Zdarza się, że po wysłaniu wiadomości e-mail, otrzymujemy informację zwrotną o jej niedostarczeniu. W przypadku, jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał od Ciebie wiadomości e-mail, to należałoby to jak najszybciej sprawdzić. Istnieje kilka sposobów na zweryfikowanie tej informacji. Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się o tym więcej.
Standardowo programy pocztowe nie dysponują informacją, czy wiadomość została dostarczona czy nie, nawet, jeśli po naszej stronie wszystko wygląda w porządku (wysłana wiadomość znajduje się w folderze Wiadomości wysłane/Skrzynka nadawcza). Także logi serwera pocztowego nadawcy, są w stanie jedynie potwierdzić, że wiadomość została dostarczona do serwerów pocztowych adresata, ale bez szczegółów, związanych z tym, czy faktycznie dotarła do wskazanego adresata. Dokładna weryfikacja wymaga więc współpracy pomiędzy nadawcą a odbiorcą wiadomości.
Niektóre programy pocztowe, oferują możliwość wysłania potwierdzenia otrzymania wiadomości, jak i jej przeczytania. Aby jednak takie rozwiązanie działało, adresat musi dysponować stosownym oprogramowaniem.
Co mogę zrobić, aby sprawdzić czy wiadomość e-mail została dostarczona?
Jeśli po wysłaniu przez Ciebie wiadomości e-mail adresat informuje, że jej nie otrzymał:
-
Sprawdź, czy wiadomość jest zapisana w folderze wiadomości wysłanych – jeśli nie, to wykonaj wysyłkę ponownie. Nie wyświetlenie wiadomości e-mail w katalogu poczty wysłanej może świadczyć o tym, że jej wysyłka nie została wykonana.
-
Sprawdź, czy nie otrzymałeś zwrotu (tzw. „Mailer Deamon”), czyli zwrotnej wiadomości e-mail informującej o przyczynach niedostarczenia Twojej korespondencji.WAŻNE! Pamiętaj, że przyczyna niedostarczenia wiadomości e-mail zawarta jest w treści e-maila zwrotnego. Sprawdź, czy w Twojej skrzynce odbiorczej znajduje się taka wiadomość zwrotna. Jeśli nie potrafisz zinterpretować wiadomości zwrotnej, prześlij treść komunikatu za pośrednictwem formularza kontaktowego.
-
Jeśli chcesz uzyskać potwierdzenie doręczenia wiadomości e-mail, prześlij za pośrednictwem formularza kontaktowego informacje o dacie, godzinie i adresie e-mail nadawcy oraz odbiorcy. Konsultant Biura Obsługi Klienta sprawdzi dokładnie, czy i kiedy wiadomość e-mail została dostarczona do serwera odbiorcy.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.