Jak działa funkcja catch-all?

Wprowadzenie

Często zdarza się, że pod wpływem pośpiechu nadawca wysyła wiadomość e-mail na niepoprawny adres, np. “buuiro@domena.pl”. W takim przypadku wiadomości e-mail do nas nie dotrze, a sam nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że taki Użytkownik (adres e-mail) nie istnieje.

Dzięki funkcji “catch-all” możemy zapobiec takiej sytuacji. Włączenie funkcji catch-all pozwoli nam odbierać wiadomości e-mail wysłane na adres naszej domeny niezależnie od tego co jest wpisane przed znakiem “@domena.pl”. Jeśli nadawca popełni błąd w adresie e-mail przed znakiem “@” to taka wiadomość do nas trafi.

WAŻNE! Funkcja catch-all działa tylko w obrębie konfigurowanej domeny. Oznacza to, że odbierane są wszystkie wiadomości e-mail, które posiadają dowolny ciąg znaków w adresie przed znakiem “@”, a nie po znaku “@”. Aby konfiguracja była aktywna, poczta w domenie musi być obsługiwana na serwerze w home.pl.

Działanie i konfiguracja funkcji catch-all

Włączenie funkcji catch-all dla danej domeny powoduje to, że wszystkie wiadomości wysyłane na adres danej domeny trafią do określonej skrzynki e-mail. Do której skrzynki e-mail będą trafiać te wiadomości decydują dwa ustawienia:

  • włączenie lub wyłączenie funkcji catch-all w ramach serwera,
  • włączenie lub wyłączenie funkcji catch-all w ramach domeny/subdomeny.
Czy funkcja catch-all jest włączona na serwerze? Czy funkcja catch-all jest włączona na domenie? Co się stanie z wiadomością wysłaną na nieistniejący adres e-mail?
TAK TAK Zostanie dostarczony na adres nazwa_serwera@home.pl
TAK NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE TAK Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
NIE NIE Nie zostanie dostarczony. Nadawca otrzyma zwrotną wiadomość e-mail z informacją, że nie ma takiego użytkownika (adresu e-mail)
WAŻNE! Konto e-mail “nazwa_serwera@home.pl” tworzone jest automatycznie tuż po zarejestrowaniu w home.pl usługi typu serwer. I jest to tzw. konto główne serwera.
Przykład: Jeśli zarejestrowałeś serwer o nazwie: “kowalski” to dla takiego serwera została utworzona automatycznie skrzynka e-mail o adresie: “kowalski@home.pl”. Hasło dostępu do tej skrzynki e-mail jest takie samo jak do Panelu home.pl dla serwera: “kowalski”.
WAŻNE! Jeśli masz kilka serwerów w home.pl, to wiadomości trafią na konto główne serwera, do którego przypisana jest domena, a nie do tego do którego przypisane są skrzynki e-mail.

Miejsca w Panelu home.pl, w których możesz włączyć lub wyłączyć funkcje catch-all

Funkcje catch-all można włączyć lub wyłączyć:

  • w ramach domeny,
  • w ramach subdomeny,
  • w ramach serwera.

Zatem funkcję catch-all można włączyć lub wyłączyć w Panelu home.pl w następujących formularzach:

  • formularz przypisywania nowej domeny do serwera w home.pl
    (Pulpit -> przycisk “Przypisz domenę”),
    przypisaniedomeny167.gif
  • formularz tworzenia lub edycji subdomeny z poziomu Panelu home.pl
    (Usługi -> Domeny -> Konfiguracja -> przycisk “Subdomeny” -> przycisk “Dodaj subdomenę” lub przycisk “Konfiguruj subdomenę”),
    dodanienowejsubdomeny167.gif
  • formularz konfiguracji domeny
    (Usługi -> Domeny -> Konfiguracja -> przycisk “Konfiguruj domenę”),
    konfiguracjadomeny1678.gif
  • formularz konfiguracji serwera,
    (Usługi -> Hosting -> przycisk “Ustaw antyspam”).
    antyspamowe167.gif
WAŻNE! Funkcja catch-all jest domyślnie włączona dla serwera. Dla domeny i subdomeny opcja ta nie jest domyślnie włączona.
WAŻNE! Jeśli włączając funkcję catch-all, wpiszesz adres e-mail w polu “Przekierowanie poczty”, to wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na adres Twojej domeny będą przekierowane na wpisany adres e-mail!
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl