Nie mogę zresetować hasła do panelu WordPress – wyłączona funkcja mail()

Szybki hosting dla WordPressa

Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu do panelu administracyjnego CMS WordPress, możesz skorzystać z opcji jego resetowania.

  1. Przejdź na stronę logowania do zaplecza WordPress i skorzystaj z funkcji: Nie pamiętasz hasła.
  2. Podaj adres e-mail ustalony dla Twojego konta użytkownika WordPress.
  3. Na wskazany adres zostanie przesłana wiadomość e-mail, umożliwiająca zmianę hasła na nowe.

Podczas resetowania hasła, może zdarzyć się, że na ekranie pojawi się komunikat błędu: Email nie mógł zostać wysłany.Możliwa przyczyna: prawdopodobnie twój serwer ma wyłączoną funkcję mail(). 

Komunikat błędu wynika z domyślnych ustawień serwera oraz samego CMS WordPress. WordPress korzysta z wysyłki wiadomości e-mail, m.in. dot. resetowania hasła, korzystając z adresu (przedstawiając się jako nadawca) wordpress@adres_strony.pl i funkcji mail().

Ze względu na aktywne zabezpieczenia na serwerach home.pl, uniemożliwiające nieautoryzowaną wysyłkę wiadomości e-mail, wiadomość taka, której przesłanie korzysta z funkcji mail(), nie może zostać zrealizowane.

Utworzenie konta e-mail na serwerze w home.pl

Rozwiązaniem sytuacji, zgodnie z regułami działania funkcji mail() na serwerach home.pl oraz aktywnych zabezpieczeń, jest utworznie konta pocztowego o adresie wordpress@adres_strony.pl. Konfiguracja ta powinna być wykonana na serwerze, na którym uruchomiony jest CMS WordPress i podłączona jest domena, w której adresie działa strona WWW.

Dzięki wprowadzeniu konta e-mail, CMS WordPress oraz serwer, korzystając z funkcji mail() prześlą wiadomość e-mail dot. zmiany hasła, na adres e-mail konta użytkownika. Nadawca wiadomości, tj. adres wordpress@adres_strony.pl, zostanie prawidłowo zidentyfikowany jako wiarygodny nadawca.

Aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na hostingu w nowym Panelu klienta home.pl:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Usługi WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich Twoich serwerów (hostingów). Kliknij przycisk: Opcje -> Utwórz skrzynkę e-mail, znajdujący się przy wybranym serwerze, na którym chcesz utworzyć skrzynkę lub skorzystaj z sekcji Poczta po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Usługi WWW - Wybrany serwer - Opcje - Wybierz Utwórz skrzynkę e-mail

Formularze SMTP w CMS WordPress

Rozwiązaniem zapobiegawczym, które można wprowadzić wcześniej, np. po zainstalowaniu samego CMS WordPress, jest instalacja wtyczki (dodatku), który umożliwia autoryzację SMTP w formularzach e-mail.

Analogicznie jak w przypadku funkcji mail(), działanie wtyczki będzie zależne od wprowadzenia konfiguracji istniejącej skrzynki pocztowej (aktywnego adresu e-mail), w tym nazwy konta i hasła. Autoryzacja SMTP zapewnia wysoką wiarygodność nadawcy wiadomości, dzięki czemu przesłana wiadomość nie będzie blokowana przez serwery pocztowe.

Dodatkowym atutem takiego rozwiązania, jest, m.in. możliwość skonfigurowania konta e-mail (do wysyłki wiadomości e-mail), które nie są skonfigurowane w domenie strony WWW lub nie zostały utworzone na serwerze w home.pl

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.