Teams jest niezwykle przydatnym komunikatorem wewnątrz firm i zespołów. Czy można zapraszać do rozmów i spotkań osoby, które nie są w naszej organizacji? Tak, osoby spoza Twojej organizacji mogą dołączać do rozmów grupowych, spotkań oraz zespołów.
SPIS TREŚCI
- Jak dodać uczestnika spotkania spoza organizacji do spotkania Teams?
- Jak czatować i rozmawiać z osobami spoza organizacji w Teams?
- Jak dodać osobę spoza organizacji do zespołu Teams?
Jak dodać uczestnika spotkania spoza organizacji do spotkania Teams?
Jeśli chcesz przeprowadzić spotkanie z osobami spoza Twojej organizacji, możesz zaprosić je podczas planowania spotkania.
- Otwórz kalendarz w aplikacji Teams i kliknij Nowe spotkanie.
- W polu dodawania uczestników spotkania, wpisz adres email wybranej osoby spoza organizacji.
- Zaproszona osoba dostanie wiadomość e-mail z zaproszeniem do spotkania i zostanie ono automatycznie dodane do kalendarza.
- Po rozpoczęciu spotkania możesz zobaczyć powiadomienie o dołączającym gościu. Możesz otworzyć Poczekalnię by zobaczyć kto próbuje się połączyć ze spotkaniem lub wpuścić do spotkania osobę widoczną na powiadomieniu.
- Podczas spotkania możesz zapraszać dodatkowe osoby, klikając ikonę łańcucha widoczną nad listą uczestników. Skopiujesz link, który możesz wkleić do maila lub wysłać przez komunikator.
Jak czatować i rozmawiać z osobami spoza organizacji w Teams?
Korzystając z Teams możesz umożliwić wszystkim użytkownikom kontaktowanie się z użytkownikami Teams spoza organizacji. Upewnij się, że funkcja komunikowania się pomiędzy organizacjami jest włączona w Twoim Teams. Aby to zrobić, musisz mieć dostęp do konta globalnego administratora.
- Zaloguj się do Centrum administracyjnego aplikacji Microsoft Teams pod adresem: https://admin.teams.microsoft.com/dashboard
- Przejdź do zakładki Ustawienia całej organizacji > Dostęp zewnętrzny
- Zaznacz opcję Użytkownicy mogą komunikować się z innymi użytkownikami aplikacji Skype dla firm i Teams.
Jeśli chcesz mieć kontrolę nad kontaktami z określonych domen, kliknij Dodaj domenę i oznacz domeny jako dozwolone lub zablokowane.
- Jeśli opcja dostępu zewnętrznego została aktywowana możesz przejść do aplikacji Teams i rozpocząć nową rozmowę. Kliknij ikonę nowego czatu i wpisz adres email osoby, z którą chcesz się skontaktować.
Pamiętaj! Obie organizacje muszą być skonfigurowane, by umożliwić kontakt spoza organizacji.
Jak dodać osobę spoza organizacji do zespołu Teams?
Komunikując się przez Microsoft Teams, możesz dodawać osoby spoza organizacji do swoich zespołów.
- Otwórz aplikację Teams i przejdź do zakładki Zespoły.
- Kliknij na ikonę opcji zespołu i wybierz Dodaj członka.
- Pojawi się okno dodawania członków. By osobę spoza organizacji, wpisz jej adres mailowy i kliknij opcję Dodaj [adres email] jako gość. Zatwierdź dodanie osoby klikając przycisk Dodaj.
- Zaproszona osoba otrzyma z przyciskiem umożliwiającym dołączenie do zespołu Teams. Po zaakceptowaniu dołączenia przez użytkownika, w kanale zespołu pojawi się wiadomość o dodaniu nowego użytkownika jako gościa.
- Możesz zarządzać gośćmi i ich uprawnieniami wchodząc w ustawienia zespołu. Aby usunąć gościa z zespołu wejdź w Zarządzanie zespołem > Członkowie i kliknij ikonę krzyżyka po prawej stronie menu.