Pozycjonowanie strony internetowej to proces, którego efekty będą odczuwalne w długim okresie czasu. Samo pozycjonowanie może być długim procesem, na którego efekty będzie miało wpływ wiele czynników i podjętych działań. W tym samym czasie reklamy Google Ads zapewniają możliwość szybkiego dotarcia do określonych grup odbiorców. Efekt działania Google Ads jest zauważalny od razu po uruchomieniu kampanii reklamowej i może zasięgiem dotrzeć nie tylko do wyników wyszukiwania Google, ale także tam, gdzie kumulują się potencjalne grupy klientów – na stronach internetowych.
SPIS TREŚCI
Płatne czy darmowe wyniki wyszukiwania?
Większość użytkowników Internetu szuka odpowiedzi na zadane pytania w wyszukiwarce Google. Google oferuje dwie możliwości pozyskiwania ruchu na swoich stronach internetowych, poprzez wyszukiwanie organiczne oraz wyszukiwanie płatne.
- Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?
- Jak zlecić pozycjonowanie strony internetowej specjalistom?
- SEO vs. SEM : Jaka jest różnica i jakie ma znaczenie?
Na sukces wyszukiwania organicznego wpływ ma tzw. optymalizacja SEO a więc optymalizacja stron internetowych mająca wpływ na bezpłatne wyniki wyszukiwania. Potocznie mówi się po prostu o pozycjonowaniu stron internetowych, którego celem jest przeskoczenie konkurencji i znalezienie się na wysokich pozycjach w wyszukiwaniach Google. Samo pozycjonowanie to szereg wielu działań, tzw. optymalizacji strony internetowej, a więc, np. właściwej lokalizacji słów kluczowych w treści, np. wpisów, optymalizacji tytułów obrazów, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.
Płatny ruch związany w wyszukiwaniem to część typowego marketingu, tj. SEM. Mechanizm działania jest bardzo prosty: płacisz za reklamę, a ta wyświetla się tam, gdzie są Twoi przyszli klienci. Podobnie jak przy pozycjonowaniu SEO istnieje konkurencja, ale o pozycji zadecyduje kto zapłaci więcej. Google Ads działa natychmiastowo, podczas gdy SEO wymaga czasu i wdrapywania się na szczyt.
Cenne źródło ruchu na długo
W przypadku bezpłatnego pozycjonowania strony internetowej i optymalizacji witryn internetowych (SEO) jest ono uważane za najcenniejsze źródło ruchu. Nie tylko ze względu na cenę, ale także jakość, której Google oczekuje od Twoich treści nim pozwoli im znaleźć się na szczycie wyników. To ważna informacja zarówno dla Ciebie jak i użytkownika korzystającego z wyszukiwarki Google. W drugim przypadku, płatnych kampanii, firma płaci za to że jest wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania. Największą zaletą takich kampanii reklamowych jest to, że nie musisz czekać, aż Twoja strona internetowa znajdzie się na szczycie.
To co świadczy o dużym sukcesie płatnych kampanii Google Ads, może być także postrzegane jako ich wadę w stosunku do pozycjonowanie SEO. Powinieneś pamiętać, że płatne kampanie Google Google Ads są tak długo skuteczne, jak długo płacisz za nie. Jeśli Twoja kampania reklamowa zakończy się, najpewniej nie będziesz już widoczny w Google jeśli nie zadbałeś w tym samym czasie o SEO.
Ruch Google Ads jest płatny, a ruch organiczny jest bezpłatny. Płatne kampanie reklamowe Google Ads to świetny sposób na dotarcie do odbiorców gdy kluczowym czynnikiem jest czas. Kampanie reklamowe Google Ads działają natychmiastowo i mogą działać w oparciu o te same słowa kluczowe i parametry, po których inne pozycjonowane strony uzyskują wysokie pozycje na podstawie organicznych wyników wyszukiwania. W przypadku Google AdWords obliczasz wyłącznie to ile wydasz na reklamę i jaki uzyskasz z tego przychody, podczas gdy SEO będzie wymagało czasu ale będzie też ukierunkowanego na długofalowe efekty.
Dzięki płatnym kampaniom reklamowym Google Ads możesz reklamować się w innych witrynach dodanych do wyszukiwarki Google. Dotyczy to stron internetowych korzystających z Google Adsense. Wyniki SEO są tylko dla stron wyników wyszukiwania Google.
Jak zareklamować firmę w Internecie?
Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.