Poczta głosowa i zarządzanie – Google Voice dostaje nowe funkcje

Google Voice jest komunikatorem głosowym zintegrowanym z aplikacjami pakietu G Suite. W dwóch, nowych aktualizacjach Google wprowadziło nowe funkcje. Dodane zostały funkcje zarządzania przez administratorów oraz poczta głosowa.

Poczta głosowa dostępna w Google voice

Google Voice posiada funkcję automatycznej obsługi przychodzących połączeń. Wraz z nową aktualizacją, Google dodało możliwość ustawiania poczty głosowej jako odpowiedzi na połączenie. Administratorzy organizacji mają trzy możliwości ustawienia jak ma działać poczta głosowa:

  • Bezpośrednie odesłanie połączenia do poczty głosowej
  • Odesłanie do poczty głosowej jeśli odbierający stuknie w odpowiedni przycisk
  • Odesłanie do poczty głosowej jeśli połączenie wykonane jest poza godzinami pracy

Dodatkowo, administratorzy będą mieli możliwość dodawania wiadomości, która zostanie odtworzona zanim połączenie zostanie przekierowane na pocztę głosową. Przykładowo: „Nasze biuro jest obecnie zamknięte. Zostaw wiadomość, oddzwonimy w naszych godzinach pracy.”

Dodawanie telefonów przez Arkusze Google

Dotychczas dodawanie telefonów do usługi Google Voice było bardzo żmudnym procesem, ponieważ wymagało ręcznego dodania każdego urządzenia oddzielnie. Wraz z nową aktualizacją Google wprowadziło możliwość dodawania wielu telefonów na raz, korzystając z tabeli zamieszczonych w pliku aplikacji Arkusze.

Oba rozwiązania zostały już wprowadzone, jednak może minąć kilka dni zanim będą one widoczne w ustawieniach organizacji G Suite. Google wciąż pracuje nad rozwojem komunikacji wśród użytkowników swojej usługi, na przykład ułatwiając planowanie spotkań przez Kalendarz.

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

G Suite to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie