Dysk współdzielony Google Workspace umożliwia zespołowi przechowywanie i korzystanie z plików we wspólnej przestrzeni w chmurze. Dane na takim dysku nie należą do konkretnego użytkownika, a do grupy osób, które zostały dodane do zespołu. Sprawdź, jak utworzyć dysk współdzielony w Google Workspace.
SPIS TREŚCI
- Co to są dyski współdzielone Google?
- Tworzenie dysku współdzielonego Google Workspace – instrukcja
- Dodawanie użytkowników Google Workspace do dysku współdzielonego
Co to są dyski współdzielone Google?
Zasada działania dysku współdzielonego jest bardzo zbliżona do osobistej chmury w ramach aplikacji Google Drive. Praca z plikami i ich udostępnianie odbywa się w ramach zespołu, dzięki czemu przechowywane dokumenty, czy grafiki nie mają jednego właściciela. Dobrze widać tę różnicę w sytuacji, gdy jeden pracownik odchodzi z pracy lub zespołu. Wówczas jego pliki, których używał w chmurze, zostają na swoim miejscu, a pozostałe osoby mogą kontynuować wspólną pracę.
Tworzenie dysku współdzielonego Google Workspace – instrukcja
Wykonaj poniższe czynności, aby stworzyć dysk współdzielony w Google Workspace.
- Zaloguj się na stronie Dysku Google, a następnie wybierz: Dyski współdzielone → Utwórz dysk współdzielony.
- Nadaj nazwę dyskowi współdzielonemu i kliknij Utwórz.
Dodawanie użytkowników Google Workspace do dysku współdzielonego
- Zaloguj się na stronie Dysku Google, a następnie wybierz Dyski współdzielone.
- Kliknij dwukrotnie na nowy dysk współdzielony i z górnej części okna wybierz Zarządzaj użytkownikami.
- Wpisz imiona i nazwiska lub adresy email użytkowników, by dodać ich konta do dysku.
- Rozwijając zakładkę po prawej stronie od wybranych osób, określ role użytkowników dla dysku współdzielonego.
- Opcjonalnie wpisz wiadomość i kliknij Wyślij.
Czytaj więcej
- Co to jest Google Workspace – poczta Gmail dla firm?
- Alias w Google Workspace – jak dodać i wysyłać z niego wiadomości e-mail?
- Czym różnią się pakiety Google Workspace – poczta Gmail dla firm?
Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!
Google Workspace to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google. Pracuj zdalnie z każdego miejsca.