Dwoma podstawowymi parametrami każdego użytkownika TeamViewer jest jego numer ID oraz hasło dostępu. Identyfikują one każde urządzenie z uruchomioną aplikacją TeamViewer i są podstawą praktycznie każdej funkcji TeamViewer.
Zobacz również: TeamViewer w pracy zdalnej.
Jak zmienić ID w TeamViewer?
ID użytkownika TeamViewer generowane jest podczas pierwszego uruchomienia programu i jest unikatowe dla każdego urządzenia, na którym działa TeamViewer. Obecnie nie ma możliwości wygenerowania nowego ID.
Jak zmienić hasło TeamViewer?
Hasło dostępu w TeamViewer służy do wykonywania połączeń i nawiązywania kontaktu. Jeśli chcesz, aby ktoś połączył się z Twoim komputerem, udostępnij je wraz ze swoim ID użytkownika. Co zrobić, by ktoś kto posiada nasze ID i hasło, nie mógł się połączyć z komputerem? Wystarczy zmienić hasło do połączenia w TeamViewer.
Zmiana hasła jest bardzo prosta, ze względu na to, że jest to pierwsza linia ochrony przed dalszym dostępem do komputera. Aby zmienić hasło naciśnij ikonę strzałki, widoczną obok hasła.
W TeamViewer możliwe jest także ustawienie Osobistego hasła, które zapewni stały dostęp do urządzenia zdalnego w aplikacji TeamViewer. Posiadając osobiste hasło, dalej możesz używać losowych haseł przy połączeniach, lecz osoby znające Twoje osobiste hasło będą mogły połączyć się w dowolnym momencie. By ustawić stałe hasło:
- Kliknij ikonę Opcji widoczną na głównym ekranie aplikacji TeamViewer.
- W oknie opcji kliknij zakładkę Zaawansowane i przewiń stronę do sekcji Osobiste hasło. Wpisz i potwierdź nowe hasło oraz zatwierdź ustawienia klikając OK.
TeamViewer narzędzie do dostępu zdalnego
Umożliwia zarządzanie i obsługiwanie komputerów, serwerów oraz innych urządzeń podczas połączenia zdalnego (nawet przez urządzenia mobilne). Pracuj zdalnie z każdego miejsca.