Informujemy, że od dnia 01.04.2019 rozpoczęty zostanie proces wycofywania obsługi TLS 1.0 oraz SSL v3 na serwerach w home.pl. Wyłączanie obsługi TLS 1.0 będzie wprowadzane stopniowo na serwerach klientów i cały proces powinien zamknąć się w ciągu kilku najbliższych tygodni.
- Co to jest TLS?
- Co oznacza wycofanie obsługi TLS 1.0 oraz SSL v3?
- Czy zmiana TLS mnie dotyczy?
- Przykładowe aplikacje, które nie wspierają korzystania z TLS 1.1 lub wyższe
- Jaka wersja TLS obsługiwana jest na serwerach w home.pl?
- Przykłady komunikatów błędów w przeglądarkach nie wspierających TLS 1.1 lub wyższe?
Co to jest TLS?
TLS (ang. Transport Layer Security) jest to najczęściej stosowany protokół zabezpieczeń dla przeglądarek internetowych i innych aplikacji, które wymagają bezpiecznej wymiany danych w sieci Internet. Możesz być tego nieświadomy, ale korzystasz z TLS za każdym razem, gdy otwierasz przeglądarkę internetową.
Co oznacza wycofanie obsługi TLS 1.0 oraz SSL v3?
Hosting w home.pl jest usługą internetową, więc korzystasz z niej w ramach bezpiecznych połączeń sieciowych, np. za pomocą przeglądarki internetowej. Wszystkie te połączenia są zabezpieczone przez TLS.
W momencie, gdy pojawiają się nowe przeglądarki i systemy operacyjne, to implementowane są do nich nowe standardy zabezpieczeń. Zdarza się jednak, że starsze wersje przeglądarek i systemów operacyjnych nie są aktualizowane pod kątem nowych standardów (np. przez zaniechanie użytkownika aplikacji).
Gdy standardy zabezpieczeń wzrastają, należy zrezygnować ze starszych i słabiej zabezpieczonych aplikacji. Oznacza to, że należy na bieżąco aktualizować system operacyjny i przeglądarkę, aby zabezpieczone strony, znajdujące się na serwerach w home.pl, mogły zezwolić na połączenie.
Czy zmiana TLS mnie dotyczy?
Wycofanie obsługi TLS 1.0 może dotknąć osoby korzystające ze starych systemów operacyjnych lub przeglądarek (które nie wspierają TLS 1.1 lub TLS 1.2). Jeżeli używasz aktualnej przeglądarki i systemu operacyjnego zmiana ta będzie dla Ciebie niezauważalna. Problem może się ujawnić w przypadku osób korzytających ze starych telefonów z systemem Android 4.4 lub starszym, gdzie protokół ten może nie być obsługiwany.
Przykładowe aplikacje, które nie wspierają korzystania z TLS 1.1 lub wyższe
W przypadku poniższych wersji aplikacji, należy przejść na jego nowszą wersję lub zmienić ją na inną aplikację, która wspiera stosowanie TLS 1.1 lub wyższe.
- Program Outlook Mac 2013 i starsze wersje,
- Android 4.3 i jego starsze wersje,
- Firefox w wersji 5.0 i jego starsze wersje,
- Internet Explorer 8 – 10 w systemach Windows 7 i wcześniejszych wersjach,
- Internet Explorer 10 na Windows Phone 8.0,
- Safari 6.0.4/OS X10.8.4 i starsze wersje.
Jaka wersja TLS obsługiwana jest na serwerach w home.pl?
Na serwerach w home.pl obsługiwane są wersję: TLS 1.1 oraz TLS 1.2. Od 01.04.2019 rozpoczęty został proces wycofywania obsługi TLS 1.0 na serwerach w home.pl.
Przykłady komunikatów błędów w przeglądarkach nie wspierających TLS 1.1 lub wyższe?
Treść komunikatu błędu zależy od przeglądarki, której używasz. Komunikatu błędów będą wyświetlane tylko na starszych wersjach przeglądarek internetowych.
Komunikaty o błędach generowane przez warstwę komunikacji SSL nie są definiowane przez home.pl. Są one generowane przez przeglądarkę przed nawiązaniem połączenia z serwerem w home.pl. Poniżej przedstawiono kilka przykładów błędów, jakie można napotkać przy przeglądarkach, które nie wspierają TLS 1.1 lub wyższe.
Internet Explorer 8 w systemie Windows 7:
Internet Explorer 11 w systemie Windows 7:
Hosting stworzony dla WordPressa
Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.