Od czego zacząć pozycjonowanie WordPress?

Zwiększanie zainteresowania użytkowników Twoją witryną WordPress to naturalny krok, jaki możesz wykonać w każdej chwili, stosując się do podstawowych zaleceń w zakresie pozycjonowania witryny WordPress. Niezależnie od tego, czy zależy Ci na zwiększeniu ruchu, aby dostarczać treści, czy właśnie wprowadzasz ofertę produktów, co do których chcesz maksymalizować sprzedaż, witryna internetowa pozostaje żywym organizmem, który wymaga pielęgnacji.

SPIS TREŚCI

Pozycjonowanie WordPress – informacje podstawowe

WordPress sam w sobie jest idealnym narzędziem znacznie ułatwiającym proces pozycjonowania. Jest prosty, łatwy w edycji, ale oferuje też wiele domyślnych i dodatkowych narzędzi, jakie mogą Ci w tym wszystkim pomóc. Niektóre rzeczy, będziesz musiał wprowadzić sam, dbając o nie przy okazji budowania struktury strony. Pozostałe będą tworzone naturalnie podczas dodawania treści i uzupełnienia meta danych, itp..

Pamiętaj, że pozycjonowanie strony internetowej to szereg procesów, których nadrzędnym celem, jest wyprowadzenie witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Aby tak się stało, nie tylko pozycjonujesz witrynę na konkretne frazy, które Twoim zdaniem określają Twoją firmę czy stronę, ale również na zapytania, jakich rzeczywiście używają użytkownicy, aby Cię odnaleźć. Jeśli Google ma nie tylko zwracać Twoją witrynę jako najlepszy wynik wyszukiwania, ale również traktować ją jako wartościową, zaufaną i godną polecenia, musisz tak samo zadbać o jej treść jak również strukturę.

Z tego artykułu dowiesz się, jak szybko zacząć pozycjonowanie witryny WordPress, ale też. o czym pamiętać od początku jej budowy, aby później nie wracać niepotrzebnie i nie naprawiać błędów. Witryna zajmująca wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, mają większą widoczność i szansę na zwiększony ruch. Wysoko oceniane witryny w rankingach, są bardziej wiarygodne. Wysoka jakość treści wpływa na SEO i zaangażowanie użytkowników, np. w proces udostępniania treści i linkowania do nich.

Od czego zacząć pozycjonowanie WordPress?

Pierwszym krokiem do budowania wysoko rokującej w wynikach wyszukiwania witryny jest wybór właściwego hostingu, który zapewni stabilne i ciągłe działanie witryny internetowej oraz zapewni jej właściwą szybkość wczytywania danych i obsługi dużego ruchu z sieci Internet. Hosting i jego działanie będzie wpływał na wyniki wyszukiwania, za każdym razem, kiedy Google zarejestruje przestój w działaniu strony internetowej.

  • Certyfikat SSL i aktywne połączenie HTTPS, będą miały znacznie dla Google w ocenie bezpieczeństwa użytkowników witryny i jest czynnikiem rankingowym.

Skorzystaj z oferty WordPress Hosting SSD wraz z certyfikatem SSL, aby zapewnić swojej stronie szybkie działanie oraz bezpieczeństwo. Dzięki zautomatyzowanemu procesowi instalacji CMS zaraz po zarejestrowaniu i opłaceniu usługi WordPress jest gotowy do pierwszego logowania i rozpoczęcia pracy z witryną. Skorzystaj z tego samego hostingu WordPress, jeśli chcesz przenieść witrynę od innego dostawcy usług hostingowych. Sprawdź WordPress Hosting SSD.

Uruchamiając stronę internetową, musi ona zawierać treść. Statyczne strony internetowe nadal mogą być wysoko w rankingu wyszukiwania, jeśli zapewnisz im wysokiej jakości treści, ale dla wielu wyszukiwarek liczą się zmiany i nowości. Uruchomienie blogów, jak i stały rozwój witryny i jej aktualizacje, stanowią przesłankę do tego, aby traktować witryny jako wiarygodne i rozwijające się, a więc dostarczające wartościowych informacji. Po prostu obierz sobie cel, wyznacz frazy kluczowe i dodawaj nowe treści wokół nich, stale podnosząc pozycję w wynikach wyszukiwania.

Przydatne informacje o pozycjonowaniu WordPress

Twoja strona internetowa już działa? Rozpocznij pozycjonowanie WordPress:

  1. Używaj wtyczek poprawiających jakość publikowanych tekstów, jak również pilnujących podstawowych parametrów dobrego SEO. Jedną z takich wtyczek jest Yoast SEO, który od początku działania z witryną, dostarcza narzędzie optymalizacyjnych. Dbają one o właściwy rozkład nagłówków, frazy kluczowe, nasycenie tekstu słowami kluczowymi, strukturę tekstu oraz jakość treści,
  2. Zadbaj o mapę witryny WordPress, aby dostarczać wyszukiwarkom pełną strukturę adresów URL i ścieżek dostępu do poszczególnych stron i wpisów, a także kategorii, tagów, autorów i innych elementów, które wyszukiwarki mogą uwzględniać w wynikach wyszukiwania. Mapa witryny przyśpiesza proces indeksowania stron, a dla nowych witryn, może pomóc im w szybszym pojawieniu się w Google, zanim same nie wypracują swojej pozycji i wiarygodności. Sama mapa witryny nie wpływa na wyniki wyszukiwania w inny sposób, jak poprzez dostarczanie wyszukiwarkom informacji o adresach URL, jakie mają zostać zindeksowane. Mapę witryny utworzyć m.in. za pomocą Yoast SEO,
  3. Skonfiguruj wygląd linków bezpośrednich, czyli stałych adresów URL prowadzących do stron i wpisów oraz innych treści. Wyszukiwarki doceniają proste, ale jasno opisane linki, które uzyskują wyższą pozycję w rankingach. Możesz to wykonać za pomocą wbudowanej funkcji w panelu WordPress.
  4. Pilnuj nagłówków używanych w publikowanych treściach. Pomoże Ci w tym wtyczka Yoast SEO, ale możesz zrobić to samodzielnie, pamiętając, że temat strony i wpisu to nagłówek H1, a Twoim zdaniem będzie rozmieszczenie nagłówków H2, H3 i akapitów. Yoast SEO pokaże Ci, czy struktura treści jest naprawdę prawidłowa i czy nie warto zmienić rozkładu,
  5. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne, łącząc ze sobą różne treści. Budowanie schematu linkowania wewnętrznego nie jest trudne, ale wymaga przemyślanej strategii, wyznaczenia celów, treści kluczowych oraz tych, których zadaniem będzie ponoszenie ich w rankingu. Budowanie struktury linków wewnętrznych, często daje odpowiedź na pytanie, jakie treści tworzyć, w jakim kierunku rozwijać witrynę.
  6. Monitoruj ruch w Google Analytics oraz Google Search Console, aby stale obserwować zachowania użytkowników, trendy na stronie oraz zapytania, po których można znaleźć Cię w Google. Możesz pomóc sobie w integracji z narzędziami Google korzystając z popularnej wtyczki Site Kit od Google. Podłącz Google Search Console i Google Analytics, jednym kliknięciem.
  7. Pozyskuj linkowanie zewnętrzne, wchodząc we współpracę z innymi serwisami, otwierając kolejne projekty lub będąc aktywnym w sieci Internet. Wartościowe strony, serwisy informacyjne, portale i fora, na których już istnieje ruch i które są dla Google ważne, mogą dać Ci wsparcie w budowaniu pozycji Twojej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.