Jak skonfigurować filtry antyspamowe w poczcie WP?

Konfiguracja filtrów antyspamowych może skutecznie obniżyć ilość otrzymywanego spamu w poczcie WP. Pamiętaj, że nie każda wiadomość e-mail to spam w faktycznym tego słowa rozumieniu. Wiele wiadomości e-mail jakie otrzymujemy, jest zaplanowane i w większości pochodzi m.in. z serwisów internetowych, w których wyraziliśmy zgodę na przetwarzanie adresu e-mail. A więc udostępniliśmy nasz adres podmiotom, które mogą teraz wysyłać nam reklamy.

Konfiguracja filtrów antyspamowych, którą możesz wykonać zarówno w Poczcie WP jak i Poczcie home.pl, pozwala na kontrolę, tj. ograniczenie napływu niechcianej poczty. I tej, na którą wyraziłeś zgodę (nawet nieświadomie) i tej, która faktycznie nie stanowi żadnej wartości a nawet bywa niebezpieczna. Chociaż spam bywa trudny do uniknięcia, można znacznie zmniejszyć ilość spamu blokującego skrzynkę odbiorczą. W tym celu skorzystaj z filtrów antyspamowych.

Jak skonfigurować filtry antyspamowe w poczcie WP?

Konfiguracja filtrów antyspamowych możliwa jest po zalogowaniu się do konta Poczta WP:

  • Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail na www.poczta.wp.pl podając login (adres e-mail) i hasło.
  • Przejdź do sekcji Opcje.
  • Wybierz Filtry.
  • Kliknij Dodaj filtr.
    Poczta WP wiadomości i reguły wiadomości

Dodawanie filtrów antyspamowych jest tożsame z tworzeniem filtrów / reguł wiadomości. Reguły wiadomości pozwalają na zarządzanie otrzymywaną korespondencją, tj. przekazywanie jej do poszczególnych folderów, filtrowanie, oznaczanie (w tym jako SPAM). Tworzenie filtrów, w tym reguł wiadomości poczty WP, pozwala jednocześnie na dodawanie adresów e-mail do czarnej i białej listy nadawców.

Dodaj filtr antyspamowy Poczty WP wprowadzając warunek. Przykład: jeśli pole OD zawiera adres jan.kowalski@data.pl to wykonaj czynność, np. przenieś do wybranego folderu. W tym samym miejscu możesz np. ustawić inne warunki, jak oznaczanie wiadomości jako SPAM, przenoszenie do folderu SPAM lub oznaczanie flagą.

Dodawanie filtrów do ustawień poczty WP

W tym samym miejscu możesz ustawić dodatkowe warunki filtra antyspamowego Poczty WP wprowadzając opcję Białej i czarnej listy nadawców. Adresy e-mail użyte w filtrze będą dodatkowo podlegały działaniu czarnej i białej listy nadawców czyli liście adresów zablokowanych oraz adresów zaufanych.

Dodawanie filtrów do ustawień poczty WP

  • Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail. Reguły umieszczone na białej liście mają wyższy priorytet od reguł czarnej listy.
  • Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl. Wiadomości e-mail, które zostały zablokowane przez reguły umieszczone na czarnej liście nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika. Nadawca wiadomości e-mail, która została zablokowana przez czarną listę, otrzyma powiadomienie (Mailer-Deamon) o jej nie dostarczeniu.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.