Od czego zacząć pozycjonowanie WordPress?

Jeśli chcesz zwiększyć zainteresowanie użytkowników Twoją stroną w WordPress, pozycjonowanie jest tym, co może Ci pomóc osiągnąć ten cel. Samo stosowanie się do podstawowych zaleceń w zakresie SEO może sprawić, że Twoja witryna zacznie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, dzięki czemu będzie odwiedzać ją więcej osób. Niezależnie od tego, czy zależy Ci na zwiększeniu ruchu, aby dostarczać treści, czy właśnie wprowadzasz ofertę produktów, co do których chcesz maksymalizować sprzedaż, witryna internetowa pozostaje żywym organizmem, który wymaga pielęgnacji.

SPIS TREŚCI

Pozycjonowanie WordPress – informacje podstawowe

WordPress sam w sobie jest idealnym narzędziem znacznie ułatwiającym proces pozycjonowania. Jest prosty, łatwy w edycji, ale oferuje też wiele domyślnych i dodatkowych narzędzi, które mogą Ci w tym wszystkim pomóc. Niektóre rzeczy, będzie trzeba wprowadzić samodzielnie, dbając o nie przy okazji budowania struktury strony. Pozostałe będą wprowadzane naturalnie podczas dodawania treści, uzupełniania meta danych, itp..

Pamiętaj, że pozycjonowanie strony internetowej to szereg procesów, których celem, jest wyprowadzenie witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Aby tak się stało, pozycjonuj witrynę na konkretne frazy, które Twoim zdaniem określają Twoją firmę, produkty czy stronę, ale również na zapytania, jakich rzeczywiście używają użytkownicy, aby Cię odnaleźć. Jeśli Google ma nie tylko zwracać Twoją witrynę jako najlepszy wynik wyszukiwania, ale również traktować ją jako wartościową, zaufaną i godną polecenia, musisz tak samo zadbać o jej treść, jak również strukturę.

Z tego artykułu dowiesz się, jak szybko zacząć pozycjonowanie strony WordPress, ale też o czym pamiętać od początku jej budowy, aby później nie tracić czasu na naprawianie błędów. Witryny zajmujące wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mają większą widoczność i szansę na zwiększony ruch. Są też uważane za bardziej wiarygodne. Wysoka jakość treści wpływa na SEO i zaangażowanie użytkowników, np. w proces udostępniania treści i linkowania do nich.

Od czego i jak zacząć pozycjonowanie WordPress?

Pierwszym krokiem do budowania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania witryny jest wybór właściwego hostingu, który zapewni stabilne i ciągłe działanie strony internetowej oraz zapewni jej właściwą szybkość wczytywania danych i obsługi dużego ruchu. Częste przestoje w działaniu strony internetowej mogą negatywnie wpłynąć na jej pozycję w Google, dlatego warto zadbać o hosting, który zapewni witrynie prawidłowe, szybkie i maksymalnie nieprzerwane działanie.

  • Certyfikat SSL i aktywne połączenie HTTPS to obecnie standard bezpieczeństwa. SSL może mieć wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Skorzystaj z oferty WordPress Hosting SSD wraz z certyfikatem SSL, aby zapewnić swojej stronie szybkie działanie oraz bezpieczeństwo. Dzięki zautomatyzowanemu procesowi instalacji CMS zaraz po zarejestrowaniu i opłaceniu usługi WordPress jest gotowy do pierwszego logowania i rozpoczęcia pracy z witryną. Skorzystaj z tego samego hostingu WordPress, jeśli chcesz przenieść witrynę od innego dostawcy usług hostingowych.

Sprawdź WordPress Hosting SSD

Strona internetowa musi zawierać treść. Statyczne witryny nadal mogą być wysoko w rankingu wyszukiwania, jeśli zapewnisz im wysokiej jakości treści, ale dla wielu wyszukiwarek liczą się zmiany i nowości. Często aktualizowana i wzbogacana w nowe treści strona będzie częściej odwiedzana przez roboty Google i innych wyszukiwarek i ma szanse na wyższe pozycje rankingowe. Stałe rozwijanie strony zwiększa jej wiarygodność i jest przesłanką, że publikowane na niej treści dostarczają wartościowych i aktualnych informacji. Po prostu obierz sobie cel, wyznacz frazy kluczowe i dodawaj nowe treści wokół nich, stale podnosząc pozycję w wynikach wyszukiwania.

Przydatne informacje o pozycjonowaniu WordPress

Twoja strona internetowa już działa? Rozpocznij pozycjonowanie WordPress:

  1. Używaj wtyczek wspierających SEO. Mogą one pomagać podnosić jakość publikowanych tekstów oraz pilnować podstawowych parametrów dobrego SEO. Jedną z takich wtyczek jest Yoast SEO, który od początku działania z witryną, dostarcza narzędzi optymalizacyjnych. Dbają one o właściwy rozkład nagłówków, frazy kluczowe, nasycenie tekstu słowami kluczowymi, strukturę tekstu oraz jakość treści.
  2. Zadbaj o mapę witryny WordPress, aby dostarczać wyszukiwarkom pełną strukturę adresów URL i ścieżek dostępu do poszczególnych stron i wpisów, a także kategorii, tagów, autorów i innych elementów, które wyszukiwarki mogą uwzględniać w wynikach wyszukiwania. Mapa witryny przyśpiesza proces indeksowania stron, a nowym witrynom może pomóc w szybszym pojawieniu się podstron w Google. Sama mapa witryny nie wpływa na wyniki wyszukiwania w inny sposób, jak poprzez dostarczanie wyszukiwarkom informacji o adresach URL, jakie mają zostać zindeksowane. Mapę witryny utworzyć m.in. za pomocą Yoast SEO,
  3. Skonfiguruj wygląd linków bezpośrednich, czyli stałych adresów URL prowadzących do stron i wpisów oraz innych treści. Wyszukiwarki doceniają proste, ale jasno opisane linki, które uzyskują wyższą pozycję w rankingach. Możesz to wykonać za pomocą wbudowanej funkcji w panelu WordPress.
  4. Pilnuj nagłówków używanych w publikowanych treściach. Pomoże Ci w tym wtyczka Yoast SEO, ale możesz zrobić to samodzielnie. Temat strony i wpisu to nagłówek H1, a w tekście rozmieszczaj nagłówki H2, H3 (itd.) oraz akapity. Yoast SEO pokaże Ci, czy struktura treści jest naprawdę prawidłowa i czy nie warto czegoś w niej zmienić.
  5. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne, łącząc ze sobą różne treści. Budowanie schematu linkowania wewnętrznego nie jest trudne, ale wymaga przemyślanej strategii, wyznaczenia celów, treści kluczowych oraz tych, których zadaniem będzie podnoszenie ich w rankingu. Budowanie struktury linków wewnętrznych często daje odpowiedź na pytanie, jakie treści tworzyć, w jakim kierunku rozwijać witrynę.
  6. Monitoruj ruch w Google Analytics oraz Google Search Console, aby stale obserwować zachowania użytkowników, trendy na stronie oraz zapytania, po których internauci znajdują Twoją stronę w Google. Możesz pomóc sobie w integracji z narzędziami Google korzystając z popularnej wtyczki Site Kit od Google. Podłącz Google Search Console i Google Analytics, jednym kliknięciem.
  7. Pozyskuj linki zewnętrzne, wchodząc we współpracę z innymi serwisami, otwierając kolejne projekty lub będąc aktywnym w internecie. Wartościowe strony, serwisy informacyjne, portale i fora, na których już istnieje ruch i które są dla Google ważne, mogą dać Ci wsparcie w budowaniu pozycji Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.