Obecność w internecie to podstawa funkcjonowania każdej nowoczesnej firmy. Dziś, jeśli nie masz własnej strony WWW, to we współczesnym, skomputeryzowanym świecie po prostu nie istniejesz. Wbrew pozorom, rozwijanie i promocja swojego biznesu w Internecie wcale nie jest trudna – szczególnie, jeśli postawimy na sprawdzone rozwiązania.
Dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem biznesu w internecie, przygotowaliśmy krótki poradnik.
Krok 1 – własny adres w sieci
Chodzi oczywiście o domenę internetową. Domena jest tak samo ważna, jak adres do korespondencji i numery telefonów kontaktowych. To właśnie pod starannie wybranym adresem w internecie udostępnimy swoją stronę, a nasi pracownicy będą mogli posługiwać się łatwym do zapamiętania i jednoznacznie identyfikującym firmę adresem e-mailowym.
W home.pl możesz zarejestrować dowolną liczbę domen krajowych, regionalnych, funkcjonalnych i globalnych, a następnie przypisać je do posiadanych usług. Aby uniknąć kłopotów w przyszłości, zarejestruj od razu wszystkie najważniejsze domeny – końcówki .pl, .com.pl, .com i .eu, zawierające nazwę Twojej firmy, nazwy marek i znaków towarowych lub inne „chodliwe” hasła z którymi identyfikuje się Twoja firma.
Wybór dobrej nazwy domeny może nie być prostą sztuką. Więcej informacji oraz wskazówek w sprawie wyboru dobrego adresu internetowego znajdziesz tutaj: Jak dobrze wybrać adres internetowy?
- możliwości rejestracji domen krajowych, funkcjonalnych, globalnych i innych,
- możliwość tworzenia nieograniczonej liczby subdomen,
- utrzymania dowolnej liczby domen na serwerach dostawcy hostingu,
- możliwości przypisania domen do wybranych usług.
Krok 2 – miejsce na stronę internetową
Strona internetowa jest jak dobra wizytówka. Pełni także funkcję ulotki reklamowej. To tutaj nasi klienci i kontrahenci mogą zapoznać się z danymi kontaktowymi, ofertą firmy, produktami i dodatkowymi materiałami promocyjnymi. Dobra strona przyciąga uwagę i zachęca do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.
W ramach hostingu (czyli miejsca na stronę internetową) możemy skorzystać zazwyczaj z dwóch rozwiązań w zależności od naszych potrzeb. Pierwszym są aplikacje dostępne w ramach autoinstalatora aplikacji – dzięki nim stworzymy witrynę samodzielnie, bez konieczności posiadania wiedzy eksperckiej.
Drugim rozwiązaniem jest specyfika usługi hostingu, w ramach której otrzymujemy przestrzeń dyskową do umieszczenia naszej strony – np. rozbudowanego serwisu firmowego, czy witryny przygotowanej na zamówienie. To rozwiązanie dla osób potrzebujących pełnych możliwości personalizacji swojej strony.
- miejsca na prostą wizytówkę lub rozbudowany serwis firmowy,
- możliwości publikowania atrakcyjnych stron WWW – także z wykorzystaniem najnowszych technologii programistycznych.
Krok 3 – poczta dla wszystkich pracowników
Poczta e-mail pod własnym adresem? To oczywiste. W ramach pakietu hostingowego możesz założyć wszystkim swoim pracownikom pocztę z własną domeną o gigabajtowych pojemnościach i – co szczególnie ważne – bez ograniczeń dla rozmiaru pojedynczej wiadomości.
Dostęp do konta profesjonalnego możliwy jest z dowolnego programu pocztowego, np. Microsoft Outlook. Wymóg autoryzacji SMTP ogranicza możliwość podszywania się pod Twój adres e-mail, natomiast poufność transmisji zapewnia szyfrowanie poczty protokołem SSL. Możesz też skorzystać z dostępu do e-maila przez IMAP. Protokół ten umożliwia przechowywanie wiadomości na serwerze oraz ich synchronizację na wielu urządzeniach jednocześnie.
Integralną częścią usług pocztowych jest aplikacja zapewniająca dostęp do skrzynki e-mail z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej. Dzięki niej możesz odbierać i wysyłać pocztę, załączniki, korzystać z wbudowanej książki adresowej – prowadzić pełną komunikację mailową. A wszystko to z dowolnego komputera podłączonego do Internetu.
- nieograniczonej liczby skrzynek pocztowych,
- poczty zabezpieczonej szyfrowaniem SSL,
- własnego adresu e-mail (domeny),
- dostępu przez POP3, IMAP i SMTP,
- wbudowanej funkcji antyoszusta SMTP,
- wygodnego dostępu za pomocą WWW,
- funkcji autorespondera.
Krok 4 – a może chcesz uruchomić sklep internetowy?
To oferta dla tych, którzy swój biznes opierają na internecie. Możliwość uruchomienia własnego sklepu internetowego, to sposób na dotarcie do milionów potencjalnych klientów.
W ramach pakietu otrzymujemy gotowe, zainstalowane oprogramowanie sklepu, miejsce na serwerze, a także – opcjonalnie – bezpieczny certyfikat SSL. Do każdego planu dodawany jest również pakiet korzyści o znacznej wartości, który będziemy mogli wykorzystać na promocję sklepu. Dostępne rozwiązania oferowane są w zależności od funkcji sklepu, czy np. liczby produktów, które będziemy mogli zamieścić.
- WARTO WIEDZIEĆ: Jak założyć sklep internetowy
Zwróćmy uwagę, czy sklep ma moduły integrujące z wyszukiwarkami cen oraz systemami płatności elektronicznych. Pozwoli to dotrzeć do jak najszerszego grona klientów, którym umożliwimy wygodne płacenie za zakupy. Zarządzanie sklepem odbywa się przez intuicyjny panel administracyjny dostępny z poziomu przeglądarki internetowej.
- zintegrowanej z planem hostingowym usługi sklepu internetowego,
- modułów integracji sklepu z wyszukiwarkami cen i systemami płatności,
- wygodnego panelu administracyjnego sklepu.
Krok 5 – certyfikat SSL dla bezpieczeństwa transakcji
Certyfikat SSL to propozycja dla właścicieli sklepów oraz przedsiębiorstw dbających o bezpieczeństwo osób odwiedzających firmową witrynę. Jeżeli udostępniasz ekrany logowania lub zbierasz dane z formularzy, certyfikat SSL pozwoli Twoim klientom i użytkownikom czuć się bezpiecznie, a Tobie umożliwi osiąganie wyższych dochodów.
Certyfikat SSL umożliwia szyfrowanie danych przesyłanych między użytkownikiem, a serwerem. Przesyłane informacje, np. hasła lub numery kart kredytowych, pozostaną poufne. Niemniej ważną funkcją certyfikatów jest weryfikacja tożsamości podmiotu, który się nim posługuje.
W zależności od typu certyfikatu jego właściciel podlega mniej lub bardziej dokładnemu sprawdzeniu. Szczególnym zaufaniem klientów cieszą się firmy posługujące się certyfikatem typu Extended Validation (dokładna weryfikacja podmiotu) reprezentowanego w przeglądarce internetowej w postaci zielonego paska adresu.
- najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji (szyfrowanie transmisji),
- możliwości potwierdzenia swojej tożsamości certyfikatem Extended Validation.
Zielony pasek adresu przeglądarki informuje nas, że właściciel serwisu został dokładnie zweryfikowany
przez urząd wystawiający certyfikat SSL typu Extended Validation.
Krok 6 – korzystaj z niezawodnej pomocy technicznej
Jakość świadczonych usług to kluczowy aspekt wyboru firmy hostingowej. Na jej ocenę wpływa m.in. poziom obsługi technicznej. Dobry kontakt – za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub czatu – przyda się, kiedy będziemy zmuszeni rozwiązywać problemy.
Przykładowym wnioskiem skierowanym do pomocy technicznej może być prośba z analizą logów poczty przychodzącej. Konsultant będzie mógł sprawdzić, dlaczego e-mail nie dotarł na Twoje konto, pomimo wysłania go przez nadawcę.
Warto więc szukać takich firm, które mogą pochwalić się zdobytymi certyfikatami jakości i bezpieczeństwa danych, a także takich, które zdobywają wyróżnienia w plebiscytach klientów. Niezawodna pomoc techniczna to swoista polisa ubezpieczeniowa – przydaje się i chroni nasz biznes zawsze, kiedy tego najbardziej potrzebujemy.
- dostępu do pomocy technicznej przez e-mail i telefon 24/7,
- pewności ochrony danych,
- usług wysokiej jakości – potwierdzonej certyfikatami.
Zacznij od domeny!
Własny adres w internecie, to podstawa. Jest przydatny do stworzenia firmowej strony WWW, korzystania ze służbowej poczty, czy też do założenia sklepu internetowego. W wyszukiwarce dostępnej na stronie https://home.pl/domeny możesz sprawdzić dostępność wybranych adresów i błyskawicznie je zarejestrować. Tu rozpoczniesz swój internetowy biznes. Powodzenia!