Błąd 503 – dlaczego się pojawia?

Najlepszy hosting dla stron WWW

Jeśli podczas wyświetlania strony WWW pojawiają się błędy, należy w pierwszej kolejności zapoznać się ze szczegółowym komunikatem błędu, który znajduje się w logach WWW/HTTP Twojego serwera. Logi WWW/HTTP dla Twojego serwera możesz sprawdzić za pomocą  SSH lub Panelu Klienta home.pl.

Logi WWW/HTTP przedstawiają dane na temat wszystkich nawiązanych połączeń HTTP do serwera.

  • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak sprawdzić logi WWW/HTTP przez Panel Klienta home.pl.
  • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak sprawdzić logi WWW/HTTP oraz FTP przez protokół SSH.
Komunikat błędu 503 pojawia się w momencie, kiedy wyczerpany zostanie jeden (lub więcej) zasobów przydzielonych dla Twojego serwera wirtualnego, takich jak np. pamięć lub ilość jednocześnie wykonywanych procesów. Jest to także ważny sygnał o konieczności dokonania zmian.
Informacje o parametrach bezpieczeństwa (przydzielonych zasobach) znajdziesz na tej stronie.
Błąd 503 oznacza, że wybierana usługa jest w danej chwili niedostępna – serwer nie jest w stanie w danej chwili zrealizować zapytania użytkownika ze względu na przeciążenie. Jeśli jest to błąd, który znika wraz z wciśnięciem klawisza F5 (odśwież stronę), to zapewne dotyczył złego wykonania skryptu. Gdy jednak strona WWW jest zablokowana przez ten komunikat błędu przez dłuższy czas to najprawdopodobniej usługa jest niedostępna ze względu na zbyt duże przeciążenie serwera.

 

W typowych warunkach użytkowania usługi błąd ten zwykle świadczy o nieprawidłowościach w skryptach strony WWW (np. PHP/Perl):
  • zapętlenie się skryptu,
  • błędnie zbudowane zapytanie do bazy,
  • przekroczenie limitu jednoczesnych połączeń do serwera,
  • tzw. “mirrorowanie” serwisu bądź zablokowanie tabeli w bazie danych przez jeden z procesów.

Przykładowy komunikat błędu 503 na serwerach w home.pl

Jeśli przyczyną występowania błędu 503 jest błędne funkcjonowanie skryptów PHP, sugerujemy logowanie błędów PHP – czyli zapis komunikatów błędów do pliku i weryfikacje ich z informatykiem.W celu włączenia logowania błędów PHP, należy w pliku php.ini (który umieszczony powinien być w katalogu, na który kieruje domena) umieścić następujący fragment kodu:

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
error_log = /errors.log
log_errors = On
Plik errors.log musi zostać wcześniej utworzony oraz posiadać ustawione prawa do zapisu. Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz w oficjalnej dokumentacji PHP pod tym adresem.

Jeżeli nie potrafisz sobie poradzić z występującym błędem, pomocą w ustaleniu przyczyny wystąpienia niedogodności służą nasi administratorzy – skorzystaj z formularza kontaktowego i prześlij zapytanie.

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub