Co Adwords może zrobić dla mojego biznesu?

Szybki hosting dla WordPressa

Dla osób prowadzących biznes widoczność w sieci jest czymś niezbędnym. Google oferuje bardzo skuteczny program reklamowy o nazwie Google Adwords, który wyświetli twoje reklamy zarówno w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google jak i w witrynach partnerskich. Wystarczy tylko otworzyć konto Adwords, utworzyć kampanię, wybrać odpowiednie dla twojego biznesu słowa kluczowe i zdecydować o wysokości budżetu przeznaczonego na dzienną reklamę.

Załóżmy, że prowadzisz biuro podróży i korzystasz z Google Adwords, twoja reklama będzie wyświetlać się następująco:Wyszukiwarka Google - Przykładowy widok wyświetlonych wyników wyszukiwania z reklamami Google AdWords

Kilka istotnych cech wyróżnia program Adwords na tle innych rodzajów działań reklamowych. Po pierwsze, nie ma minimalnej wymaganej kwoty wydatków. Sam decydujesz jak mało lub jak dużo chcesz wydawać miesięcznie, a Twoje koszty nigdy nie przekroczą ustalonej kwoty. Po drugie, twoje reklamy docierają do użytkowników, gdy wpisują w wyszukiwarce Google pojedyncze słowa lub wyrażenia bądź przeglądają witryny internetowe o tematyce związanej z działalnością Twojej firmy.

Przykład

Jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego w Szczecinie. Ustaw pojawianie się reklamy tylko klientom mieszkającym w Szczecinie i okolicach, a gdy ktoś mieszkający tam wpisze w Google wyrażenie „salon fryzjerski Szczecin”, będzie mógł zobaczyć Twoją reklamę i kliknąć ją, by skontaktować się z twoją firmą. Co ważne, zapłacisz tylko za kliknięcie reklamy przez użytkowników, a nie za same jej wyświetlenie.

Aby lepiej zrozumieć, jak działa Adwords i w pełni wykorzystać budżet reklamowy, trzeba poznać kluczowe elementy Adwords takie jak: słowa kluczowe, miejsca docelowe, ranking reklamy, stawki i wynik jakości.

Jak słowa kluczowe powodują wyświetlanie reklam

Słowa kluczowe to wybrane przez Ciebie wyrazy lub wyrażenia, które powodują wyświetlanie reklam w wyszukiwarce lub w innych witrynach.  Jeśli tak jak w naszym przykładzie prowadzisz salon fryzjerski, możesz użyć w kampanii Adwords słowa kluczowego „usługi fryzjerskie”, „strzyżenie damskie”, „farbowanie włosów”.  Aby zwiększyć szanse na wyświetlanie reklamy użytkownikom, którzy są najbardziej zainteresowani Twoim produktem lub usługą, użyj precyzyjnych, a nie ogólnych, słów kluczowych. Na przykład jeżeli prowadzisz salon fryzjerski tylko dla kobiet użyj wyrażenia „fryzjer damski”, zamiast po prostu „fryzjer”. To poprawia skuteczność reklamy i pozwala lepiej wykorzystać jej budżet.

Miejsca docelowe: reklama w witrynach poza siecią wyszukiwania

Słowa kluczowe mogą powodować wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google, ale także w innych witrynach wyszukiwania np. w usługach Google, takich jak YouTube, czy w witrynach partnerskich. Są to tak zwane miejsca docelowe, będące częścią sieci reklamowej.

Google może automatycznie wybierać miejsca docelowe dla Twoich reklam, dopasowując Twoje słowa kluczowe do treści witryn w sieci reklamowej. Możesz też wybierać je samodzielnie, aby mieć większą kontrolę nad tym, gdzie wyświetlają się reklamy. Jeżeli prowadzisz już wspomniany salon fryzjerski możesz ustalić, że twoje reklamy będą pojawiać się tylko w witrynach poświęconych fryzjerstwu, kosmetykom do włosów itp.

Ranking reklamy: jak określa się pozycje reklam Google

A co jeśli wielu reklamodawców używa tego samego słowa kluczowego do wyświetlania reklam lub chce, aby ich reklamy były wyświetlane w tych samych witrynach? Wracając do naszego przykładu, kilka salonów fryzjerskich reklamuje się używając słowa kluczowego „fryzjer damski”.

Do określenia, czyja reklama wyświetli się i w jakiej kolejności, Google używa rankingu reklamy.Wyszukiwarka Google - Ranking reklamy - Przykładowa pierwsza wyświetlona pozycja z reklamą

Twój ranking zależy od:

  • stawki, która oznacza, ile chcesz wydać,
  • jakości Twoich reklam i witryny,
  • przewidywanego wpływu rozszerzeń reklam i innych formatów reklamy.

Działanie stawek i obliczanie jakości reklamy może być nieco różne w różnych rodzajach kampanii.

W przypadku reklamy kierowanej na słowa kluczowe w Google i witrynach partnerskich stawka oparta jest na maksymalnym koszcie kliknięcia (maks. stawka CPC), czyli maksymalnej kwocie, jaką zgadzasz się zapłacić za każde kliknięcie reklamy. Jakość reklamy jest z kolei obliczana na podstawie składników Wyniku Jakości czyli przewidywanego współczynnika klikalności, trafności reklamy i jakości strony docelowej.

Ile więc ostatecznie zapłacę?

Za każdym razem, gdy reklama Adwords zostanie uznana za odpowiednią do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania, przeprowadza się aukcję reklam. Kwota do zapłaty (rzeczywiste CPC) jest często niższa niż Twoja maks. stawka CPC, gdyż dzięki aukcji Adwords zapłacisz minimalną kwotę potrzebną do utrzymania pozycji Twojej reklamy.

Na koniec, warto jeszcze zaznaczyć, że zarówno rozpoczęcie emisji reklam w Google Adwords, jak i jej wstrzymanie lub przerwanie nie nastręcza trudności. Nie ma przy tym żadnych zobowiązań.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Połączenie SSH
Analityka serwera
Statystyki serwera (nowe)
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub