Jak skonfigurować filtry antyspamowe w poczcie WP?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Konfiguracja filtrów antyspamowych może skutecznie obniżyć ilość otrzymywanego spamu w poczcie WP. Pamiętaj, że nie każda wiadomość e-mail to spam w faktycznym tego słowa rozumieniu. Wiele wiadomości e-mail jakie otrzymujemy, jest zaplanowane i w większości pochodzi m.in. z serwisów internetowych, w których wyraziliśmy zgodę na przetwarzanie adresu e-mail. A więc udostępniliśmy nasz adres podmiotom, które mogą teraz wysyłać nam reklamy.

Konfiguracja filtrów antyspamowych, którą możesz wykonać zarówno w Poczcie WP jak i Poczcie home.pl, pozwala na kontrolę, tj. ograniczenie napływu niechcianej poczty. I tej, na którą wyraziłeś zgodę (nawet nieświadomie) i tej, która faktycznie nie stanowi żadnej wartości a nawet bywa niebezpieczna. Chociaż spam bywa trudny do uniknięcia, można znacznie zmniejszyć ilość spamu blokującego skrzynkę odbiorczą. W tym celu skorzystaj z filtrów antyspamowych.

Jak skonfigurować filtry antyspamowe w poczcie WP?

Konfiguracja filtrów antyspamowych możliwa jest po zalogowaniu się do konta Poczta WP:

  • Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail na www.poczta.wp.pl podając login (adres e-mail) i hasło.
  • Przejdź do sekcji Opcje.
  • Wybierz Filtry.
  • Kliknij Dodaj filtr.
    Poczta WP wiadomości i reguły wiadomości

Dodawanie filtrów antyspamowych jest tożsame z tworzeniem filtrów / reguł wiadomości. Reguły wiadomości pozwalają na zarządzanie otrzymywaną korespondencją, tj. przekazywanie jej do poszczególnych folderów, filtrowanie, oznaczanie (w tym jako SPAM). Tworzenie filtrów, w tym reguł wiadomości poczty WP, pozwala jednocześnie na dodawanie adresów e-mail do czarnej i białej listy nadawców.

Dodaj filtr antyspamowy Poczty WP wprowadzając warunek. Przykład: jeśli pole OD zawiera adres jan.kowalski@data.pl to wykonaj czynność, np. przenieś do wybranego folderu. W tym samym miejscu możesz np. ustawić inne warunki, jak oznaczanie wiadomości jako SPAM, przenoszenie do folderu SPAM lub oznaczanie flagą.

Dodawanie filtrów do ustawień poczty WP

W tym samym miejscu możesz ustawić dodatkowe warunki filtra antyspamowego Poczty WP wprowadzając opcję Białej i czarnej listy nadawców. Adresy e-mail użyte w filtrze będą dodatkowo podlegały działaniu czarnej i białej listy nadawców czyli liście adresów zablokowanych oraz adresów zaufanych.

Dodawanie filtrów do ustawień poczty WP

  • Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail. Reguły umieszczone na białej liście mają wyższy priorytet od reguł czarnej listy.
  • Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl. Wiadomości e-mail, które zostały zablokowane przez reguły umieszczone na czarnej liście nie są zapisywane w skrzynce e-mail użytkownika. Nadawca wiadomości e-mail, która została zablokowana przez czarną listę, otrzyma powiadomienie (Mailer-Deamon) o jej nie dostarczeniu.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie