6 kroków do własnego biznesu w Internecie

Obecność w Internecie to podstawa funkcjonowania każdej nowoczesnej firmy. Dziś, jeśli nie masz własnej strony WWW, to we współczesnym, skomputeryzowanym świecie po prostu nie istniejesz. Wbrew pozorom, rozwijanie i promocja swojego biznesu w Internecie wcale nie jest trudna – szczególnie, jeśli postawimy na sprawdzone rozwiązania.

Dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem biznesu w internecie, przygotowaliśmy krótki poradnik.

Chodzi oczywiście o domenę internetową. Jest tak samo ważna, jak adres do korespondencji i numery telefonów kontaktowych. To właśnie pod starannie wybraną domeną udostępnimy serwis internetowy, a nasi pracownicy będą mogli posługiwać się łatwym do zapamiętania i jednoznacznie identyfikującym firmę adresem e-mailowym.

W home.pl możesz zarejestrować dowolną liczbę domen krajowych, regionalnych, funkcjonalnych i globalnych, a następnie przypisać je do posiadanych usług. Aby uniknąć kłopotów w przyszłości, zarejestruj od razu wszystkie najważniejsze domeny – końcówki .pl, .com.pl, .com i .eu, zawierające nazwę Twojej firmy, nazwy marek i znaków towarowych lub inne “chodliwe” hasła z którymi identyfikuje się Twoja firma.

Wybór dobrej nazwy domeny może nie być prostą sztuką. Więcej informacji oraz wskazówek w sprawie wyboru dobrego adresu internetowego znajdziesz pod tym adresem.

Biznes wymaga:

  • możliwości rejestracji domen krajowych, funkcjonalnych, globalnych i innych,
  • możliwość tworzenia nieograniczonej liczby subdomen,
  • utrzymania dowolnej liczby domen na serwerach dostawcy hostingu,
  • możliwości przypisania domen do wybranych usług.

Strona internetowa jest jak dobra wizytówka. Pełni także funkcję ulotki reklamowej. To tutaj nasi klienci i kontrahenci mogą zapoznać się z danymi kontaktowymi, ofertą firmy, produktami i dodatkowymi materiałami promocyjnymi. Dobra strona przyciąga uwagę i zachęca do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

W ramach hostingu możemy skorzystać zazwyczaj z dwóch rozwiązań w zależności od naszych potrzeb. Pierwszym są aplikacje dostępne w ramach autoinstalatora aplikacji – dzięki nim stworzymy witrynę samodzielnie, bez wiedzy eksperckiej.

Drugim rozwiązaniem jest specyfika usługi hostingu, w ramach której otrzymujemy przestrzeń dyskową do umieszczenia naszej strony – np. rozbudowanego serwisu firmowego, czy witryny przygotowanej na zamówienie. To rozwiązanie dla osób potrzebujących pełnych możliwości personalizacji swojej strony.

Biznes wymaga:

  • miejsca na prostą wizytówkę lub rozbudowany serwis firmowy,
  • możliwości publikowania atrakcyjnych stron WWW – także z wykorzystaniem najnowszych technologii programistycznych.

Poczta e-mail pod własnym adresem? To oczywiste. W ramach pakietu hostingowego możesz założyć wszystkim swoim pracownikom konta e-mail o gigabajtowych pojemnościach i – co szczególnie ważne – bez ograniczeń dla rozmiaru pojedynczej wiadomości.

Dostęp do konta profesjonalnego możliwy jest z dowolnego programu pocztowego, np. Microsoft Outlook. Wymóg autoryzacji SMTP ogranicza możliwość podszywania się pod Twój adres e-mail, natomiast poufność transmisji zapewnia szyfrowanie poczty protokołem SSL. Możesz też skorzystać z dostępu do e-maila przez IMAP. Protokół ten umożliwia przechowywanie wiadomości na serwerze oraz ich synchronizację na wielu urządzeniach jednocześnie.

Kliknij tutaj i sprawdź ofertę na pocztę e-mail w home.pl

Integralną częścią usług pocztowych jest aplikacja zapewniająca dostęp do skrzynki e-mail z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej. W home.pl funkcję taką spełnia Poczta home.pl. Dzięki niej możesz odbierać i wysyłać pocztę, załączniki, korzystać z wbudowanej książki adresowej – prowadzić pełną komunikację mailową. A wszystko to z dowolnego komputera podłączonego do Internetu.

Biznes wymaga:

  • nieograniczonej liczby skrzynek pocztowych,
  • poczty zabezpieczonej szyfrowaniem SSL,
  • własnego adresu e-mail (domeny),
  • dostępu przez POP3, IMAP i SMTP,
  • wbudowanej funkcji antyoszusta SMTP,
  • wygodnego dostępu za pomocą WWW,
  • funkcji autorespondera.

To oferta dla tych, którzy swój biznes opierają na Internecie. Możliwość uruchomienia własnego sklepu internetowego, to sposób na dotarcie do milionów potencjalnych klientów.

W ramach pakietu otrzymujemy gotowe, zainstalowane oprogramowanie sklepu, miejsce na serwerze, a także – opcjonalnie – bezpieczny certyfikat SSL. Do każdego planu dodawany jest również pakiet korzyści o znacznej wartości, który będziemy mogli wykorzystać na promocję sklepu. Dostępne rozwiązania oferowane są w zależności od funkcji sklepu, czy np. liczby produktów, które będziemy mogli zamieścić.

Kliknij tutaj i sprawdź możliwości sklepu internetowego Click Shop.

Zwróćmy uwagę, czy sklep ma moduły integrujące z wyszukiwarkami cen oraz systemami płatności elektronicznych. Pozwoli to dotrzeć do jak najszerszego grona klientów, którym umożliwimy wygodne płacenie za zakupy. Zarządzanie sklepem odbywa się przez intuicyjny panel administracyjny dostępny z poziomu przeglądarki internetowej.

Biznes wymaga:

  • zintegrowanej z planem hostingowym usługi sklepu internetowego,
  • modułów integracji sklepu z wyszukiwarkami cen i systemami płatności,
  • wygodnego panelu administracyjnego sklepu.

Certyfikat SSL to propozycja dla właścicieli sklepów oraz przedsiębiorstw dbających o bezpieczeństwo osób odwiedzających firmową witrynę. Jeżeli udostępniasz ekrany logowania lub zbierasz dane z formularzy, certyfikat SSL pozwoli Twoim klientom i użytkownikom czuć się bezpiecznie, a Tobie umożliwi osiąganie wyższych dochodów.

Certyfikat SSL umożliwia szyfrowanie danych przesyłanych między użytkownikiem, a serwerem. Przesyłane informacje, np. hasła lub numery kart kredytowych, pozostaną poufne. Niemniej ważną funkcją certyfikatów jest weryfikacja tożsamości podmiotu, który się nim posługuje.

Kliknij tutaj i zamów swój certyfikat SSL w home.pl

W zależności od typu certyfikatu jego właściciel podlega mniej lub bardziej dokładnemu sprawdzeniu. Szczególnym zaufaniem klientów cieszą się firmy posługujące się certyfikatem typu Extended Validation (dokładna weryfikacja podmiotu) reprezentowanego w przeglądarce internetowej w postaci zielonego paska adresu.

Biznes wymaga:

  • najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji (szyfrowanie transmisji),
  • możliwości potwierdzenia swojej tożsamości certyfikatem Extended Validation.

zielony-pasekZielony pasek adresu przeglądarki informuje nas, że właściciel serwisu został dokładnie zweryfikowany
przez urząd wystawiający certyfikat SSL typu Extended Validation.

Jakość świadczonych usług to kluczowy aspekt wyboru firmy hostingowej. Na jej ocenę wpływa m.in. poziom obsługi technicznej. Dobry kontakt – za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub czatu – przyda się, kiedy będziemy zmuszeni rozwiązywać problemy.

Przykładowym wnioskiem skierowanym do pomocy technicznej może być prośba z analizą logów poczty przychodzącej. Konsultant będzie mógł sprawdzić, dlaczego e-mail nie dotarł na Twoje konto, pomimo wysłania go przez nadawcę.

Warto więc szukać takich firm, które mogą pochwalić się zdobytymi certyfikatami jakości i bezpieczeństwa danych, a także takich, które zdobywają wyróżnienia w plebiscytach klientów. Niezawodna pomoc techniczna to swoista polisa ubezpieczeniowa – przydaje się i chroni nasz biznes zawsze, kiedy tego najbardziej potrzebujemy.

Biznes wymaga:

  • dostępu do pomocy technicznej przez e-mail i telefon 24/7,
  • pewności ochrony danych,
  • usług wysokiej jakości – potwierdzonej certyfikatami.

Zacznij od domeny!

Własny adres w Internecie, to podstawa. Jest przydatny do stworzenia firmowej strony WWW, korzystania ze służbowej poczty, czy też do założenia sklepu internetowego. W wyszukiwarce dostępnej na stronie https://home.pl/domeny możesz sprawdzić dostępność wybranych adresów i będziesz mógł je błyskawicznie zarejestrować. Tu rozpoczniesz swój internetowy biznes. Powodzenia!

Zarejestruj swoją domenę

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl