Brak kalendarza w Teams – jaka jest przyczyna?

Kalendarz w Microsoft Teams jest przydatnym narzędziem, które może służyć jako harmonogram zaplanowanych spotkań, czy lekcji online. Użytkownicy firmowych licencji Microsoft Office 365 mogą spotkać się z sytuacją, w której nie mają dostępu do kalendarza w Teams. W tym artykule znajdziesz informacje, dotyczące przyczyn braku kalendarza w Teams.

SPIS TREŚCI

Jak działa Kalendarz w Teams?

Sama aplikacja kalendarza w Teams działa w oparciu o funkcjonalność Exchange, czyli poczty utrzymywanej na serwerach Microsoftu. Exchange jest tu używany m.in. do zarządzania powiadomieniami o spotkaniach. Takie powiadomienia mają postać wiadomości mailowych, dlatego poczta Exchange jest niezbędna.

Jeśli w Twojej firmie lub szkole jest uruchomiona aplikacja Exchange i logujesz się do MS Teams loginem powiązanym z Twoim kontem Microsoft 365, wówczas masz pewność, że Kalendarz będzie działał poprawnie.

Dlaczego nie mogę połączyć Kalendarza Teams z moim Outlookiem?

Synchronizacja kalendarzy Outlooka i MS Teams jest bardzo wygodna. Będzie ona działała tylko przy spełnieniu określonych warunków, dlatego zapoznaj się z informacjami zawartymi w poniższej ramce.

Przykład:

Korzystam z adresu maciej@moja_firma.pl i używam go w następujących sytuacjach:

  • logowanie do konta Microsoft 365 (office.com)
  • logowanie do aplikacji Teams na PC/smartfonie
  • używam skrzynki pod tym adresem w Outlooku z pakietu Microsoft 365 na protokole Exchange (nie używam IMAP, POP itp.) Przeczytaj więcej o: protokołach pocztowych IMAP, POP3, SMTP.
  • Dodatkowo mam przypisaną licencję Microsoft Office 365 z włączonymi aplikacjami Teams i Exchange (jeśli nie wiesz, czy Twoja licencja zawiera te aplikacje, zwróć się do administratora IT w Twojej firmie).

Twój adres mailowy powinien całkowicie funkcjonować w środowisku Microsoft 365.

Po spełnieniu wszystkich wyżej wymienionych warunków zapewnisz synchronizację kalendarzy w Teamsie i Outlooku. Jeśli wystawisz spotkanie w Outlooku, to zobaczysz je również w kalendarzu w Teams.

Zaplanowane spotkania widoczne w OutlookZaplanowane spotkania widoczne w kalendarzu Outlooka.

Zaplanowane spotkania widoczne w TeamsZaplanowane spotkania widoczne w kalendarzu Teams.

Dlaczego nie widzę ikony Kalendarza w Teams?

Wyjaśnienie przyczyny braku kalendarza w Teams jest po części wskazane we wcześniejszym akapicie. Zweryfikuj, czy w Twojej firmie lub szkole administrator IT spełnił warunki z powyższej ramki.

Jeśli logujesz się do aplikacji Teams kontem, do którego przypisana jest licencja Microsoft Office 365 i ciągle nie widzisz ikony kalendarza, sprawdź, czy administrator nie wyłączył aplikacji Exchange w Centrum Administracyjnym Microsoft 365. Taka sytuacja często ma miejsce, gdy jeden adres mailowy funkcjonuje jako login do konta MS 365 i jako skrzynka na protokole innym niż Exchange, np. IMAP, POP3. W tej sytuacji należy wyłączyć funkcje Exchanga dla takiego adresu, by uniknąć zaburzeń odbierania poczty.

Słowem: wyłączony Exchange, to brak Kalendarza w Teams.

Jeśli jesteś administratorem Microsoft 365, poszczególne aplikacje licencji Office 365 znajdziesz w Centrum Administracyjnym Office 365. Zaloguj się kontem globalnego administratora, a następnie:

  • Przejdź do zakładki: UżytkownicyAktywni użytkownicy.
  • Następnie kliknij użytkownika, którego chcesz sprawdzić.
  • W wysuwanym menu wybierz sekcję Licencje i aplikacje.
  • Na liście zobaczysz usługi, które są dostępne w ramach posiadanego pakietu. Aby kalendarz działał, Exchange i Teams muszą być aktywne.Lista aplikacji dostępnych w ramach pakietu Office 365

Które licencje Office 365 posiadają Teams?

Aplikację Microsoft Teams uzyskasz dzięki domowym oraz firmowym licencjom Microsoft 365 i Office 365, więc sprawdź dostępne pakiety:

Jeśli nie wiesz, który pakiet wybrać lub masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z dedykowaną infolinią pod numerem 91 432 55 72.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie