Jak przywrócić utracone pliki (kopia zapasowa w home.pl)?

Najlepszy hosting dla stron WWW

Podwójna kopia bezpieczeństwa

Firma home.pl oferuje unikalną usługę na rynku. Jest to kopia zapasowa Twoich danych, która tworzona jest w czasie rzeczywistym. Co to oznacza?

Wszystkie Twoje dane zapisywane są równocześnie w czasie rzeczywistym na dwóch osobnych serwerach umiejscowionych w dwóch różnych i niezależnych centrach danych w Polsce! Dane na serwerze zapasowym są obrazem danych, które znajdują się na serwerze podstawowym.

W przypadku awarii serwera podstawowego, możemy w ciągu chwili przełączyć cały ruch na serwer zapasowy, zapewniając ciągłość pracy. Co najważniejsze, Klient pracuje na danych zapisanych w chwili awarii serwerów, a nie na danych zapisanych np. 8h wcześniej. Funkcja przełączenia ruchu nie jest dostępna dla klientów, stosowana jest w przypadku niedogodności występujących w jednej lokalizacji.

W chwili obecnej tylko home.pl proponuje tak zaawansowaną technologicznie usługę kopii zapasowej.

Kopia zapasowa danych dostępna do przywrócenia dla klientów, wykonywana jest codziennie w godzinach nocnych (od 24:00 do 06:00).

Regularna kopia bezpieczeństwa

Poniżej znajdziesz informacje o dostępnej możliwości przywrócenia kopii zapasowej na serwerze w home.pl.

Dane na wszystkich serwerach home.pl podlegają cyklicznej archiwizacji (codziennie w godzinach nocnych). Kopie zapasowe dostępne są: z ostatnich 3 dni w przypadku tradycyjnych usług Hostingowych lub nawet 7 dni w przypadku usług Hosting WordPress SSD.

Dostępne są kopie bezpieczeństwa następujących danych:

  • wszystkich plików znajdujących się na serwerze w home.pl,
  • poczta e-mail (dla wszystkich skrzynek e-mail utworzonych na serwerze w home.pl),
  • wszystkich baz danych utworzonych na serwerze w home.pl.

Pamiętaj, że archiwizacja prowadzona jest w sposób punktowy – o określonych porach w nocy.

Przykład: Wiadomość e-mail pojawiła się na serwerze pomiędzy dwoma sesjami tworzenia kopii bezpieczeństwa, np. o godzinie 12:34. Następnie wiadomość e-mail została usunięta z serwera o godzinie 13:00 (np. przez pobierający program do obsługi poczty).

 

Najbliższa kopia bezpieczeństwa dla serwera zostanie wykonana najbliższej nocy. Z tego powodu odzyskanie takiej wiadomości e-mail nie będzie możliwe – kopia bezpieczeństwa nie została jeszcze wykonana, a wiadomość została już serwera usunięta.

Jak przywrócić kopię bezpieczeństwa (backup) mojego serwera?

Kopię bezpieczeństwa możesz przywrócić samodzielnie lub przekazując dodatkowo płatne zlecenie do Biura Obsługi Klienta. W tym celu skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, np. za pośrednictwem:

WAŻNE! Kopia bezpieczeństwa przywracana jest przez administratorów home.pl w ramach oferty Profesjonalne Usługi IT. Oznacza to, że przywrócenie kopii zapasowej przez naszych administratorów nie jest bezpłatne i realizowane jest po zamówieniu i opłaceniu usługi przywrócenia kopii zapasowej.
Jeśli jesteś klientem Premium, to wszystkie Profesjonalne Usługi IT masz 50% taniej (np. przywracanie kopii zapasowych)! Rabat nie dotyczy usług: Przeniesienie danych pomiędzy serwerami oraz Zmiana adresu IP serwera, dla których obowiązuje cena standardowa.

Przy usługach hostingowych, np. Hosting Biznes, Hosting Profesjonalny Hosting Premium, Hosting WordPress SSD Start, Hosting WordPress SSD Profesjonalny oraz Hosting WordPress SSD Premium możliwe jest samodzielne przywrócenie kopii bezpieczeństwa plików oraz baz danych za pośrednictwem protokołu FTP lub SSH. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak samodzielnie przywrócić backup przy wymienionych usługach.

Co zawrzeć w zgłoszeniu o przywrócenie kopii bezpieczeństwa?

Po zamówieniu i opłaceniu zamówienia na przywrócenie kopii zapasowej, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i określ dokładnie zakres wykonania usługi. W zgłoszeniu o przywrócenie kopii należy określić:

  • Zakres, czyli jakie dane mają zostać przywrócone z kopii bezpieczeństwa:

    • Pliki na serwerze (wskaż czy mają zostać przywrócone wszystkie, czy tylko wybrane katalogi),
    • Poczta e-mail (dla których skrzynek [adresy e-mail] kopia bezpieczeństwa ma zostać przywrócona),
    • Bazy danych (dla których baz danych [nazwy baz] kopia bezpieczeństwa ma zostać przywrócona).
  • Datę, z której kopia bezpieczeństwa ma zostać przywrócona
    Przykład: 12/13 sierpnia lub 11/12 sierpnia lub 10/11 sierpnia. Kopia bezpieczeństwa dla serwera wykonywana jest w godzinach nocnych – z tego powodu należy określić, z której nocy ma zostać przywrócona kopia.

    WAŻNE! Możliwe jest przywrócenie kopii bezpieczeństwa maksymalnie do trzech dni wstecz (w przypadku tradycyjnych usług Hostingowych) lub nawet do siedmiu dni wstecz w przypadku usług Hosting WordPress SSD!
  • Określ z jakiego ogólnego powodu ma zostać przywrócona kopia bezpieczeństwa
    Przykład: czy pliki zostały skasowane, zmienione, zarażone wirusem.
  • Czy pliki przywracanej kopii zapasowej mają nadpisać obecną strukturę plików i katalogów?
    Przykład: przywracane pliki z kopii bezpieczeństwa mogą nadpisać obecną strukturę plików lub zostać przywrócone do wybranego katalogu na serwerze (np. katalog “/hidden”, do którego dostęp jest możliwy tylko przez protokół FTP).
  • Na jaki adres e-mail chcesz otrzymać powiadomienie o przywróceniu kopii bezpieczeństwa.
    Wskaż na jaki adres e-mail (np. kowalski@twojadomena.pl) chcesz otrzymać powiadomienie e-mail o zakończeniu procesu przywracania kopii zapasowej na Twoim serwerze w home.pl.

Kiedy kopia bezpieczeństwa zostanie przywrócona?

Czas realizacji jest orientacyjny, uzależniony od bieżącej liczby napływających zgłoszeń, poziomu skomplikowania zlecenia oraz ilości danych, na których realizowane będą operacje. Przeciętne zlecenie z tego zakresu usług realizowane jest do 4h od otrzymania zlecenia z Biura Obsługi Klienta, w godzinach 8:00-00:00 w dni powszednie oraz 10:00-18:00 w weekendy.

Podsumowując, kopia bezpieczeństwa zostanie przywrócona zgodnie z kolejnością zgłoszeń – jak najszybciej będzie to możliwe.

Co zawrzeć w zgłoszeniu o przywrócenie kopii bezpieczeństwa?

WAŻNE! W ramach oferty home.pl możesz skorzystać z usługi SiteLock, czyli rozwiązania dla klientów, którzy chcą zabezpieczyć swoją stronę WWW przed atakami hakerów, jak i również “wyleczyć ją”, kiedy ta zostanie już zainfekowana złośliwym oprogramowaniem. Usługa SiteLock działa bezpośrednio na serwerze, na którym znajduje się strona WWW.

Możesz także zakupić oprogramowanie antywirusowe firmy Kaspersky, które gwarantuje kompleksową ochronę antywirusową oraz bezpieczeństwo w Internecie.

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
Program prowizyjny
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
Ochrona WWW
AVG Secure VPN
Backup WWW
SiteLock
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
Dla biznesu
Kalendarz pracy 2020
lub