Rejestracja domeny powinna być krokiem przemyślanym, aby nie naraziła nas na straty – dlatego należy poświęcić jej przynajmniej krótką chwilę. Dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad wyborem swojej domeny, przygotowaliśmy krótki poradnik.
Na skuteczną promocję w Internecie duży wpływ ma odpowiedni dobór nazwy domeny. Wybierz prosty adres i maksymalnie go skróć. Im mniej znaków, tym lepiej. Nie jest to łatwe, ponieważ na rynku domenowym panuje coraz większy „ścisk” i większość ciekawych nazw jest już dawno zajętych.
Nazwa domeny powinna odzwierciedlać charakter prowadzonej działalności, dlatego jeśli krótki adres będzie niedostępny, przetestuj nazwy dwuczłonowe. W takim wypadku warto zarejestrować dwie domeny: jedną z myślnikiem, drugą bez. Nie stracisz ruchu (odwiedzin na stronie) nawet podczas pomyłki klientów, gdy niepoprawnie wpiszą adres Twojej strony.
Unikaj wykorzystywania w nazwie cyfr oraz stawiania obok siebie podobnych w zapisie liter, np. „i” oraz „l”, chyba że występują one w nazwie potocznej. Sprawdź też, czy każdy jest w stanie łatwo zapamiętać lub powtórzyć Twoją domenę – dobrym testem jest próba podania nazwy przez telefon. Więcej informacji oraz definicji domen znajdziesz pod tym adresem.
Domena z końcówką .pl jest najpopularniejsza w Polsce, zacznij poszukiwania właśnie od tego typu nazw. Jeśli wybrana przez Ciebie domena .pl jest już zajęta, nie „udziwniaj” nazwy, np. poprzez dodawanie na jej początku liter „e”, „i”. W niektórych sytuacjach (np. efirma.pl, czy ezakupy.pl) ma to sens, jednak tworzenie np. ichleb.pl jest pozbawione większej logiki.
Sprawdź dostępność rozszerzeń typu .org, .net, .biz czy .co, są one mniej popularne, więc zwiększa się szansa na to, iż nazwa będzie wciąż wolna. Dopiero w ostateczności decyduj się na rozwiązanie typu .com.pl, czy org.pl. Więcej informacji o domenie krajowej .pl znajdziesz pod tym adresem.
Jedną z domen, która zyskała popularność wśród polskich przedsiębiorców, jest .eu. Polskie firmy chętniej wybierają .eu niż .com – ta pierwsza jest obecnie bardziej dostępna i wciąż wiele nazw pozostało w niej wolnych.
Wyszukiwarki internetowe to jedno z najważniejszych miejsc, gdzie klienci wyszukują informacji o produktach. Wysoka pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania daje gwarancję dotarcia do dużej liczby osób zainteresowanych ofertą.
Warto więc sprawdzać, które słowa kluczowe mają w wyszukiwarce Google najwięcej wyników i na ich bazie budować nazwy domen.
Pamiętaj, że wypozycjonować można każdą domenę, więc czynnik ten, powinien być rozważany w drugiej kolejności. Łatwiej jest bowiem budować swój biznes od razu w oparciu o dobrą domenę.
W home.pl możesz skorzystać z oferty Reklamy Internetowej, która będzie prowadzona przez specjalistów home.pl. We współpracy z liderami polskiego Internetu przygotowaliśmy wyjątkową i niezwykle korzystną ofertę reklamową, która pozwoli Twojej firmie promować się w wybranym przez Ciebie zasięgu.
Myślniki lub kropka oddzielające dwa człony w nazwie domeny to dobry pomysł, jeśli wersja bez myślników jest już zarejestrowana, np. nasza-klasa.pl.
Jeśli jednak domena nie jest dobrze rozreklamowana, nie licz na to, że ktoś wpisując adres sam wpadnie na pomysł rozdzielenia nazwy myślnikiem.
Domeny z kropką to odosobnione przypadki i powinny wiązać się ze szczególnym pomysłem na nazwę. Domeny wykorzystujące myślnik są już pełnoprawnymi i często niedocenianymi formami adresów, szczególnie dla nazw wieloczłonowych.
Korzystając z wyszukiwarki dostępnej pod tym adresem, sprawdź dostępność wybranych przez siebie adresów internetowych. Powodzenia!
- Czytaj także: Czy domeny mogą mieć polskie znaki?
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o domenach.