Jak przenieść pocztę z domeny technicznej na własny adres?

Korzystanie z adresu e-mail w domenie technicznej nie należy do rekomendowanych rozwiązań z trzech powodów. Po pierwsze, takie adresy nie wyglądają profesjonalnie i nie budzą zaufania adresatów, a to bardzo ważne w budowaniu wizerunku w sieci. Po drugie: nie można ich w pełni konfigurować, a więc dodawać rekordów, które bywają decydującym czynnikiem w dostarczaniu maili lub kwalifikowaniu jako spam. I w końcu po trzecie: wiadomości e-mail z adresu w domenie technicznej nie zawsze będą docierać poprawnie do odbiorców.

Czytaj więcej: Czym jest domena techniczna i do czego służy? » Pomoc | home.pl

Jak przenieść się na własny adres z domeny technicznej? 

Przeniesienie się na własny adres to łatwy i krótki proces, potrzebujesz zaledwie 5 minut i dowolnej posiadanej domeny. 
Nie masz jeszcze własnej domeny? Sprawdź naszą ofertę i wybierz adres dla siebie. >> 

Krok I: Przypisanie domeny
Przeniesienie zacznij od przypisania domeny do hostingu.
Jeśli Twoja domena jest już przypisana do hostingu, przejdź do kroku II. 

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl. 
  2. Przejdź do sekcji Usługi WWW, a następnie kliknij w nazwę hostingu, do którego chcesz przypisać domenę. 
  3. W sekcji Przypisane domeny kliknij Przypisz, a następnie z listy wybierz posiadaną domenę. 
  4. Kliknij przycisk Wyślij

Jeśli nie masz jeszcze własnej domeny, możesz wyszukać i dodać ją do koszyka tutaj. >>

Krok II: Zmiana konfiguracji
Po przypisaniu domeny do serwera wystarczy, że zmienisz konfigurację konta w programie pocztowym, z którego korzystasz. Odszukaj wykorzystywany przez siebie program poniżej i przejdź do instrukcji konfiguracji: 

-> Outlook  

-> Thunderbird 

-> Poczta dla Windows 

-> Mail na komputerze Mac 

-> Mail na urządzeniu iPhone/iPad 

-> Poczta na urządzeniu z systemem Android 

-> Windows Live 

Ustaw automatyczne przekierowanie na poprzedniej skrzynce e-mail 

By mieć pewność, że po przeniesieniu się na nowy adres nie przeoczysz żadnej wiadomości, skorzystaj z opcji automatycznego przekierowania. W ten sposób nawet jeśli nadawca prześle maila na stary adres, otrzymasz go również na nową skrzynkę.  

    1. W zakładce Poczta kliknij przycisk Automatyczne przekazywanie.
    2. Przesuń suwak w nagłówku, by uruchomić opcję. W polu Przesyłaj wszystkie wiadomości przychodzące na ten adres wprowadź adres e-mail nowej skrzynki, a następnie zatwierdź zmiany.  

Poinformuj adresatów, że Twój adres e-mail się zmienił 

Warto przyzwyczaić adresatów, że niebawem zmieni się Twój adres mailowy. W tym celu możesz wykonać kilka działań, które ułatwią proces przeniesienia się na nowy adres. 

Dodaj informację do podpisu pod wysyłanymi wiadomościami

 

  1. Przejdź do ustawień skrzynki i po lewej stronie wybierz Poczta, a następnie Podpisy.

  2. Możesz dodać nowy podpis lub edytować obecnie używany. Po dodaniu treści kliknij Zapisz.
  3. Upewnij się, że nowy podpis jest ustawiony jako domyślny.

Uruchom automatyczną odpowiedź na otrzymywane wiadomości 

Dzięki autoresponderowi nadawca wysyłający do Ciebie wiadomość otrzyma automatyczną odpowiedź z informacją o nowym adresie e-mail. 

  1. Przejdź do zakładki Poczta, a następnie kliknij przycisk Zawiadomienie o urlopie.
  2. Przesuń suwak w nagłówku, by uruchomić opcję autorespondera. Nadaj tytuł wysyłanej odpowiedzi i wprowadź jej treść, a następnie Zastosuj zmiany.

    Od teraz na każdą otrzymaną wiadomość e-mail będzie wysyłana automatyczna odpowiedź. 

Strona internetowa i social media 

O zmianie adresu e-mail możesz poinformować także wykorzystując swoją stronę internetową i social media. Krótka informacja wyświetlana na witrynie lub profilu będzie łatwo dostępna dla zainteresowanych.  

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie