelewu podaj numer faktury i/lub nazwę usługi (np. “kowalski.home.pl”), której dotyczy wpłata:

Przykład tytułu: PRO/73924/2013 kowalski.home.pl.
WAŻNE! W przypadku tradycyjnego przelewu, wszystkie wpłaty wykonane na rachunek bankowy home.pl i na nim zaksięgowane do godziny 19:00, rozliczane są tego samego dnia (z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt). Po zaksięgowaniu środków oraz ich rozliczeniu, następuje przedłużenie ważności usługi. W przypadku płatności wykonanych na rachunek bankowy home.pl i na nim zaksięgowanych po godzinie 19:00, zostaną one rozliczone dnia następnego (w dni robocze, od poniedziałku do piątku).
Przykład: Jeśli płatność została zaksięgowana w piątek na rachunku bankowym home.pl, to zostanie ona rozliczona tego samego dnia, także w piątek. Datą wystawienia Faktury VAT będzie data otrzymania wpłaty, czyli piątek.
WAŻNE! Firma home.pl nie przedłuża domen na podstawie potwierdzeń płatności.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl