Autoinstalator na hostingu – jak korzystać?

Autoinstalator to narzędzie, które pozwala na łatwą i szybką instalacje gotowych aplikacji użytkowych w ramach hostingu w home.pl. W kilku prostych krokach możesz uruchomić znane i sprawdzone aplikacje do tworzenia serwisów WWW (np. WordPress lub Joomla!).

Podczas korzystania z Autoinstalatora nie musisz pobierać aplikacji ze strony autora, wgrywać jej plików na serwer oraz tworzyć wymaganej bazy danych. Za pomocą jednego kliknięcia myszki będziesz w stanie zainstalować wybraną aplikację.
Do aplikacji zainstalowanej za pomocą Autoinstalatora możesz przypisać konkretną domenę internetową, np. “twojadomena.pl”. Oznacza to, że zainstalowana aplikacja (np. strona WWW oparta na WordPress) może być dostępna pod adresem krótkiej domeny, którą np. możesz zarejestrować w beta.home.pl.

Jak korzystać z Autoinstalatora?

Za pomocą kilku kliknięć myszki możesz uruchomić zaawansowaną stronę WWW, np. portal internetowy (np. WordPress, Joomla! lub Drupal) lub forum dyskusyjne.

Aplikacje dostępne w ramach Autoinstalatora, to bezpłatne oraz popularne narzędzia, znane wielu użytkownikom na całym świecie, bogate w funkcjonalności, a zarazem proste w użyciu (m.in. phpBB, Joomla!, WordPress, Coppermine Gallery, MediaWiki i wiele innych).

Łatwy proces instalacji

Proces instalacji dostępnych aplikacji jest uproszczony do maksimum i wymaga jedynie podania kilku podstawowych informacji. Po chwili wybrane oprogramowanie użytkowe jest gotowe do użycia. Aplikacje dostępne w ramach Autoinstalatora, to narzędzia popularne, znane wielu użytkownikom na całym świecie, bogate w funkcjonalności, a zarazem proste w użyciu.

Szacuje się, że już ponad 1/4 witryn na świecie korzysta z WordPressa, a wśród nich takie marki jak BBC, MTV czy Sony. Nie zwlekaj! Skorzystaj z Autoinstalatora aplikacji, aby zainstalować CMS WordPress lub inną popularną aplikację na Twoim serwerze!

Jakie przykładowe aplikacje mogę zainstalować na serwerze?

Za pośrednictwem Autoinstalatora możesz zainstalować najpopularniejsze systemy CMS oraz inne aplikacje (m.in. fora dyskusyjne, galerie zdjęć czy systemy CRM). CMS to System Zarządzania Treścią (ang. Content Management System) czyli aplikacja, która pozwala na łatwe utworzenie strony WWW oraz jej późniejszą aktualizację. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie zarządzanym przez CMS odbywa się zazwyczaj za pomocą stron WWW zawierających specjalne formularze do edycji (np. panel administracyjny).

Treścią może być prosty tekst, zdjęcia, muzyka, filmy, dokumenty i wiele innych elementów. Informacje, które będziesz dodawać na swoją stronę WWW będą mogły być oceniane, komentowane przez innych użytkowników. Twoja strona WWW utworzona na podstawie CMS stanie się dynamiczną stroną WWW, która współpracuje z użytkownikiem.

Za pomocą Autoinstalatora możesz w szybki sposób uruchomić bloga, który będzie zawierał uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają m.in. archiwizację oraz kategoryzowanie wpisów, a także komentowanie wpisów przez czytelników. Szacuje się, że najwięcej blogów na świecie korzysta z systemu WordPress.

WAŻNE! Dzięki oprogramowaniu CMS osoby bez znajomości programowania czy też bez wykształcenia informatycznego mogą tworzyć zaawansowane strony WWW. Na całym świecie ludzie i firmy tworzą dzięki tego typu systemom atrakcyjne strony prywatne, niewielkie wizytówki, blogi, serwisy firmowe, sklepy internetowe i potężne portale korporacyjne.

  • WordPress to najpopularniejszy obecnie system blogowy, który jest systematycznie rozbudowywany o możliwości pełnego systemu zarządzania treścią (CMS). Ze względu na łatwość użytkowania i dużą liczbę dodatkowych modułów zalecany jest dla początkujących.
  • Joomla! to uniwersalny system zarządzania treścią (CMS), służący do tworzenia i obsługi różnego typu serwisów WWW – od małych stron prywatnych i firmowych, aż po rozbudowane portale. Łatwość korzystania i rozbudowy powodują, że Joomla! używany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i przez początkujących użytkowników.
  • Drupal to wszechstronny system zarządzania treścią (CMS), umożliwiający użytkownikowi łatwe publikowanie, zarządzanie i organizowanie zawartości serwisów WWW. Ze względu na swoją elastyczność i duże możliwości rozbudowy, wykorzystywany jest często do bardziej wymagających projektów.
  • Piwik to darmowe narzędzie analityki internetowej, które zapewnia szczegółowe raporty na temat Twojej strony www. Sprawdzaj na bieżąco liczbę odwiedzających, wyniki kampanii marketingowych i wiele wiele innych. Piwik jest realną alternatywą dla Google Analytics, dostępną również na urządzenia mobilne z systemem iOS oraz Android.
  • TextPattern – Elegancki, elastyczny i prosty w użyciu system do zarządzania treścią na stronie internetowej. TextPattern świetnie nadaje się do prowadzenia małych stron internetowych, np. wizytówki firmowej lub strony prywatnej.
  • Pligg – poszukujesz zewnętrznych pomysłów na rozwój swojej działalności? Pozwól wypowiedzieć się Twoim klientom. Wraz z Pligg szybko stworzysz ‘bank pomysłów’, udostępnisz głosowanie internautom oraz poznasz opinie o Twoim produkcie.
  • Xoops – uniwersalny system CMS, który ułatwia tworzenie, zarządzanie oraz organizowanie, serwisów WWW. Łatwość korzystania i rozbudowy oraz wiele dostępnych szablonów stron, powodują, że Xoops zyskuję coraz większą popularność wśród aplikacji CMS.
  • Nucleus CMS – to prosty i lekki system do prowadzenia bloga lub własnej strony internetowej. W łatwy sposób dodasz aktualności, nowe zdjęcia czy linki do innych stron www. Jeżeli nie chcesz poświęcić dużo czasu na konfiguracje swojego bloga lub strony www to NucleusCMS jest systemem dla Ciebie!
  • dotClear – systemowi dotClear od samego początku przyświecał jeden cel – umożliwić wszystkim możliwość publikacji w Internecie. I tak już od 10 lat rozwijany jest dotClear – jeden z najlepszych i najlżejszych systemów do publikacji treści w sieci.
  • Coppermine Gallery – to oprogramowanie, które pozwala na stworzenie własnego albumu fotograficznego w Internecie. Umożliwia organizowanie zdjęć w kategorie i albumy, dodawanie użytkowników oraz nadawnie im praw do dodawania zdjęć i komentarzy.
  • Gallery 3 – to kolejna wersja popularnej aplikacji umożliwiającej organizowanie zdjęć w kategorie i albumy oraz dodawanie użytkowników, a także nadawanie im praw do dodawania zdjęć i komentarzy. W najnowszej wersji zostało poprawione bezpieczeństwo aplikacji i stabilność, a także wydajność podczas tagowania zdjęć. Dostępna jest również opcjonalnie wersja wcześniejsza Gallery 2.
  • Gallery 2 – to aplikacja pozwalająca na zarządzanie i udostępnianie w sieci grafik, obrazów, fotografii i filmów. Aplikacja ta umożliwia tworzenie kont użytkowników, komentowanie, a także podstawową edycję zdjęć bezpośrednio w internecie (rotacja, zmiana rozdzielczości, kadrowanie).
  • PhpBB – to jeden z najpopularniejszych skryptów do tworzenia forów dyskusyjnych. Umożliwia stworzenie własnego forum i zawiera funkcje niezbędne do sprawnego zarządzania i wygodnego korzystania z forum. Wszystkie narzędzia są dostępne w podstawowej wersji forum lub na liście wtyczek.
  • Simple Machines Forum – to popularny skrypt forum dyskusyjnego. Zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa oraz funkcjonalności, a jednocześnie łatwą obsługę i administrację. Jego możliwości można rozbudować za pomocą mechanizmu wtyczek.
  • myBB – to darmowy i bardzo popularny system do prowadzenia forum internetowego. Pomimo niewielkich rozmiarów, aplikacja oferuje bardzo bogaty zestaw funkcjonalności, które w razie potrzeby można z powodzeniem rozbudowywać za pomocą wtyczek, modułów oraz gotowych szablonów graficznych. Dodaktowo, dzięki przejrzystemu i czytelnemu interfejsowi, z prowadzeniem i obsługą forum poradzą sobie nawet początkujący administratorzy.
  • SugarCRM Community Edition – to darmowy system CRM, który dzięki rozbudowanej funkcjonalności z powodzeniem pozwala na zarządzanie relacjami z klientami w małym oraz średnim przedsiębiorstwie. Umożliwia m.in. budowanie profilu klienta, katalogu usług, wyznaczanie strategii, analizę handlową, pracę grupową i raportowanie.
  • MediaWiki – to oprogramowanie typu wiki, to znaczy służące do grupowego konstruowania i wypełniania treścią serwisów internetowych takich jak encykolpedie, katalogi, słowniki i wiele innych. MediaWiki powstało głównie na potrzeby Wikipedii i jest stale rozwijane przez grupę programistów.
  • Moodle – jest to pakiet oprogramowania przeznaczony do tworzenia kursów prowadzonych przez Internet oraz zamieszczanych na stronach internetowych. Jest najczęściej stosowanym i najbardziej popularnym narzędziem stworzonym do wspierania procesu kształcenia na odległość.
  • WebCalendar – to terminarz udostępniany przez przeglądarkę internetową. Umożliwia dodawanie wielu użytkowników, nadawanie im różnych praw dostępu i tworzenie współdzielonych kalendarzy, z których można następnie korzystać poprzez Internet lub intranet.
  • Mantis Bug Tracker – to darmowy popularny system internetowy, który służy do monitoringu prac w projektach informatycznych. Jest napisany w języku skryptowym PHP i współpracuje z MySQL, MS SQL, oraz bazami danych PostgreSQL. W łatwy sposób twórz zadania i przypisuj je do pracowników.
  • OpenX – to nowa odsłona popularnego niegdyś phpAdsNew. Jest to rozbudowany system służący do zarządzania treścią reklamową na Twojej stronie internetowej. W łatwy i szybki sposób zdefiniujesz miejsca docelowe, stworzysz linki śledzące ruch oraz dodasz kreacje reklamowe.
  • osTicket to zaawansowany i zarazem niesamowicie prosty w użyciu system, który wspomoże pracę Twojego biura obsługi klienta. W jednym miejscu zbierzesz wszystkie zgłoszenia telefoniczne, e-mail, zgłoszenia z formularzy oraz przydzielisz do nich konkretnych pracowników.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub