Jak sprawdzić czy wiadomość została dostarczona do adresata?

Szybki hosting dla WordPressa

Zdarza się, że po wysłaniu wiadomości e-mail, otrzymujemy informację zwrotną o jej niedostarczeniu.

W przypadku, jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał od Ciebie wiadomości e-mail, to należałoby to jak najszybciej sprawdzić. Istnieje kilka sposobów na zweryfikowanie tej informacji. Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się o tym więcej.
WAŻNE! Pamiętaj, że na podstawie logów poczty wychodzącej i przychodzącej jesteśmy w stanie sprawdzić czy Twoja korespondencja została dostarczona do serwera poczty odbiorcy. W celu sprawdzenia tej kwestii prześlij informacje o dacie, godzinie i adresie e-mail nadawcy oraz odbiorcy korespondencji za pośrednictwem formularza kontaktowego.
W przypadku braku wiadomości zwrotnej typu Mailer Deamon oraz umieszczeniu wiadomości w folderze Wysłane, przyjmuje się, że wiadomość została dostarczona prawidłowo. Serwer nadawcy, w przypadku poprawnej konfiguracji, nie ma wpływu na to, w jakim folderze na skrzynce adresata, wiadomość zostanie umieszczona. W przypadku braku wiadomości w skrzynce odbiorczej, warto sprawdzić także inne foldery poczty lub zweryfikować logi pocztowe skrzynki odbiorczej.

Standardowo programy pocztowe nie dysponują informacją, czy wiadomość została dostarczona czy nie, nawet, jeśli po naszej stronie wszystko wygląda w porządku (wysłana wiadomość znajduje się w folderze Wiadomości wysłane/Skrzynka nadawcza). Także logi serwera pocztowego nadawcy, są w stanie jedynie potwierdzić, że wiadomość została dostarczona do serwerów pocztowych adresata, ale bez szczegółów, związanych z tym, czy faktycznie dotarła do wskazanego adresata. Dokładna weryfikacja wymaga więc współpracy pomiędzy nadawcą a odbiorcą wiadomości.

Niektóre programy pocztowe, oferują możliwość wysłania Potwierdzenia otrzymania wiadomości jak i jej Przeczytania. Aby jednak takie rozwiązanie działało, adresat musi dysponować stosownym oprogramowaniem.

W poczcie home.pl możesz np. skorzystać z potwierdzenia przeczytania wiadomości e-mail. To rozwiązanie zadziała, o ile adresat wiadomości będzie dysponował odpowiednim programem, które takie żądanie zaakceptuje i wyświetli mu.

Co mogę zrobić, aby sprawdzić czy wiadomość e-mail została dostarczona?

Jeśli po wysłaniu przez Ciebie wiadomości e-mail adresat informuje, że jej nie otrzymał:

  1. Sprawdź czy wiadomość jest zapisana w folderze wiadomości wysłanych – jeśli nie, to wykonaj wysyłkę ponownie. Nie wyświetlenie wiadomości e-mail w katalogu poczty wysłanej może świadczyć o tym, że jej wysyłka nie została wykonana.
  2. Sprawdź czy nie otrzymałeś zwrotu (tzw. “Mailer Deamon”), czyli zwrotnej wiadomości e-mail informującej o przyczynach niedostarczenia Twojej korespondencji.
    WAŻNE! Pamiętaj, że przyczyna niedostarczenia wiadomości e-mail zawarta jest w treści e-maila zwrotnego. Sprawdź czy w Twojej skrzynce odbiorczej znajduje się taka wiadomość zwrotna. Jeśli nie potrafisz zinterpretować wiadomości zwrotnej, prześlij treść komunikatu za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  3. Jeśli chcesz uzyskać potwierdzenie doręczenia wiadomości e-mail, prześlij za pośrednictwem formularza kontaktowego informacje o dacie, godzinie i adresie e-mail nadawcy oraz odbiorcy. Konsultant Biura Obsługi Klienta sprawdzi dokładnie, czy i kiedy wiadomość e-mail została dostarczona do serwera odbiorcy.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub