Po uruchomieniu narzędzia rankingCoach, od razu rozpoczynasz konfigurację systemu dla Twojej strony WWW. Po przejściu kilku podstawowych kroków otrzymasz raport z pierwszej analizy. Na jego podstawie system wskaże Ci jakie kolejne kroki powinieneś podjąć, aby witryna była lepiej zoptymalizowana i dostępna dla szerszego grona użytkowników.
Nie musisz dokonywać żadnych zmian w samym narzędziu rankingCoach. Na podstawie Twojej aktywności w sieci, mechanizm sam wskaże Ci w kolejnych raportach postępy optymalizacji oraz czynności jakie jeszcze możesz wykonać. Monitoruj raporty.
- Po uruchomieniu usługi wskaż adres strony WWW dla której chcesz wykonać optymalizację.
- Wprowadź informacje o swojej firmie: dane kontaktowe, nazwę, telefon, adres.
- Wybierz sektor biznesowy, w którym działa Twoja firma. Możesz wskazać wiele kategorii, jednak im więcej, tym trudniej będzie dokonać optymalizacji dla konkretnego sektora. Dokonaj wyboru kilku najważniejszych kategorii działalności.
- Określ grupę klientów, którzy korzystają z Twoich usług. Jeśli korzystasz z systemu statystyk, łatwo zidentyfikujesz ich na mapie. Możesz dodać maksymalnie 3 lokalizacje. Jeśli nie posiadasz takich informacji, ustaw tak parametry klientów, aby odpowiadało to Twoim oczekiwaniom. Wskaż do jakich klientów chcesz dotrzeć, wybierając dodatkowo czy firma działa lokalnie lub na skalę krajową. Precyzując wybór, łatwiej będzie Ci osiągnąć lepsze rezultaty wprowadzanych na stronie zmian.
- Już na etapie pierwszej konfiguracji, otrzymasz podstawowe informacje o braku pewnych danych dot. Twojej działalności w sieci. Przykładem jest katalog serwisów branżowych, w których reklama, stanowi ważny składnik wpływający na Twoją widoczność w sieci. Na tym etapie możesz pominąć ten krok i przejść do następnego lub uzupełnić informacje o Twojej firmie w wybranych katalogach i ponownie przejść pierwszą konfigurację rankingCoach. Pamiętaj, że większość serwisów branżowych oferuje bezpłatną reklamę lub bezpłatną opcję dodania firmy do katalogu.
- Określ frazy i słowa kluczowe (maksymalnie 20 fraz), po których chciałbyś zostać odszukany w sieci. Sugerujemy aby nie ograniczać się jedynie do podstawowych słów. Np. jeśli produkujesz meble, z pewnością słowem kluczowym będzie „meble”. Dodaj inne propozycje jak, np. meble na wymiar, meble szczecin, meble drewniane, meble na zamówienie, producent mebli, dobre meble.
- Na podstawie Twojej propozycji, rankingCoach wskaże Ci inne słowa i frazy kluczowe, które warto będzie wykorzystać w optymalizacji i pozycjonowaniu strony WWW. Każdy kolor ma swoją siłę i zasięg, niektóre frazy są zbyt popularne aby przebić się przez konkurencję, inne mniej popularne są łatwe do pozycjonowania, ale przyciągają mniej odbiorców. Pamiętaj, że rankingCoach ma za zadanie wskazać Ci optymalne rozwiązanie.
- W kolejnym kroku poznasz swoją największą konkurencję, która podobnie jak Ty, próbuje swoich sił w Internecie, wskazując podobne kryteria wyszukiwania. Konkurencja jest niezbędna do rozwoju firm, ale trzeba ją obserwować. Z rankingCoach możesz obserwować do 3 witryn konkurencji. Wybierz strony WWW, które chciałbyś obserwować lub dodaj własne propozycje. Na tej podstawie rankingCoach będzie dostarczał Ci informacji o ich działaniach.
- To wszystko. Twój rankingCoach został skonfigurowany. W ostatnim kroku poznasz pełny raport dot. Twojej strony WWW. Przeanalizuj go, sprawdź jakich zmian możesz dokonać. Od tej pory rankingCoach będzie regularnie dostarczał Ci raportów zarówno dot. Twojej pozycji w sieci jak i działań konkurencji. Pamiętaj, że optymalizacja jak i budowanie marki w sieci, pozycjonowanie, to ciągła praca. Obserwuj raporty, wyciągaj wnioski i reaguj, nim konkurencja zrobi to pierwsza.
Jak zareklamować firmę w Internecie?
Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.