Import bazy klientów w Sellastiku

Jeśli chcesz migrować bazę klientów do sklepu Sellastik, możesz to łatwo zrobić za pomocą importu. W tym celu:

  1. Pobierz przykładowy szablon pliku importu (format CSV).
  2. W oparciu o szablon utwórz plik z danymi klientów w dowolnym edytorze arkuszy kalkulacyjnych.
    Możesz pozostawić puste te kolumny, których nie potrzebujesz. Możesz dodać też inne kolumny. Pełną listę kolumn dot. klientów i ich zastosowanie znajdziesz poniżej.
  3. W panelu sklepu przejdź do sekcji Katalog -> Import i eksport danych i prześlij plik.
fragment pliku CSV z przykładową listą klientów do zaimportowania do sklepu Sellastik

Fragment pliku CSV z przykładową listą klientów do zaimportowania do sklepu Sellastik

To wszystko – nowi klienci zostali dodani do Twojego sklepu.

Kolumny używane w imporcie i eksporcie klientów

Kolumny z poniższych list mogą być używane w wierszach, w których wartością kolumny „type” jest „customer”.

Obowiązkowe kolumny to:

  • Gdy tworzysz nowych klientów: customer_primarily_email
  • Gdy aktualizujesz istniejących klientów: customer_primarily_email lub customer_internal_id (gdy aktualizujesz adres e-mail klienta).

Przejdź do wybranej listy kolumn:

Kolumny z podstawowymi danymi o kliencie

Nazwa kolumny Opis Co się stanie, jeśli pozostawię komórkę pustą lub popełnię błąd?
customer_primary_email • Główny adres e-mail Twojego klienta.
• Używany jako identyfikator do aktualizacji klientów, którzy już istnieją w Twoim sklepie.
• Nie więcej niż 254 znaki.
• Jeśli wartość komórki nie będzie adresem e-mail, cały wiersz zostanie zignorowany, a jego dane nie zostaną zaimportowane.
• Jeśli tworzysz lub aktualizujesz nowego klienta i pozostawisz tę komórkę pustą, klient nie zostanie utworzony/zaktualizowany.
customer_internal_id • Identyfikator klienta w Twoim sklepie.
• Liczba bez części ułamkowych, np. „123456”.
• Służy do aktualizowania głównych adresów e-mail klientów, którzy już istnieją w Twoim sklepie online.
• Identyfikator jest generowany, gdy klient jest tworzony w Twoim sklepie. Jeśli tworzysz nowego klienta, nie znasz jeszcze identyfikatora, więc nie musisz go określać.
• Jeśli popełnisz błąd w tej komórce, cały wiersz zostanie zignorowany (jego dane nie zostaną zaimportowane).
• Możesz pozostawić tę komórkę pustą podczas aktualizowania klienta, jeśli określisz jego adres e-mail.
customer_full_name • Imię i nazwisko klienta.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli tworzysz nowego klienta i pozostawisz tę komórkę pustą, klient zostanie utworzony bez nazwy.
customer_first_name • Imię Twojego klienta.
• Ignorowane, jeśli wypełnisz kolumnę „customer_full_name”.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 254 znaki zarówno dla imienia, jak i nazwiska.
• Kolumna specyficzna dla importu. Brak w eksportowanych plikach CSV.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, jego imię i nazwisko nie zostaną zaktualizowane.
customer_last_name • Nazwisko Twojego klienta.
• Ignorowane, jeśli wypełnisz kolumnę „customer_full_name”.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 254 znaki zarówno dla imienia, jak i nazwiska.
• Kolumna specyficzna dla importu. Brak w eksportowanych plikach CSV.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, jego imię i nazwisko nie zostaną zaktualizowane.
customer_primary_phone_number • Główny numer telefonu Twojego klienta.
• Na przykład „48123456789” lub „+48-123-456-789”.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce (wartość nie będzie numerem telefonu), zostanie ona zignorowana.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony główny numer telefonu, wartość zostanie usunięta.
customer_group_name • Grupa, do której należy ten klient.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, zostanie on przypisany do grupy Ogólne.
customer_is_accepted_marketing_communication • Określa, czy klient wyraził zgodę na otrzymywanie od Ciebie marketingowych wiadomości e-mail.
• true, True, yes, Yes, y — dla „tak”
• false, False, no, No, n — dla „nie”
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce, zostanie on zignorowany.
Jeśli pozostawisz tę komórkę pustą lub popełnisz błąd podczas tworzenia nowego klienta, wartość zostanie ustawiona na false („e-maile marketingowe niedozwolone”).
customer_is_tax_exempt • Określa, czy klient jest zwolniony z podatku.
• true, True, yes, Yes, y — dla „tak”
• false, False, no, No, n — dla „nie”
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce, zostanie on zignorowany.
Jeśli pozostawisz tę komórkę pustą lub wystąpi błąd podczas tworzenia nowego klienta, wartość zostanie ustawiona na wartość bez podatku.
customer_tax_id • Numer identyfikacji podatkowej tego klienta.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 32 znaki.
• Na przykład „123-456-789”.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla odbiorcy, który ma już określony identyfikator podatkowy, wartość identyfikatora zostanie usunięta.
customer_private_admin_note • Notatka dot. klienta – niewidoczna dla klienta, widoczna dla administratora sklepu i pracowników.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 3000 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już dodaną notatkę, wartość notatki zostanie usunięta.

Powrót do góry strony

Kolumny z danymi adresowymi, kontaktowymi i rozliczeniowymi

We wszystkich poniższych kolumnach litera „N” w nazwie kolumny jest zastępowana numerem danego adresu/kontaktu zgodnie z jego kolejnością na konkretnej karcie klienta w Twoim sklepie. Jeśli dla tego klienta istnieje tylko jeden adres wysyłki/kontakt/adres rozliczeniowy, N = 1.
W pliku CSV adresy i kontakty muszą być uporządkowane dokładnie tak, jak chcesz, aby pojawiały się na karcie klienta w panelu administracyjnym sklepu (kolumny z adresem/kontaktem podstawowym są na początku itd.).
Upewnij się, że masz dane o wszystkich adresach wysyłkowych, które chcesz, aby klient miał w pliku podczas tworzenia lub aktualizowania klientów.

Nazwa kolumny Opis Co się stanie, jeśli pozostawię komórkę pustą lub popełnię błąd?
customer_shipping_address_id_N • Identyfikator adresu wysyłki w Twoim sklepie.
• Liczba bez części ułamkowych.
• Służy do aktualizowania adresu wysyłki, który już istnieje dla klienta w Twoim sklepie online.
• ID jest generowane podczas tworzenia adresu wysyłki w Twoim sklepie. Jeśli tworzysz nowy adres wysyłki dla klienta, nie znasz jeszcze identyfikatora, więc nie musisz go określać.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce, cały zestaw danych dla tego adresu wysyłki zostanie zignorowany (jego dane nie zostaną zaktualizowane).
customer_shipping_address_recipient_full_name_N • Imię i nazwisko odbiorcy dla tego adresu wysyłki.
• Dowolny tekst (słowa, cyfry itp.), nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określoną nazwę adresata, wartość nazwy zostanie usunięta.
customer_shipping_address_street_N • Nazwa ulicy i numer budynku/mieszkania dla tego adresu wysyłki.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony adres, zostanie on usunięty.
customer_shipping_address_city_N • Nazwa miasta dla tego adresu wysyłki.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określoną nazwę miasta, wartość nazwy zostanie usunięta.
customer_shipping_address_country_code_N • Dwuliterowy kod kraju dla tego adresu wysyłki (zgodnie z międzynarodową normą ISO 3166), np. „PL”. Jeśli popełnisz błąd w tej komórce lub pozostawisz ją pustą, zostanie ona zignorowana.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony kod kraju, wszystkie dane kraju wysyłki zostaną usunięte.
customer_shipping_address_country_name_N Nazwa kraju dla tego adresu wysyłki Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowana podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV. Nazwa kraju jest ustawiana na podstawie wartości kolumny „customer_shipping_address_N_country_code”.
customer_shipping_address_postal_code_N • Kod pocztowy dla tego adresu wysyłki, np. „01-060”.
• Nie więcej niż 10 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony kod pocztowy, wartość kodu zostanie usunięta.
customer_shipping_address_state_or_province_code_N Kod stanu lub prowincji dla tego adresu wysyłki, np. „NY”. Jeśli popełnisz błąd w tej komórce lub pozostawisz ja pustą, zostanie ona zignorowana.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony kod stanu lub prowincji, wszystkie dane stanu lub prowincji wysyłki zostaną usunięte.
customer_shipping_address_state_or_province_name_N Nazwa stanu lub prowincji dla tego adresu wysyłki. Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowana podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV. Nazwa stanu lub prowincji jest ustawiana na podstawie wartości kolumny „customer_shipping_address_N_state_or_province_code”.
customer_shipping_address_note_N • Komentarz dodany przez właściciela sklepu lub pracownika dla adresu wysyłki tego klienta w sekcji Moja sprzedaż → Klienci w Twoim sklepie.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określoną notatkę, wartość notatki zostanie usunięta.
customer_shipping_address_singleline_N Adres wysyłki klienta jako pojedynczy wiersz tekstu, który podsumowuje wszystkie wartości pól w poszczególnych kolumnach „customer_shipping_address_N”. Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowana podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV.
customer_contact_id_N • Identyfikator kontaktu do klienta w Twoim sklepie.
• Liczba bez części ułamkowych.
• Służy do aktualizowania kontaktu, który już istnieje dla klienta w Twoim sklepie internetowym.
• ID jest generowane, gdy kontakt jest tworzony w Twoim sklepie. Jeśli tworzysz nowy kontakt do klienta, nie znasz jeszcze identyfikatora, więc nie musisz go określać.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce, cały zestaw danych dla tego kontaktu zostanie zignorowany (jego dane nie zostaną zaktualizowane).
customer_contact_type_N • Typ kontaktu do tego klienta zgodnie z listą dostępną na stronach klientów w panelu administracyjnym sklepu.
• Możesz wybierać spośród następujących typów: email, phone, facebook, instagram, twitter, youtube, tiktok, pinterest, vk, fb_messenger, whatsapp, telegram, viber, url, other.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce lub pozostawisz tę komórkę pustą, wszystkie dane dla tego kontaktu zostaną zignorowane.
customer_contact_value_N • Kontakt do tego klienta.
• Na przykład rzeczywisty numer telefonu, adres e-mail lub adres profilu na Instagramie.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 255 znaków (15 dla numerów telefonów).
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określoną wartość kontaktu, wartość kontaktu zostanie usunięta.
customer_contact_note_N • Notatka dodana przez właściciela sklepu lub pracownika do kontaktu do tego klienta w sekcji Moja sprzedaż → Klienci w Twoim sklepie.
• Dowolny tekst, nie dłuższy niż 160 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określoną notatkę, wartość notatki zostanie usunięta.
customer_contact_handle_N • Krótki identyfikator tego kontaktu do klienta.
• Na przykład dla „https://www.instagram.com/account_example” wartość to „account_example”.
Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowane podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV. Obsługa konta jest ustawiana na podstawie wartości kolumny „customer_contact_N_value”.
customer_billing_person_full_name • Imię i nazwisko do rozliczeń dla tego klienta.
• Dowolny potrzebny tekst (słowa, cyfry itp.), nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla odbiorcy, który ma już określone imię i nazwisko osoby rozliczeniowej, wartość nazwy zostanie usunięta.
customer_billing_person_street • Nazwa ulicy i numer budynku/mieszkania do rozliczeń.
• Dowolny potrzebny tekst (słowa, cyfry itp.), nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla odbiorcy, który ma już określony adres osoby rozliczeniowej, wartość adresu zostanie usunięta.
customer_billing_person_city • Nazwa miasta do rozliczeń.
• Dowolny potrzebny tekst (słowa, cyfry itp.), nie dłuższy niż 255 znaków.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określone miasto osoby rozliczeniowej, wartość nazwy miasta zostanie usunięta.
customer_billing_person_country_code • Dwuliterowy kod kraju dla adresu do rozliczeń (zgodnie z międzynarodową normą ISO 3166), np. „PL”. Jeśli popełnisz błąd w tej komórce lub pozostawisz tę komórkę pustą, zostanie ona zignorowana.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla osoby rozliczeniowej, która ma już określony kod kraju, wszystkie dane kraju zostaną usunięte.
customer_billing_person_country_name Nazwa kraju, w którym znajduje się adres do rozliczeń. Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowana podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV. Nazwa kraju jest ustawiana na podstawie wartości kolumny „customer_billing_person_country_code”.
customer_billing_person_postal_code • Kod pocztowy adresu do rozliczeń, np. „01-060”. Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla odbiorcy, który ma już określony kod pocztowy osoby rozliczeniowej, wartość kodu zostanie usunięta.
customer_billing_person_state_or_province_code • Kod stanu lub prowincji odpowiadający adresowi do rozliczeń.
• Na przykład „NY”.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce lub pozostawisz tę komórkę pustą, zostanie ona zignorowana.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony kod stanu lub prowincji osoby rozliczeniowej, wszystkie dane stanu lub prowincji zostaną usunięte.
customer_billing_person_state_or_province_name Nazwa stanu lub prowincji dla adresu do rozliczeń. Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowana podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV. Nazwa stanu lub prowincji jest ustawiana na podstawie wartości kolumny „customer_billing_person_state_or_province_code”.
customer_billing_person_phone • Numer telefonu do rozliczeń.
• Na przykład „48123456789” lub „+48-123-456-789”.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce (wartość nie jest numerem telefonu), zostanie ona zignorowana.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, który ma już określony numer telefonu osoby rozliczeniowej, wartość numeru telefonu zostanie usunięta.
customer_billing_person_address_singleline Adres do rozliczeń jako pojedynczy wiersz tekstu, który podsumowuje wszystkie wartości pól w poszczególnych kolumnach „customer_billing”. Kolumna specyficzna dla eksportu. Ignorowana podczas importowania klienta, nawet jeśli znajduje się w pliku CSV.

Powrót do góry strony

Kolumny dotyczące zamówień złożonych przez klienta

Poniższe kolumny są specyficzne dla eksportu. Oznacza to, że są ignorowane podczas importowania klienta, nawet jeśli znajdują się w pliku CSV.
Nazwa kolumny Opis
customer_number_of_placed_orders • Liczba zamówień złożonych przez tego klienta w Twoim sklepie.
• Dowolna liczba bez części ułamkowych, np. „15”.
customer_sales_value • Ogólna wartość sprzedaży zamówień złożonych przez tego klienta w Twoim sklepie.
• Liczba z częściami ułamkowymi lub bez. Części ułamkowe mogą być oddzielone kropką lub przecinkiem, np. „3400” lub „1280.75”.
customer_average_order_value • Średnia wartość zamówienia, które ten klient składa w Twoim sklepie.
• Liczba z częściami ułamkowymi lub bez. Części ułamkowe mogą być oddzielone kropką lub przecinkiem, np. „3400” lub „1280.75”.
customer_first_order_date • Data i godzina pierwszego zamówienia złożonego przez tego klienta w Twoim sklepie, np. „2024-09-11 15:48:06 +0400”.
customer_last_order_date • Data i godzina ostatniego zamówienia złożonego przez tego klienta w Twoim sklepie, np. „2024-09-11 15:48:06 +0400”.

Powrót do góry strony

Kolumny z pozostałymi informacjami o kliencie

Nazwa kolumny Opis Co się stanie, jeśli pozostawię komórkę pustą lub popełnię błąd?
customer_storefront_language • (W przypadku sklepów wielojęzycznych) Język witryny sklepowej, z którego korzysta ten klient.
• Kody języków są określane zgodnie z listą kodów języków.
• Dowolny kod językowy, np. „pl”.
Jeśli popełnisz błąd w tej komórce, zostanie on zignorowany. Jeśli pozostawisz tę komórkę pustą, klient zobaczy witrynę sklepu w głównym języku sklepu.
customer_account_password • Hasło do konta klienta w Twoim sklepie.
• Dowolny tekst.
• Kolumna specyficzna dla importu. Brak w eksportowanych plikach CSV.
Jeśli zaimportujesz pustą komórkę dla klienta, dane hasła dla niego nie zostaną zaktualizowane.
source_store_id • Pojawia się w plikach eksportu w celu identyfikacji sklepu, z którego wyeksportowano dane.
• Podczas importowania pliku wyeksportowanego ze sklepu A do sklepu B należy zachować kolumnę z identyfikatorem sklepu A, aby informacje były poprawnie interpretowane podczas importu.
• Możesz pominąć tę kolumnę podczas ponownego importowania pliku, który wyeksportowałeś/-aś ze sklepu A do sklepu A.
Jeśli zaimportujesz plik wyeksportowany z magazynu A do sklepu B i zachowasz kolumnę z identyfikatorem sklepu A, oczekiwany jest błąd w komórce „customer_internal_id”. Możesz kontynuować importowanie pliku.

Powrót do góry strony

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie